صبح صادق >>  صفحه آخر >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۶۴۴۲۷

معجزه صبحگاهی

بسیاری از ما می‌دانیم که نوشیدن آب در اول صبح فواید بی‌شماری دارد، اما شاید کمتر کسی از مزایای نوشیدن آب گرم با معده خالی باخبر باشد. بسیاری از پزشکان نوشیدن آب گرم را در حالت ناشتا توصیه می‌کنند، زیرا این کار در بهبود هضم و سم‌زدایی بدن مؤثر است.

پژوهش‌ها نشان داده است، بیشترین میزان حملات و سکته‌های قلبی در ساعات اولیه صبح است، چون خون انسان در این ساعات غلیظ‌تر است. نوشیدن یک لیوان آب قبل از خواب با رقیق کردن خون به جلوگیری از حمله قلبی کمک می‌کند و نوشیدن آب در زمان خواب و در رختخواب هم در بهبود گرفتگی‌های عضلات پا در شب مؤثر است.

درباره خواص نوشیدن آب گرم با معده خالی می‌توان به این موارد اشاره کرد: نوشیدن آب ناشتا می‌تواند متابولیسم شما را تا ۲۵ درصد افزایش دهد، که این امر به هضم سریع‌تر غذا و کاهش وزن کمک می‌کند. اگر اغلب احساس خستگی یا کمبود انرژی می‌کنید، نوشیدن آب با معده خالی به شما کمک می‌کند که سریعاً انرژی خود را بازیابید. آب فعالیت سلول‌های قرمز خون را تحریک می‌کند که سبب افزایش سرعت رشد آنها و بهبود انتقال اکسیژن به سراسر بدن می‌شود. نوشیدن آب با معده خالی در کاهش تشکیل سنگ کلیه و همچنین مقابله با عفونت‌های مثانه مؤثر است. آب کمک می‌کند تا اسید‌های موجود در بدن را که ممکن است موجب ایجاد سنگ‌های کلیوی شوند، رقیق کرده و دفع کند، در نتیجه، مصرف منظم آب به حفظ سلامت دستگاه ادراری کمک می‌کند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات