صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵  ، 
شناسه خبر : ۲۸۳۴۷۸
حمیدرضا مقدم فر با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دو سیما درباره عرصه نفوذ گفت: با رویکرد تاریخی و نگاه به عقب، بیشتر نفوذها، امنیتی بوده است اما امروز با اشکال جدید نفوذ مواجه هستیم.
پایگاه بصیرت به نقل از تابناک:
کارشناس مسایل فرهنگی و رسانه ای گفت: هدف نهایی نفوذ دشمن، براندازی نظام است.
حمیدرضا مقدم فر با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دو سیما درباره عرصه نفوذ گفت: با رویکرد تاریخی و نگاه به عقب، بیشتر نفوذها، امنیتی بوده است اما امروز با اشکال جدید نفوذ مواجه هستیم.
وی با اشاره به اشکال نفوذ از جمله نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی افزود: مهمترین عرصه نفوذ، فرهنگی و سیاسی است ضمن اینکه نفود امنیتی همواره بسیار مهم بوده است.
مقدم فر با بیان اینکه ایجاد فضایی که ادراکات و کانون ذهن را تغییر دهد، نفوذ است ادامه داد: عناصری هستند که تفکر غرب گرا دارند و به نوعی آمریکا را بدون اتصال به آنها نمایندگی می کنند و در عرصه های مختلف تصمیم سازی، تصمیم گیری و فضا سازی فکری بین مردم و مسئولان فعالند.
وی افزود: افرادی وجود دارند که در انقلاب سوابق خوبی داشتند اما استحاله شده و تغییر هویت
داده اند اما اعلام نمی کنند که هویت آنها تغییر یافته است و هنوز بر کرسی سوابق خوب خود سوارند و آن را یدک می کشند و همه به عنوان آن سوابق آنها را می شناسند اما آنها کاملا با سوابق خود فاصله گرفته و آدم های دیگری شده اند.
کارشناس مسایل فرهنگی و رسانه ای ادامه داد: آنها خط نفوذ یعنی چیزی شبیه نفاق را پیگیری می کنند.
مقدم فر گفت : برای مثال در تحریف مکتب امام با کسانی مواجه هستیم که سوابق خوبی با انقلاب و امام (ره) دارند اما امروز از نظر فکری هیچ نسبتی با امام ندارند.
وی با بیان اینکه این افراد خطرناک ترین و مهمترین عوامل هستند افزود: در عرصه نفوذ پنهان عواملی یارگیری می کنند و سازمان های هوشمندی مانند سازمان اطلاعات سپاه با دقت سرشاخه ها را کشف و دستگیر می کند.
مقدم فر اضافه کرد: نفوذ ربطی به جناج بندی و دسته بندی ندارد بلکه یک موضوع ملی است و آمریکایی ها از نفوذ به عنوان راهبرد جدید استفاده می کنند.
وی با بیان اینکه آمریکا همان دشمن است و همان خصومتهای قبلی را دارد گفت: پس از مذاکرات هسته ای با این نفوذ مواجه هستیم.
مقدم فر افزود: در این نوع نفوذ سعی می کنند که در مسئولان نظام و دستگاه های محاسباتی آنان و در نظام فکری نخبگان تغییر ایجاد کنند.
کارشناس مسائل فرهنگی و رسانه ای گفت: رسانه ها در این میدان بیشترین نقش را هم برای مردم و هم برای نخبگان دارند.
وی با بیان اینکه نفوذ یک موضوع ملی است گفت: عرصه نفوذ، یک عرصه رخنه و ورود دشمن در این عرصه مانند تجاوز نظامی به حوزه ملی ما و پیچیده و پنهان است که هضم آن دشوار است و نیاز به بصیرت دارد.
مقدم فر با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید در این باره دغدغه داشته باشند افزود : مسئولان حوزه رسانه ها هم باید به هوش باشند و اجازه ندهند دشمن به راحتی در رسانه های ما نفوذ کند .
وی گفت: هر چیزی از جمله نمادهای نفوذ فرهنگی دشمن مانند مک دونالد و کی اف سی می تواند نفوذ را تداعی کند.
این کارشناس رسانه ای افزود: دشمن حتی از قدم زدن وزیر خارجه ما با وزیر خارجه آمریکا سوء استفاده و به نوعی آن را طراحی می کند و برای پوشش آن همه خبرنگاران را جمع می کند و می خواهد با این کار پشیمانی و پس رفت ما را نشان دهد.
مقدم فر گفت: قطعاً در حوزه دیپلماسی و وزارت خارجه ما برنامه ای برای مواجهه یا ارتباط تلفنی نبود اما آنها طراحی کردند و سعی می کنند از آن بهره برداری کنند.
وی افزود: ما به تولید ادبیات و محتوا هم برای عرصه های نخبگی و هم عمومی نیاز داریم.
مقدم فر گفت: دل آمریکا در این نفوذ برای ما نسوخته است بلکه او دشمن ماست.
وی ادامه داد: آمریکا هزینه می کند و یگان های سایبری خود را بسیج می کند تا از این فضای پس از برجام استفاده کند و همچنین بورسیه های تحصیلی به جوان های ما می دهد.
مقدم فر اضافه کرد: ما مخالف بورسیه نیستیم اما باید خودمان به صورت هدفمند برای کسب دانش علمی برویم نه اینکه آنها طراحی کنند.
این کارشناس مسایل فرهنگی و رسانه ای در پایان سخنان خود با اشاره به مراسم 13 آبان امسال گفت: این مراسم باید متفاوت از سال های پیش برگزار شود.
وی افزود: جوانان ما باید با حضور در این مراسم در سراسر کشور با شعار خود که شعور و ادراک فراوانی پشت آن است این پیام را بدهند که اجازه نفوذ دشمنان را در کشور نمی دهیم.
نام:
ایمیل:
نظر: