صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱  ، 
شناسه خبر : ۲۸۴۵۰۳
«ایران خود را به عنوان نقش‌آفرین بلامنازع در منطقه معرفی کرده و غرب چاره‌ای جز چشم بستن به سیاست منطقه‌ای ایران ندارد.»
روزنامه آمریکایی‌ هافینگتون‌پست در گزارشی نوشت: پس از امضای توافقنامه هسته‌ای بین ایران و گروه ۵+۱ تغییری مهم و اساسی در سیاست ایران رخ داد که بیانگر ظهور امپراطوری نظامی ایران در سراسر منطقه، سیاست خارجی تهاجمی‌تر و تاکید مجدد بر برتری منطقه‌ای ایران است.
این روزنامه می‌نویسد: سپاه ‌پاسداران با داشتن بیش از یکصدهزار نیرو، نیروهای بسیج را هم که بیش از ۳۵۰ هزار عضو فعال و ذخیره دارد، مدیریت می‌کند. در این حال سپاه قدس، مسئول مأموریت‌های برون‌مرزی است و هم‌اکنون در سوریه به ایفای نقش موثر می‌پردازد. قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس چندی پیش با پوتین در مسکو دیدار کرد و همین امر موجب ایفای نقش روسیه در جنگ سوریه شد. ایران قبل از ظهور داعش، نقش کمتری در سوریه داشت، اما پس از ظهور داعش و امضای توافق هسته‌ای، سیاست ایران تغییر کرد. اکنون جمهوری اسلامی از هر فرصتی برای تأکید بر برتری منطقه‌ای خود استفاده می‌کند.
این روزنامه آمریکایی تصریح کرد: ایران به واسطه جنگ سوریه خود را به عنوان نقش‌آفرین بلامنازع منطقه‌ای و حاضر در جنگ با گروه‌های تندرو، به غرب معرفی کرده و غرب چاره‌ای جز بستن چشم‌هایش به روی سیاست منطقه‌ای مداخله‌جویانه ایران ندارد. این احتمال که شاهد تغییر سیاست ایران در حمایت از بشار اسد باشیم، بسیار ناچیز است
نام:
ایمیل:
نظر: