صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶  ، 
شناسه خبر : ۲۹۱۶۲۹

۱- نمایش انتخاب شهردار مسلمان
در حالی که انتخاب «صادق خان»، نامزد حزب کارگر انگلستان، به سِمت شهردار لندن، توجهات بسیاری را در رسانه‌های جهان به دلیل «انتخاب اولین شهردار مسلمان لندن» جلب کرد و تبلیغات گسترده‌ای برای آن شد، اما اکنون اظهارات و اقدامات  او واقعیت متفاوتی را به نمایش گذاشته است. وی به تازگی در مصاحبه با روزنامه «دیلی میل»، از طرح خود برای برگزاری یک فستیوال به منظور «معرفی تل‌آویو» خبر داده و به صراحت گفته است: با کمپین بین‌المللی درباره اشغالگری رژیم صهیونیستی مخالف است. وی همچنین با شرکت در مراسم یادبود هولوکاست اظهار کرده است: تلاش‌های «جرمی کوربین» رهبر برکنار شده حزب کارگر، برای تعامل با حماس و حزب‌الله، لندن را به هدف بالقوه تروریسم تبدیل می‌‌کند. افزون براین، صادق خان به تازگی زنان محجبه مسلمان را برای لندن «مشکوک و بیگانه» خواند تا این واقعیت بیش از پیش روشن شود که انتخاب چنین شهرداری فقط یک نمایش و بازی رسانه‌ای است.

۲- آمریکا متقاضی ۳۲ تن آب سنگین ایران
رئیس کمیسیون نظارت بر اجرای برجام در وزارت امورخارجه درباره نتیجه رایزنی‌ها برای فروش آب سنگین به روسیه و آمریکا گفت:‌ آب سنگین مازاد بر نیازمان را در بازارهای بین‌المللی به فروش خواهیم رساند. آب سنگین کالایی است که هر کشوری قدرت تولید آن را ندارد و از طرفی با فروش این کالا توانمندی جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید آب سنگین شناسایی خواهد شد. سیدعباس عراقچی افزود: آمریکا متقاضی ۳۲ تن آب سنگین است و در حال مذاکره برای همین مقدار با آنها هستیم. همان‌طور که سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، کار معامله با آمریکا به اتمام رسیده است. البته آب سنگین پس از واریز هزینه مورد نظر به حساب سازمان انرژی اتمی، از کشور خارج می‌شود تا گرفتار بحث‌های مصادره اموال نشویم.

۳- پذیره‌نویسی شرکت اعتباری ثامن در فرابورس
مدیرعامل تأمین سرمایه نوین با اعلام خبر پذیره‌نویسی ۳۰۰ میلیارد تومانی شرکت اعتباری ثامن، گفت: این شرکت پس از کسب مجوز از بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار از ۱۲ خرداد در بازار فرابورس پذیره‌نویسی می‌کند. وی افزود: این عرضه در فرابورس ایران و از طریق کارگزاری‌های آن انجام می‌شود و اشخاص حقیقی اجازه دارند حداقل ۵۰۰ و حداکثر ۱۰ هزار سهم و اشخاص حقوقی حداقل ۵۰۰ و حداکثر ۳۰ هزار سهم را از طریق پذیره‌نویسی خریداری کنند. ولی نادی قمی اضافه کرد: پذیره‌نویسی از اول وقت اداری روز چهارشنبه ۱۲ خرداد آغاز و تا پایان وقت اداری ۲۱ خرداد ادامه خواهد داشت، اما چنانچه سقف سرمایه تعیین‌شده پیش از انقضای مهلت پذیره‌نویسی تکمیل و وجوه مربوطه تأمین شود، عملیات پذیره‌نویسی متوقف می‌شود.

۴- تحریم روسیه و تحدید فرصت شغلی در اروپا
به گزارش «اسپوتنیک نیوز»، طی ۱۲ ماه گذشته واردات مواد غذایی از اتحادیه اروپا به روسیه ۲۹ درصد کاهش یافته است. بر اساس برآوردهای بانک جهانی، تحریم روسیه در زمینه ممنوعیت واردات مواد غذایی از اتحادیه اروپا در واکنش به تحریم‌های ضد روسیه، ۱۳۰ هزار فرصت شغلی را در معرض نابودی قرار داده است. صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی اتحادیه اروپا به روسیه در بازه زمانی آوریل ۲۰۱۵ تا مارس ۲۰۱۶ به ۵/۵ میلیارد یورو رسیده است که این بدان معناست که کشاورزان اروپایی تنها در یک سال ۲/۲ میلیارد دلار از تحریم‌های روسیه متضرر شده‌اند.

نام:
ایمیل:
نظر: