به گزارش گروه فرهنگی بصیرت به نقل از مشرق، باز هم تبلیغ سبک زندگی غربی و باز هم تکرار ولنگاری فرهنگی در قطارهای مسیر مشهد الرضاء. همین دو ماه قبل بود که تصاویری از تبلیغاتی محیطی در قطارهای تهران-مشهد از طرف مسافران به دست مشرق رسید که انتشار آن بازتاب وسیعی پیدا کرد و با واکنش مسؤولان مربوطه روبرو شد.
اما این بار تبلیغات ضدفرهنگی و ترویج سبک زندگی غربی در قطارهای این مسیر در قالب توزیع نشریات خانوادگی (اصطلاحا زرد!) صورت میگیرد که الگوهای معرفی شده آن برای بانوان و خانواده های ایرانی، شخصیت هایی چون کیت میدلتون عروس خاندان سلطنتی بریتانیا و «اپرا وینفری» مجری آمریکایی (که در کودکی مورد تجاوز اقوامش قرار گرفته و اکنون به یکی از چهره های مطرح در ایالات متحده بدل شده است) هستند.
چرایی الگو قرار دادن این شخصیت ها در مجلات اصطلاحا خانوادگی و سبک زندگی خود مبحث مفصلی است که جای تحقیق و تأمل جدی دارد، اما اینکه چرا این نشریات و محتواهای ناهنجار مشابه فرهنگی با رویکردهای مدلسازی برای زن ایرانی در قطارهای کشور به شکل گسترده توزیع میشود، سؤالیست که مسؤولان این شرکت ها و نهادهای نظارت کننده بر فعالیت های شرکت های خصوصی راه آهن باید به آن پاسخ دهند.
در این نشریه، خواننده با لحظه لحظه زندگی عروس ملکه همراه و با فضایل اخلاقی! ایشان آشنا میشود و میتواند تمام مسیر را به چگونه رسیدن به این درجات کمال بیاندیشد!
در اینکه اپرا وینفری یکی از موفقترین مجریان برنامه های تلویزیونی در آمریکاست شکی نیست. او اکنون در میان 100 زن اثرگذار جهان هم جای گرفته است. اما آیا میتوان الگوی دختران، زنان و مادران مسلمان این سرزمین را یک زن آمریکایی (که از بد روزگار در کودکی اش توسط نزدیکانش مورد تعرض قرار گرفته و حالا با حمایت ها و البته پشتکارش به موفقیت رسیده است) قرار بدهیم؟