صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶  ، 
شناسه خبر : ۳۰۰۸۵۵
خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس شامگاه دوشنبه در مراسم اعلام سند سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در دوحه قطر گفت: سند جدید سیاسی حماس به معنای به رسمیت شناختن اسرائیل نیست.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری معا فلسطین، خالد مشعل افزود: از هیچ بخشی از اراضی فلسطینی صرف نظر نخواهیم کرد.
وی تاکید کرد که مقاومت در برابر اشغالگران با هر شیوه و ابزاری یک حق مشروع است.
رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: این سند سیاسی یک سند مورد توافق و مقبولیت همه اعضای این جنبش است که براساس اصول و موازین این جنبش تهیه شده است.
خالد مشعل گفت: تصمیم به تنظیم سند سیاسی جدید از چهار سال پیش اتخاذ شده بود و تدوین پیش نویس این سند دو سال به طول انجامید. 
وی تاکید کرد که حماس در سند امروز خود بر مقاومت تا تحقق آزادی و حاکمیت فلسطین بر مرزهای سال 1967 تاکید دارد.
رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین با اشاره به اعتصاب غذای اسرای فلسطینی گفت: ما با شما هستیم.
از مهم ترین بندهای این سند سیاسی، برپایی یک کشور مستقل فلسطینی با حاکمیت کامل به پایتختی بیت المقدس براساس مرزهای سال 1967 (شامل کرانه باختری، بیت المقدس و نوار غزه) و همچنین بازگشت آوارگان فلسطینی به منازل خود است.
وی گفت: بر سر یک سند سیاسی که نشانگر تحول فکری و ایفای نقش سیاسی حماس است توافق کردیم و به دنبال جنگ نیستیم بلکه برای آزادی و رهایی از اشغال تلاش خواهیم کرد. 
رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه هدف جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، آزادی فلسطین و مبارزه با طرح صهیونیستی است، گفت: حماس با طرح هایی که با هدف حل و فصل قضیه آوارگان فلسطینی در خارج از فلسطین می باشد مخالف است و بازگشت آوارگان و پناه جویان فلسطینی را حق طبیعی مردم فلسطین می داند. 
در سند جدید سیاسی حماس ، مسجدالاقصی حق مسلم ملت فلسطین و امت اسلامی عنوان شده و اشغالگران هیچ حقی در آن ندارند و اقدامات رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی مسجد الاقصی و تقسیم زمانی و مکانی آن باطل و غیرقانونی است. 
بنابرسند جدید سیاسی حماس، طرح صهیونیستی تنها ملت فلسطینی را هدف قرار نداده بلکه این طرح دشمن امت عربی و اسلامی است و یک خطر حقیقی برای جهان عرب و اسلام به شمار می آید. 
حماس در سند جدید خود تاکید دارد که مبارزه با طرح صهیونیستی مبارزه با یهود به دلیل دیانت آن ها نیست و حماس علیه صهیونیست های متجاوز و اشغال گر مبارزه می کند. 
حماس همچنین توافق های اسلو را مغایر اصول قوانین بین المللی و مخالف با حقوق ملت فلسطین می داند و این توافق ها را به رسمیت نشناخته و مخالف آن است.
نام:
ایمیل:
نظر: