صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

سیاسی >>  انتخابات >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲  ، 
شناسه خبر : ۳۰۱۱۴۸
برخی مراکز وابسته به سرویس‌های جاسوسی با ابزار نظرسازی به نفع یکی از رقبا وارد عرصه انتخابات شده‌اند. مؤسسه «ایپو» که با توجه به اطلاعات ثبت شده مرکز آن در واشنگتن قرار دارد، طی دو ماه گذشته به کمک جریان غربگرا آمده است ...
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ علی عمرانی
در روزهای اخیر که فضای انتخابات بسیار گرم است یکی از سوالاتی که پیش می آید این است که برنده انتخابات چه کسی است و هر کسی با توجه به شناختی که از اطرافش دارد نظر خود را بیان می کند اما موسسات نظرسنجی یکی از  مراکز ارجاع دهنده به نتیجه انتخابات هستند،علاوه بر آنها سایتهای خبری با ایجاد یک باکس نظرسنجی برندگان و بازندگان را اعلام می کنند در ماههای اخیر یک امکان دیگر به تلگرام و برخی از شبکه های اجتماعی برای نظرسنجی اضافه شده است که نقطه مشترک همه این نظرسنجی ها این است که نتایج آنها با هم متفاوت است و دقیقا مشخص نیست که چه کسی اقبال بیشتری دارد و کسی که دارای سایت و وبلاگ بیشتری در فضای مجازی است آرای بیشتر نسبت به بقیه در نظر سنجی ها دارد. 
علاوه بر موارد فوق تحقیقات نشان می دهد که برخی مراکز وابسته به سرویس‌های جاسوسی با ابزار نظرسازی به نفع یکی از رقبا وارد عرصه انتخابات شده‌اند. مؤسسه «ایپو» که با توجه به اطلاعات ثبت شده مرکز آن در واشنگتن قرار دارد، طی دو ماه گذشته به کمک جریان غربگرا آمده است و با ارائه آماری بسیار عجیب و غریب به دنبال تأثیرگذاری در عرصه انتخابات است. بررسی ارتباطات این مؤسسه با جامعه‌شناسان برانداز داخلی و همچنین منابع مالی معرفی شده در این پایگاه بیانگر این است که به احتمال بسیار زیاد «نایاک» پشت پرده اصلی این مؤسسه باشد. با توجه به نوع نظرسازی‌های سابق، این مؤسسه به دنبال القای پیروزی قطعی نامزد غربگرا در دور اول است؛ این روش همانند وضعیت موسوی در سال ۱۳۸۸ است که با القای نفوذی‌های اطراف خود سبب شد فتنه ۸۸ شکل بگیرد. اگر این القائات -که برخی مؤسسات و رسانه ها نقش بازوی داخلی آنها را دارند- ادامه داشته باشد، می‌تواند تبعات نگران ‌کننده ‌ای را در پی داشته باشد، از این رو باید این هشدارها را جدی گرفت که سازمان‌های سیا و موساد به دنبال تأثیرگذاری مستقیم در انتخابات ایران از طریق فضای مجازی هستند.


نام:
ایمیل:
نظر: