صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲  ، 
شناسه خبر : ۳۱۶۱۸۶
مدیر عامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران گفت: بستر‌های راه‌اندازی زیرساخت شناسه‌گذاری، رهگیری کالا و نهاده‌های کشاورزی و دامی صنعتی و نیمه‌صنعتی تا رسیدن به مصرف‌کننده نهایی فراهم شد.
به گزارش ایلنا، علیرضا ملکی درباره ساماندهی لجستیکی در بخش کشاورزی گفت: نظر به ماده سی‌ویکم برنامه ششم توسعه، بخش کشاورزی، (بند "د" و "ذ")، مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران، بستر‌های لازم را برای راه‌اندازی زیرساخت شناسه‌گذاری، رهگیری کالا و نهاده‌های کشاورزی و دامی صنعتی و نیمه‌صنعتی تا رسیدن به مصرف‌کننده نهایی را فراهم کرده است.

مدیرعامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران همچنین این مرکز امکانی فراهم کرده تا بتوان از ظرفیت صادراتی صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی مانند کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان و صنایع بسته‌بندی محصولات کشاورزی با توجه به مزیت‌های طبیعی، نسبی و رقابتی این صنایع استفاده کرد.

وی بر لزوم بکارگیری خدمات مرکز در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: شماره آبی یا Blue Number طرحی است در قالب یک شماره منحصر به فرد جهانی که از سوی سازمان جهانی ملل متحد و سازمان استاندارد GS ۱ برای کشاورزان راه‌اندازی شده است. این شماره، در واقع یک شماره جغرافیایی حاوی طیف وسیعی از اطلاعات مربوط به یک کشاورز یا یک کسب و کار است، از جمله نام کشاورز، جنسیت، محصولات و اطلاعات تماس. کشاورزان با شماره آبی می‌توانند با اطلاعاتشان را با سایر شرکای تجاری به اشتراک بگذارد.

ملکی گفت: ابتکار شماره آبی اجازه می‌دهد تا کشاورزان مالکیت خود را بر روی اطلاعاتی که به اشتراک می‌گذارند حفظ کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهد کنترل بیشتری بر آینده خود داشته باشند.

مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران در سال ۱۳۷۴ توسط موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی تأسیس و به‌عنوان عضو سازمان GS ۱ بین‌الملل در ایران پذیرفته شد؛ و متولی ساختار طبقه‌بندی ملی "ایرانکد" در ایران است که خدمات سازگار با استاندارد‌ها و راهکار‌های بین‌المللی به شرکت‌ها، مؤسسات و سازمان‌های فعال در کشور ارائه می‌دهد.
نام:
ایمیل:
نظر: