صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

اقتصادی >>  بازار سرمایه >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰  ، 
شناسه خبر : ۳۱۸۵۱۷
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به نگرانی مردم از نوسانات بازار ارز طی هفته گذشته که از قبل پیش بینی می‌شد گفت: این نگرانی‌ها ناشی از تحلیل‌های اشتباه بوده است.
به گزارش ایسنا؛ عبدالناصر همتی در پست اینستاگرامی خود نوشت: در یک هفته گذشته نوسانات بازار ارز که از قبل پیش‌بینی می‌شد و قبلا نیز به آن اشاره کرده بودم نگرانی‌هایی را برای مردم پیش آورد. این نگرانی‌ها بیشتر از آنچه ریشه در متغیر‌های واقعی اقتصاد داشته باشد ناشی از تحلیل‌های اشتباه و بدون آگاهی از وضعیت بانک مرکزی و قدرت بازارسازی آن بوده است.

آنچه که در شرایط امروز کشور توجه به آن لازم است تکیه بر منطق علم اقتصاد، جلوگیری از بروز التهابات ناشی از تغییر انتظارات و نیز تلاش برای حرکت به سوی تداوم ثبات اقتصادی است.

مردم ایران که همواره نقطه اتکای بانک مرکزی و نیز دولت در ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور بوده است، هم‌چنان نقطه اتکای بنده در عمل به تعهدات بانک مرکزی بوده و خواهند بود. قطعا ملت بزرگ ایران با استعانت از خداوند متعال از این برهه سخت و حساس نیز عبور خواهد کرد.
 
در خصوص اظهارنظرهای رئیس کل بانک مرکزی باید این نکته را نیز اضافه کرد که هر چند دکتر همتی اکثراً مأمن اظهار نظرها و کلام‌های خود با مردم را دریچه اینستاگرام قرار داده است ولی طی یک هفته اخیر این شبکه خارجی بدلیل مسائل امنیتی و مسدود شدن مقطعی اینترنتريال هنوز قطع است و عامه مردم به آن دسترسی ندارند. پس چه بهتر که دکتر همتی به جای انعکاس اظهار نظرهای خود در این فضا به رسانه‌های رسمی و شبکه‌های داخلی و بومی مراجعه کنند تا هم مخاطب بیشتری امکان دریافت و بهره‌گیری از آن را داشته باشند و هم شاهد بها دادن به شبکه‌های بومی و ملی از طریق فرهنگ‌سازی مسئولین و مدیران کشور و تزریق بیش از پیش این فرهنگ خودباورانه به بدنه جامعه باشیم.
نام:
ایمیل:
نظر: