صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳  ، 
شناسه خبر : ۳۲۰۳۹۴
رسیدن به اقناع کار چندان آسانی نیست. در راه رسیدن به اقناع، ناهمواری های زیادی وجود دارد. رسانه هایی که این ناهمواری ها را با اطمینان طی می کنند و به مقصد می رسند موفق هستند. به طور کلی اقناع هدف اساسی و نهایی همه نوع رفتارهای ارتباطی است، ارتباطی مثبت و موفق است که به اقناع منجر شود و گرنه بیهوده خواهد بود.

رسانه‌ ها، هزینه های زیادی صرف می کنند تا در پایان، نتیجة نهایی با میزان اثرگذاری بر مخاطبان سنجیده ‌شود و وقتی که این فرآیند در حد اعلا تحقق ‌پذیرفت، گفته می‌شود اقناع صورت گرفته است. اقناع در زمرة آثار زیرپوستی در حوزة ارتباطات است که جدای از ظواهر قدرت و اقتدار صورت می‌گیرد. اقناع از مهمترین مباحث ارتباطات رسانه ای و انسانی است. اگر رسانه ها با وجود صرف هزینه های سنگین مخاطبانشان به حد اقناع نرسند قطعاً همة منابع آنها به هدر رفته است. برای تحقق اقناع رسانه ها باید پیامشان عقلاً فهمیده و پذیرفته شود و مخاطبان در عمل پیام رسانه را پیاده کنند.
رسیدن به اقناع کار چندان آسانی نیست. در راه رسیدن به اقناع، ناهمواری های زیادی وجود دارد. رسانه هایی که این ناهمواری ها را با اطمینان طی می کنند و به مقصد می رسند موفق هستند. به طور کلی اقناع هدف اساسی و نهایی همه نوع رفتارهای ارتباطی است، ارتباطی مثبت و موفق است که به اقناع منجر شود و گرنه بیهوده خواهد بود.
از آنجا که انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش است و رسانه ملی طبق رسالت خود باید برنامه هایی تولید کند که موجب مشارکت حداکثری در انتخابات شود، سؤال مهمی که مطرح است این است؛ پیامی که در رسانه ملی در قالب های خبر، گفتگوی سیاسی، گزارش و ... تولید می شود چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا مخاطب را با خود همراه سازد؟ پیام ما باید بر چه چیز تاثیر بگذارد که مخاطب را با رسانه همراه کند؟

متن کامل جزوه

نام:
ایمیل:
نظر: