صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

خراسان رضوی >>  عمومی >> یادداشت مخاطبین
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳  ، 
شناسه خبر : ۳۲۲۳۰۴
کدام کالا و محصول باید در اولویت تولید قرار بگیرد؟
پایگاه بصیرت / ارسال شده توسط مرتضی سلطانی
در پاسخ به این سوال که کدام کالا و محصول باید در اولویت تولید کشور قرار بگیرد؟ باید گفت،  باتوجه به مزیت رقابتی و سنجش مزیت‌های نسبی و مطلق کشور، اولویت بندی ضرورت دارد.  مهمترین اصل در اولویت بندی تولید داخلی، تحقق استقلال اقتصادی است و جلوگیری از وابستگی کشور به خارج، خصوصاً بیگانگان، بیگانگانی که دشمنی خود را در همه‌ی حوزه‌ها، خصوصاً اقتصاد و معیشت، علیه ملت ایران و جمهوری اسلامی نشان داده و از هیچ فرصتی جهت ضربه زدن به ایران فروگذار نیستند؛ لذا اول باید گلوگاه‌های نفوذ دشمنان و بیگانگان در اقتصاد و تولید شناسایی شده و آن‌ها را مسدود کرد و با تولید داخلی، نیاز کشور در آن زمینه‌ها مرتفع نمود. اگر در کشاورزی، صنعت، بهداشت و درمان و ... وابسته به خارج مرز‌ها باشیم، آنگاه در بزنگاه‌ها باید در انتظار ضربه خوردن از دشمن باشیم.

اولین اولویت تولید کشور، بستن گلوگاه‌ها و راه‌های نفوذ بیگانگان است و آنجا‌هایی که تولید و یا نیاز کشور به خارج از مرز‌ها وابسته است. اولویت بعد در تولید، تامین نیاز کشور و توجه به بازار ۸۰ میلیونی داخلی و بازار بین المللی است. کشور نیاز‌هایی دارد که می‌توان اکثر قریب به اتفاق آن‌ها را در داخل تامین کرد و در بازار بزرگ داخلی عرضه کرد. علاوه بر داخل، توجه به بازار کشور‌های همسایه و بسیاری کشور‌ها که امکان مراودات اقتصادی با آنان را داریم، بسیار قابل اهمیت است و می‌تواند تأمین نیاز این بازار اولویت بعدی تولید باشد. اولویت بعد در تولید داخلی توجه به اقتدار و پیشرفت و امنیت کشور در زمینه‌های گوناگون است.

یک نکته نیز باید مد نظر باشد که تولید داخلی باید در جهت تحقق جامعه اسلامی باشد و اولویت با کالا و خدماتی است که با جامعه اسلامی همخوانی بیشتری داشته باشد و پیوست فرهنگی تولیدات در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی نباید نادیده گرفته شود چرا که برکت، کلید واژه‌ی مهمی‌است که بزرگترین مزیت رقابتی ما با تمدن و تفکر لیبرالیستی و کمونیستی است.
نام:
ایمیل:
نظر: