صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹  ، 
شناسه خبر : ۳۲۵۱۳۰
اعتراف تحلیلگر رژیم صهیونیستی:
مردم فورا می پرسند برای چه نتانیاهو این مطلب را مطرح کرد و این تبلیغات چگونه به درد نتانیاهو می خورد تا از پرونده دادگاهش یا حداقل از اتهاماتش درباره مدیریت شکست خورده اش درخصوص بحران کرونا،نجاتش دهد؟   
پایگاه بصیرت / گروه مترجم/ اکبر عسکری صدر
به گزارش پایگاه بصیرت، آلکس فیشمن درمقاله ای درمورخ 2/10/2020 در روزنامه صهیونیستی یدیعوت احرونوت نوشته است:  ناگهان در اوج بحران بی سابقه کرونا و مشکلات ناشی ازآن دراسرائیل، داستان سرایی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را در سخنرانی ویدئوکنفرانسی اش  برای مجمع عمومی سازمان ملل درباره داستان انبار موشک های حزب الله در بیروت شنیدیم.
اظهاراتی مبالغه آمیز همراه با نقشه ها و عکس هایی برای جلب توجه و انتشار آن توسط رسانه های اسرائیلی وبین المللی.

اصلا بیایید فرض کنیم که چنین موشک هایی چندسال است که  در جایی از بیروت انبار شده اند،اما مسئله ما،وجود یا عدم موشک دربیروت نیست مسئله ما این است که نخست وزیر اسرائیل تصمیم گرفت که ذهن اسرائیلی ها را از مشکلات و خسارت های ناشی از کرونا که رژیم صهیونیستی نمی داند چگونه با آن مقابله نماید،منحرف سازد.  
 
در واقع نتانیاهو فرار به جلو انجام داد و تقصیرها را به گردن به اصطلاح عرب های شرور انداخت و گفت اسرائیل خوب است.

نویسنده این مقاله تصریح کرده است دیگر گزافه گویی بس است. نتانیاهو دیگر کافی است که بخواهی  واژه های  ایران، حزب الله و موشک های دقیق را سرهم کنی تا اسرائیلی ها را تحریک کنی و ته مانده اندک همبستگی درمیان اسرائیلی ها را برای خودت بدست آوری.
 
آلکس فیشمن نوشته است اینکه یک کارگردان چگونه و در چه زمانی برنامه ای را به اجرا بگذارد اهمیت اساسی دارد و در همین چارچوب مسئله این است که مجری برنامه(نتانیاهو) دیگر اعتبارش را از دست داده است.
 
هنگامی که نخست وزیر اسرائیل به دنیا می گوید بیروت روی بشکه باروتی که حزب الله در زیرش دفن کرده است، قراردارد،نباید خود را به نادانی بزنیم بلکه باید به این توجه کنیم که مردم فورا می پرسند برای چه نتانیاهو این مطلب را مطرح کرد و این تبلیغات چگونه به درد نتانیاهو می خورد تا از پرونده دادگاهش یا حداقل از اتهاماتش درباره مدیریت شکست خورده اش درخصوص بحران کرونا،نجاتش دهد؟   

البته نتانیاهوراولین کسی در اسرائیل نیست که اینگونه تبلیغات علیه موشک های حزب الله به را ه انداخته است؛تقریبا دو سال پیش گادی آیزنکات رئیس ستاد پیشین ارتش اسرائیل چنین تبلیغاتی را در چارچوب جنگ نرم علیه حزب الله مطرح کرده بود اما باید بگوییم که آیزنکات گفته بود که حزب الله موشک ها را در روستاهای جنوب لبنان انبار کرده است درحالیکه نتانیاهو گفت موشک ها نزدیک فرودگاه بیروت انبار شده اند! 
 
  آری یکی ازجنبه های اینگونه تبلیغات مسئولان اسرائیلی این است که در صورت شعله ورشدن جنگ علیه لبنان،اسرائیل بهانه ای برای مشروعیت بخشیدن به حملات علیه مناطق مسکونی لبنان داشته باشد اما مسئله اصلی این است که پیام و تبلیغات اسرائیل برای جهان باید دارای اعتبار باشد و دراینجا این مسئله مطرح می شود که مجری برنامه یا ارائه دهنده پیام و تبلیغات،خودش باید راستگو و دارای اعتبار باشد.

نام:
ایمیل:
نظر: