صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷  ، 
شناسه خبر : ۳۳۱۲۶۲

یکی از تکنیک های عملیات روانی، "بمباران خبری" است. یعنی حجم تولید خبر درباره یک موضوع آنقدر زیاد باشد که باعث شود خبر مهم یا اصل خبر در میان آن گم شود.صداوسیما تصور کرد که بالا بردن هرچه بیشتر تعداد برنامه های انتخاباتی کاندیداها، میتواند به میزان مشارکت کمک کند اما به دلیل بی توجهی یا ناآگاهی از فنون ارتباطاتی، از این نکته غافل شد که این حجم از برنامه ها باعث می شود که توجه مردم از برنامه های اصلی انتخاباتی تلویزیون منحرف شود. به همین دلیل است که بر اساس نتایج نظرسنجی ایسپا، فقط ۳۰ درصد از واجدین شرایط رای دادن، مناظره اول کاندیداها را دیده اند!با توجه به حجم انبوه برنامه های تلویزیونی کاندیداها و بمباران تولید برنامه که صورت گرفته است، چه بسا بسیاری از مردم حتی از زمان پخش مناظره (به عنوان مهمترین برنامه انتخاباتی تلویزیون) مطلع نشدند و برنامه مهم در میان برنامه های انتخاباتی متعدد دیگر گم شد.

نام:
ایمیل:
نظر: