صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> پرسمان
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۹  ، 
شناسه خبر : ۳۳۴۴۰۲

پس از ربایش نفتکش ایرانی توسط دزدان دریایی که حامل ۷۰۰ هزار بشکه نفت بود، ماموریت بازپس‌گیری آن به نیروهای سپاه سپرده شد.
ندسا بلافاصله وارد عمل شده و موفق شد در نزدیکی سواحل چین به کشتی رسیده و پس از درگیری با دزدان دریایی، نفتکش ایرانی را آزاد کرده و به سمت کشور بازگرداند.
در مسیر بازگشت به ایران از صبح روز یکشنبه ۲ آبان‌ماه، هنگامی که کشتی به محدوده حدود ۶۰۰ کیلومتری چابهار رسیده بود، دو ناو آمریکایی به نفتکش نزدیک شده و به نوعی برای نمایش قدرت خود که کنترل آبراه‌ها در اختیار آن‌هاست و ... قصد ورود به کشتی و بازرسی از ان را داشتند.
در این هنگام به سرعت قایق‌های سپاه به منطقه رویارویی اعزام شده و با گشت زنی در اطراف کشتی مانع متوقف کردن آن می‌شوند. در جریان این رویارویی نیروهای سپاه با آمریکایی ها، طرف آمریکایی برای ایجاد رعب و وحشت، هلیکوپتر خود را به سمت نفتکش ایرانی می‌فرستد که در مقابل ایران نیز هلیکوپتری به سمت ناو آمریکایی ارسال می‌کند.
علاوه بر این ، ۵ قایق ایرانی به فاصله حدود ۱۰ تا ۱۲ متری ناو آمریکایی نزدیک شده و هشدار می‌دهند در صورت تداوم تحرکات اقدام خواهند کرد که نهایتا آمریکایی‌ها مسیر خود را تغییر داده و دور می‌شوند.

نام:
ایمیل:
نظر: