صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶  ، 
شناسه خبر : ۳۳۴۶۸۸
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی

هر گوهر ارزشمندي در عالم، بدون شک در معرض آفات و تهديداتي است که بايد با هوشمندي و دقت نظر از دچار شدن به آن خود را مصون دارد. بسيج اين گوهر مقدس مخلوق انقلاب که همه عمر خود را وقف خدمت به انقلاب و ملت کرده است نيز مصون از اين آسيب‌ها نيست. ضمن آنکه دشمنان بسيج نيز بیکار ننشسته‌اند و هرلحظه در حال طرح‌ریزی حربه‌ها و ترفندهايي در اين مسير هستند.

در اين مسير دو پرتگاه انحراف و ارتجاع در مسیر حرکت بسیج طرح‌ریزی شده است. بسيجيان آنگاه در معرض انحراف‌اند که در حين گام برداشتن در مسير تحقق آرمان‌هاي انقلابي، خود را ملزم به اصول و چارچوب گفتمان انقلابي ندانند و با عبور از اسلوب و مرزهاي فرهنگ بسيجي، در مسير انحراف قرار گيرند؛ اما ارتجاع برآمده از تزلزل در باورها و اراده‌ها در تداوم مسير انقلابي‌گري است؛ آنجا که عنصر انقلابي به دليل ضعف‌هاي دروني و يا عوامل بيروني، تداوم مسير را ناممکن مي‌بيند و دست از انقلابي‌گري مي‌شويد و عقب‌گرد می‌زند!

نکات تحلیلی: 1- عمل بسیجی برآمده از علمی یقینی و ایمانی راسخ است که قدم‌های بسیجی را در وسط میدان استوار کرده است و آنچه می‌تواند این قدم‌های راسخ را سست کند، موریانه تردید و شبهه است که گرفتار آمدن در گرداب آن حاصلی جز انفعال و وادادگي و پشيماني و خروج از معرکه نخواهد بود! 2- يکي از مهم‌ترین آفات در این مسیر، «محافظه‌کاری» است. اين خطر تا آنجايي است که امام خامنه‌اي می‌فرمایند: «محافظه‌کاري و اکتفاي به آنچه داريم و نداشتن همت و بلندپروازي در همه زمينه‌هاي فکر و فرهنگ، قتلگاه انقلاب است». بسیجی اگر محافظه‌کار شود، دیگر جرئت و جسارت حضور در میدان‌های سخت را نخواهد داشت. 3- حرکت انقلابی اقدامی عاقلانه و متعادل است که از دایره افراط‌وتفریط به دور است و به همین خاطر است که به خانه مقصود می‌رسد! اما در این مسیر بسيجيان اگر در دام زیاده‌خواهی و افراطي‌گري اسير شوند، خيلي زود اعتبار خود را از دست ‌داده و در جاده انحطاط و هلاکت خواهند افتاد و حاصل آن جرياني انحرافي خواهد بود که جز ضربه زدن به آرمان‌ها و انفعال و بدنامي دستاوردي نخواهند داشت. حکیم انقلاب انذار می‌دهد که «جوان‌هاي انقلابي بدانند؛ همان‌طور كه كناره‏گيري و سكوت و بي‏تفاوتي ضربه مي‌زند، زياده‏روي هم ضربه مي‌زند؛ مراقب باشيد زياده‏روي نشود». موارد برشمرده تنها برخی از خطراتی است که پیش روی حرکت بسیج و بسیجیان قرار دارد که برای دور ماندن شجره طیبه از این آفات، هوشمندي لازم است.

نام:
ایمیل:
نظر: