صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶  ، 
شناسه خبر : ۳۴۲۳۳۸

مهدی خطیبی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا شما تایید می‌کنید که خودروسازان با عرضه خودرو در بورس می‌خواهند بازار را مدیریت کنند؟ گفت: خیر؛ این موضوع مورد تایید گروه صنعتی ایران خودرو نیست و در این خودروساز این اتفاق نخواهد افتاد نه اینکه در سایپا اتفاق بیافتد؛ اتفاقا نظر ما درباره عرضه خودرو در بورس این است که تعداد خودرو‌هایی را که به بورس عرضه می‌شوند افزایش دهیم و هم، زمان تحویل را از سه ماه به دو ماه و به تدریج به سمت یک ماه کاهش دهیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه بیان داشت: کرونا یک اتفاقی را در دنیا رقم زد آن هم بواسطه بحرانی که در تامین چیپست بوجود آمد قیمت خودرو را در دنیا به طور متوسط بالای 30 درصد افزایش داد.

وی اضافه کرد: اینکه بگوییم قیمت خودرو‌ها در ایران همان ckd‌هایی که موجود هستند گران‌تر از بازار‌های منطقه عرضه می‌شوند، موضوعی است که باید به طور جدی پیگیری شود، زیرا که مورد تشکیک ایران خودرو است، اما تمام تلاش ما این است که خودروهایمان را با کیفیت بالاتر و حداقل قیمت عرضه کنیم.

خطیبی گفت: گروه صنعتی ایران خودرو هیچ مخالفتی با واردات خودرو ندارد و بر اساس اخبار منتشر شده، نخستین سری از خودرو‌ها به کشور در حال ورود است و خواهشمندیم به موازات این اتفاق، محدودیت‌های قیمت گذاری برای صنایع خودروسازی برداشته شود تا بتوانیم رقابت کنیم و آزادانه ادامه فعالیت دهیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به این سوال که شرکت‌های زیرمجموعه ایران خودرو هم واردات می‌کنند، افزود: اگر می‌خواهیم به واردات cbu توجه کنیم هدف این است که بعد از مدت کوتاهی بتوانیم به موضوع تولید ckd در داخل دست پیدا کنیم؛ تجربه نشان داده است که ایران خودرو، وارد کننده موفقی نبوده است، ایران خودرو تولید کننده است و بر این معتقدیم که ایران خودرو امروز به درجه‌ای از بلوغ و عمق ساخت داخل با کیفیت رسیده که می‌تواند رقابت کند و با برداشته شدن محدودیت‌های پیش رو در بازار‌های داخلی و خارجی با خودرو‌هایی که وارد کشور می‌شوند، رقابت کند.

خطیبی اضافه کرد: شرکت‌های زیرمجموعه ایران خودرو در موضوع واردات خودرو برنامه ریزی خواهند داشت، اما بدیهی است در سری اول واردات خودرو و تا پایان سال، برنامه‌ای برای واردات خودرو نداریم.

 

منبع: تسنیم

نام:
ایمیل:
نظر: