صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

دیدگاه >>  سیاسی >> یادداشت هادیان
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹  ، 
شناسه خبر : ۲۸۸۰۶۷
پایگاه بصیرت / سید عارف حسینی
بالاخره انتظارات به سر آمد و در روز هفتم اسفند ماه 94 مردم آگاه و بصیر در سراسر کشور به تکلیف شرعی و قانونی خود عمل کردند و مطابق حقوق و آزادی‌های سیاسی خود در چهارچوب قانون اساسی با حضور حداکثری سرنوشت سیاسی خود را رقم زده و نمایندگان خود را انتخاب نمودند.
ملت ایران با این حضور خود، پیام مردم سالاری دینی ایرانیان را به گوش جهانیان رساندند و برگ زرین دیگر در تاریخ سیاسی کشورمان آفریدند. بی شک این حماسه در ظرفیت و توانایی سیاسی کشور تاثیرگذار خواهد شد و همچنین قدرت چانه زنی سیاسی ایران را در منطقه و جهان بالا خواهد برد.
هر شهروندی با هر نوع گرایش سیاسی که در پای صندوق‌های رای حاضر شده و در مشارکت سیاسی کشور نقش ایفا کرده است در حقیقت به مبانی جمهوری اسلامی ، ارزش‌های انقلاب و قانون اساسی رای داده و به ندای رهبرش لبیک گفته و با حضور حداکثری خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نشان داده در نظام سیاسی مشروع جمهوری اسلامی ایران بین مردم و حاکمیت هیچ گونه فاصله ای وجود ندارد و  تبلیغات منفی دشمن در جهت شکاف انداختن بین این دو تأثیری نداشته است.
به دنبال تحقق این حضور حداکثری که در هفتم اسفند ماه به وقوع پیوست و با توجه به جایگاه رفیع و اهمیت اساسی مجلس در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مردم از نمایندگان منتخب خود در مجلس دهم شورای اسلامی انتظاراتی دارند که در خور توجه است :
1-نمایندگان منتخب با هر نوع گرایش سیاسی که به میدان آمده اند در حال حاضر باید خود را نماینده همه مردم بدانند نه نماینده حزب و یا گروه و اندیشه خاص.
2- نسبت به قانون اساسی، مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی ، آرمان‌های انقلاب ، گفتمان امام خمینی (ره)، خون شهدا و ... وفادار باشند.
3- فرامین و رهنمودهای رهبر معظم انفلاب را در خصوص قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین ( اقتصاد مقاومتی، تصویب معاهدات بین المللی و ...) مد نظر قرار دهند.
4- به حقوق و تکالیف خود در قانون اساسی آشنا باشند و صرفاً در چهار چوب آن حرکت نمایند .
5- با استفاده از ظرفیت‌های قانونی پیش بینی شده در قانون اساسی، در پیشرفت و آبادانی شهرهای کشورمان قدم اساسی بردارند.
6- در امورات و وظایف قوای دیگر، خصوصاً در حوزه انتخابیه خود دخالت نکنند و شأن و جایگاه نمایندگی را حفظ نمایند.
7- صداقت در گفتار و کردار داشته و امانتدار خوبی برای مردم باشند.
8- با استفاده از اختیارات قانونی خود همیشه اصل پاسخگویی قوه مجریه را در برابر قوه مقننه حفظ نموده و از این اختیار قانونی به عنوان وسیله‌ای برای گرفتن امتیازات شخصی، جناحی و یا امتیاز برای حوزه انتخابیه بهره نبرند. نمایندگان منتخب باید خودشان را همیشه در مقابل مردم پاسخگو بدانند نه در مقابل جناح‌ها و گروه‌ها.
9- مشکلات بالقوه و بالفعل(اعم از مشکلات اقتصادی ، بیکاری ، تولید، کشاورزی، فرهنگ، آسیب‌های اجتماعی و .....) کشور را رصد کرده و با تدوین قوانین و نظارت‌های صحیح در صدد رفع آن برآیند.
10- پتانسیل‌‌ها و ظرفیت‌های موجود استان ها را از منابع مختلف شناسایی نموده و با استفاده از اهرم‌های قانونی آنها را به بالفعل برسانند.
11- در امور مجلس (قانون گذاری ، نظارت بر اجرای قوانین و .....) نقش فعال داشته و در متن ایفای نقش کنند، نه در حاشیه بوده و منفعلانه عمل کنند و یا درگیری سیاسی‌بازی‌های جناحی و حزبی شده و گوشه هر نوع مسئله‌ه‌ای را به سیاسی‌بازی‌های مرسوم گره زنند.
12- در کنار وجود سلایق مختلف در موضوعات، یک دستی و اتحاد میان نمایندگان منتخب نسبت به اهداف و آرمان‌ها وجود داشته باشند. نمایندگان منتخب بدانند این مسئولیتی که به آنان واگذار شده حق‌الناس بوده و اولین ضربه اختلاف بین نمایندگان به چشم ملت و کشور خواهد رفت و موجب عقوبت نزد خداوند متعال خواهد شد.
13- همان طوری که در ایام تبلیغات مکرر در بین مردم حضور پیدا کرده و قول و قرارهای کم و زیاد با مردم می گذاشتند، گزارش عملکردهای خود را حداقل در پایان هر فصل به همان مردم ارائه دهند و مردمی بودن و در کنار مردم بودن را فراموش نکنند.
14- در اصول و خط مشی انقلابی بودن و مسلمان بودن استوار بوده و با برتری یک حزب در جامعه رنگ عوض نکنند. به اصطلاح معروف "نان به نرخ روز خور" نباشند.
نام:
ایمیل:
نظر: