صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲  ، 
شناسه خبر : ۲۹۸۲۵۴
سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره عدم دعوت ایران از سوی عربستان برای شرکت در مراسم حج امسال گفت: بدون شک با توجه به شیوه مدیریتی که دولتمردان عربستان در مراسم حج اتخاذ کرده‌اند، ایران به هیچ وجه تمایلی برای حضور در مناسک حج نخواهد داشت. وی افزود: مراسم حج برای مسلمانان جهان از جمله ایرانیان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ اما تا زمانی که روند مدیریتی آل‌سعود در مکه و مدینه ادامه‌ داشته باشد و سبب شود ایرانیان مورد آزار و اذیت قرار گیرند، شرکت در این مراسم جایز نیست.
غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: لایحه بودجه سال آینده به فقرزدایی و کاهش محرومیت کاری ندارد. علت استمرار پرداخت یارانه به خانواده‌های ثروتمند و اقشاری که به این رقم نیازی ندارند، چیست؟ با گرانی دلار روند معیشتی هفتاد درصد مردم که در طبقات متوسط و پایین جامعه زندگی می‌کنند، بدتر خواهد شد. دولت باید از قیمت‌گذاری دلار در بودجه امتناع کرده و دلار مورد نیاز در بودجه را سالیانه و بدون محاسبه قیمت‌گذاری و به صورت وام پرداخت کند.
شرکت خودرو‌سازی فولکس واگن آلمان ۴۹ هزار و ۴۸۰ دستگاه خودروی خود را از ششم فوریه ۲۰۱۷ (۱۸ بهمن ۱۳۹۵) از بازارهای چین بازمی‌گرداند. بازرسی و قرنطینه که بالاترین نهاد کنترل کیفیت در چین است، علت این تصمیم را نقص در سامانه کنترل سرعت و ساختار ترمز آن اعلام کرد. شرکت «بی ام دبیلو» نیز در سال قبل، ۱۹۳ هزار و ۶۱۱ دستگاه خودروی خود را در چین به دلیل مشکلات ساختاری به آلمان بازگردانده بود.
خبرها حاکی از آن است که منازعه بین دو گروه تروریستی القاعده و داعش بار دیگر تشدید شده است تا حدی که «ایمن الظواهری» سرکرده القاعده سکوت خود را شکسته و در فایل صوتی، «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش را به دروغ‌پردازی و افترا علیه القاعده با هدف بدنام کردن این گروه و عملیات‌های «جهادی» آن متهم کرده و گفته است: «اولویت جهاد باید هدف قرار دادن آمریکا باشد.»
◄ بر اساس گزارش یونیسف، در هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی بر اثر سوءتغذیه، اسهال، عفونت یا جراحت، جان خود را از دست می‌دهد؛ عواملی که مستقیماً ناشی از جنگ و فقر فراگیر هستند. گفتنی است، ۴۰۰  هزار کودک یمنی دچار سوء‌تغذیه حاد هستند که عدم رسیدگی به آنها به زودی سبب مرگ‌شان خواهد شد.
نام:
ایمیل:
نظر: