صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳  ، 
شناسه خبر : ۳۰۴۸۷۳
امسال مراسم عزاداری امام حسین(ع) در دهه اول محرم، ماه خون و قیام واجد یک سری ویژگی‌های خاص بود که به تبع آنها عزاداری‌ها نیز ویژه و فوق‌العاده ارزیابی شد[...]
پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان
یادداشت: امسال مراسم عزاداری امام حسین(ع) در دهه اول محرم، ماه خون و قیام واجد یک سری ویژگی‌های خاص بود که به تبع آنها عزاداری‌ها نیز ویژه و فوق‌العاده ارزیابی شد.
همزمانی و تقارن ایام بزرگداشت هفته دفاع مقدس با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و تشییع باشکوه پیکر مطهر مدافع حرم شهید محسن حججی که به دست جریان تکفیری داعش در مرز عراق و سوریه قصه‌اش به «سر» رسید که به اذعان واشنگتن‌پست «با تبدیل شدن به اسطوره ایرانی‌ها، سبب اتحاد و انسجام بیشتر آنها» شد، روح فوق‌العاده‌ای به مراسم محرم امسال بخشیده بود. حضور گسترده و همیشگی مردم عزیز ایران در اقصی نقاط کشور که یکپارچه سیه‌پوش عزای جگرگوشه اشرف اولاد آدم بودند، محشری از جنس حضور و ولایت‌مداری آفریده بود که اگر خود از آن جنس نبودی نمی‌توانستی زیبایی‌های مراسم امسال را رصد بکنی؛ چنانکه لنز پیشرفته‌ترین دوربین‌ها گاه نتوانستند همه آن تصاویر را ثبت و ضبط کنند. این حضور پرشکوه و پرشعور تنها به ایران و ایرانی‌ها معطوف نبود، بلکه شیعیان در تمام نقاط جهان امسال حماسه‌ آفریدند و گویی این بند از ترجیع‌بند ماندگار محتشم در رثای شهید کربلا «باز این چه رستخیز عظیم است کز زمین بی‌نفخ صور خاسته تا عرش اعظم است» ترجمان زبان حال و شور امسال و هر سال عزاداران حسینی است.
عزاداری‌های محرم 96 که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به شعار «سبک زندگی حسینی» مزین شده بود، با نمایش وحدت و اتحاد و صمیمت مردم و همیاری آنها و برگزاری نماز با شکوه جماعت ظهر عاشورا تبلوری از سبک زندگی امام(ع) و توام با نوعی رشد و بلوغ فرهنگ عاشورایی بود. همچنین امنیت و سلامت مثال‌زدنی مراسم‌های عزاداری ویژگی دیگری بود که با توجه به وضعیت منطقه و تهدیدات گروه‌های تروریستی، مانند داعش به چشم آمد و از چشم تیزبین رسانه‌ها دور نماند.
لازم است بابت این توفیقات اولاً جبهه سپاس بر آستان حضرت دوست بساییم و قدردان نعمت ولایت و مدال نوکری امام حسین(ع) باشیم، ثانیاً دست‌ها و چشم‌های بیداری را که در مرزها و شهرها نخفتند تا مردم در سلامت و در اوج امنیت عزاداری کنند، غرق در بوسه تشکر کنیم. اجر همه با سیدالشهداء.
نام:
ایمیل:
نظر: