صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹  ، 
شناسه خبر : ۳۱۴۱۴۴
رهبر معظم انقلاب اسلامی، طی حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی را به عنوان رئیس جدید قوه قضائیه منصوب کردند. امام خامنه‌ای در حکم خود بیان فرمودند[...]
پایگاه بصیرت / عزیز غضنفری
یادداشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، طی حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی را به عنوان رئیس جدید قوه قضائیه منصوب کردند. امام خامنه‌ای در حکم خود بیان فرمودند، «آغاز دهه‌ پنجم انقلاب و گذشت چهل سال از تشکیل دادگستریِ مبتنی بر فقه و حقوق اسلامی، ایجاب می‌کند با تکیه بر تجربه‌ها و دستاوردها و رهنمودهای انباشته در این نصاب زمانی، تحوّلی متناسب با نیازها و پیشرفت‌ها و تنگناها در قوه‌ قضائیه صورت گیرد و دستگاه عدالت با نَفَسی تازه و انگیزه‌ای مضاعف و نظم و تدبیری حکمت‌آمیز، دوران جدیدی را که زیبنده‌ گام دوم انقلاب است، با قدرت و جدیت آغاز کند.» همان طور که در سطور فوق بیان شد، رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی انتظار دارند دوران جدید حرکت قوه قضائیه متناسب و زیبنده گام دوم انقلاب طراحی و عملیاتی شود.
بر اساس مأموریت ذاتی قوه قضائیه، که همانا کمک به تحقق عدالت و مقابله با فساد است و معظم‌له در بیانیه گام دوم انقلاب نیز فصل مهمی را به این موضوع اختصاص داده‌اند و تصریح کرده‌اند انقلاب اسلامی در دوره چهل ساله برای برقراری عدالت گام‌های بلندی برداشته است، اما حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای معتقدند آنچه تاکنون شده با آنچه باید می‌شده و بشود، فاصله‌‌ای ژرف دارد. در همین زمینه، ایشان در بیانیه گام دوم تأکید می‌کنند در جمهوری اسلامی، دل‌های مسئولان به‌طور دائم باید برای رفع محرومیّت‌ها بتپد و از شکاف‌های عمیق طبقاتی به شدّت بیمناک باشد و تبعیض در توزیع منابع عمومی و میدان دادن به ویژه‌خواری و مدارا با فریبگران اقتصادی که همه به بی‌عدالتی می‌انجامد، به شدّت ممنوع است.
با توجه به بخش‌های مهم حکم انتصاب رئیس جدید قوه قضائیه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و تأکیدات جدی ایشان به حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی درباره مسئله عدالت و مقابله با فساد که در بیانیه گام دوم  انقلاب آمده است، وقت آن رسیده است تا مردم استقرار عدالت و مبارزه بی‌امان با اژدهای هفت سر فساد را بیش از پیش لمس کنند.
علاوه بر مسئله خطیر فسادستیزی، تأکید رهبر معظم انقلاب بر مردمی بودن و انقلابی بودن برنامه‌های آتی قوه قضائیه حاکی از آن است که در گام دوم انقلاب با تحقق اقدامات تحولی در قوه قضائیه، باید ارتباط عاطفی و کارکردی مردم نسبت به قوه قضائیه روز به روز تقویت شود.
نام:
ایمیل:
نظر: