صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

اقتصادی >>  اقتصاد بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴  ، 
شناسه خبر : ۳۱۵۸۹۰
محمد اسلامی در برنامه «سلام صبح بخیر» با تأکید بر این‌ که با اخذ مالیات بر سرمایه کاملا موافقیم، اظهار داشت: وقتی روی مالیات عایدی بر سرمایه بخش مسکن متمرکز شویم باعث فرار سرمایه از این حوزه می‌شود.
وی افزود: عایدی بر سرمایه در همه دنیا وجود دارد و باید این اتفاق بیفتد؛ تکلیفی در قانون داشتیم برای مالیات بر خانه‌های خالی است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: باید یک سامانه جامع املاک و اسکان را طبق قانون وزارت راه و شهرسازی ایجاد می‌کرد، در دوره مدیریت قبلی گفتند وزارت راه و شهرسازی را از این کار معاف کنید و با این بهانه که وزارت راه و شهرسازی بانک اطلاعاتی ندارد آنرا به شهرداری‌ها بسپارید.
به گزارش تسنیم، اسلامی بیان کرد: وقتی وارد وزارت راه و شهرسازی شدیم دیدم که این کار یک اقدام تاثیرگذار بر زندگی مردم است و از تله بزرگ مالی برای سرمایه‌های کشور به وجود آمده خلاص می‌شویم. سامانه ملی املاک و اسکان را با یک نگاه متفاوت پیش می‌بریم.
گفتنی است، در حالی وزیر کنونی راه و شهرسازی دغدغه حل مشکل نابسامانی‌های بازار مسکن را دارد که در دوره قبلی وزارت راه و شهرسازی، وزیر سابق در نامه‌ای به رئیس‌مجلس شورای اسلامی خواستار حذف بند‌های مالیات برعایدی سرمایه و مالیات برخانه‌های خالی از لایحه تحول مالیاتی شده بود.
وزیر راه و شهرسازی اردیبهشت ماه سال ۹۳ طی نامه‌ای به لاریجانی رئیس‌مجلس پیشنهاد شده بود به‌روز شدن تقویم املاک تا ۷۰ درصد بهای روز که علاوه‌بر درآمدزایی برای سازمان مالیاتی و دولت، در واقعی شدن قیمت‌ها و شفاف شدن اطلاعات در حوزه زمین و مسکن کمک شایانی خواهد کرد به ۳۰ درصد کاهش یابد.
نام:
ایمیل:
نظر: