صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

صفحات داخلی

اقتصادی >>  اقتصاد مقاومتی >> نبض اقتصاد
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱  ، 
شناسه خبر : ۳۱۶۴۵۳
مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس:
با احترامی که برای بقیه صنایع قائلیم باید بگوییم که اکنون سامانه نیما با ارز پتروشیمی ها می چرخد و پتروشیمی ها همه ارز خود را در نیما عرضه می کنند و همین ارز بخش زیادی از مصارف کشور را پاسخگوست.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس با اشاره به اینکه تحریم بر تولید و صادرات پتروشیمی تاثیر معناداری نداشته، گفت: اکنون چرخ سامانه نیما با تکیه بر ارز‌های پتروشیمی می‌چرخد.
«جعفر ربیعی» روز سه شنبه در نشستی خبری اضافه کرد: از اردیبهشت سال گذشته آمریکا از برجام خارج شد و شش ماه بعد تحریم‌ها علیه صنعت پتروشیمی بازگشت، اما دوباره ۱۷ خرداد امسال وزارت خزانه داری آمریکا هلدینگ خلیج فارس و شرکت‌های تابعه را در لیست تحریم قرار داد.
وی افزود: این تحریم یک واقعیت و یک بعد روانی دارد که البته بعد روانی آن بسیار قوی است و از همین رو با اعلام تحریم‌ها نگرانی نسبت به آینده صنعت پتروشیمی بالا گرفت. در عین حال واقعیت حاکی از آن بود که در فروش محصولات و خرید کالا نیز مشکلاتی بوجود آید.
ربیعی با اشاره به اینکه، اما در عمل تولید صنعت پتروشیمی کشور و هلدینگ خلیج فارس تاثیر معناداری از تحریم نگرفت، گفت: زبان ما بسته است که بگوییم در برابر تحریم چه می‌کنیم تا تاثیر آن را به حداقل برسانیم.
وی تاکید کرد:، اما با اطمینان می‌گوییم که تحریم چرخ تولید و صادرات و ارزآوری پتروشیمی را متوقف نکرد و آمریکا به هدفش نرسید. برای تأیید این حرف با احترامی که برای بقیه صنایع قائلیم باید بگوییم که اکنون سامانه نیما با ارز پتروشیمی‌ها می‌چرخد و پتروشیمی‌ها همه ارز خود را در نیما عرضه می‌کنند و همین ارز بخش زیادی از مصارف کشور را پاسخگوست.
مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه اگر تحریم‌ها اثرگذار بود تولید شرکت‌ها باید یک به یک متوقف می‌شد، گفت: تیر تحریم در صنعت پتروشیمی به سنگ خورده، اما نمی‌توانیم بگوییم چگونه جلوی تحریم‌ها ایستاده ایم.
نام:
ایمیل:
نظر: