صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱  ، 
شناسه خبر : ۳۱۷۱۶۳

روزنامه «واشنگتن‌پست» تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای اعزام تجهیزات و نیروی نظامی بیشتر به عربستان سعودی را بررسی کرده و نوشته است رژیم «محمدبن‌سلمان» لیاقت به خطر افتادن جان سربازان آمریکایی را ندارد. واشنگتن‌پست با بیان اینکه آمریکا دیگر به نفت عربستان سعودی نیازمند نیست، نوشت: «علی‌رغم افزایش کم بهای نفت بعد از حمله هفته گذشته، شوک آن‌چنانی به بازار جهانی وارد نشد. دفاع از نفت برای خود سلطنت سعودی مشکل بزرگی است و برای آمریکا نیز دیگر از الزام استراتژیک پیشین برخوردار نیست.»

«سرلشکر محمد باقری» در نشست کمیته هماهنگی و پشتیبانی قرارگاه اربعین نیروهای مسلح با اشاره به همکاری سال گذشته نیروهای مسلح و حشدالشعبی برای برقراری امنیت راه‌پیمایی اربعین، گفت: امسال سپاه پاسداران با همکاری و هماهنگی حشدالشعبی با تمامی توان در این رابطه وارد عمل شده و در خاک عراق مسئولیت مهمی را در راستای برقراری نظم و امنیت و اسکان و بهداشت و تغذیه زائران بر عهده دارد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: ارتش جمهوری اسلامی و وزارت دفاع نیز در برگزاری باشکوه این مراسم در کنار برادران عراقی هستند.

فرمانده کل سپاه گفت: دشمن گاهی سخن از گزینه‌های نظامی می‌گوید، اما از چهل سال پیش و ماجرای طبس و خاکستر شدن نیروهای متجاوز دلتا به این طرف ما می‌گوییم اهل پاسخ هستیم و مقتدرانه پاسخ می‌دهیم، هرکس می‌خواهد سرزمینش میدان اصلی جنگ شود، بسم‌الله، هرگز اجازه نمی‌دهیم جنگ به سرزمین ما کشیده شود؛ تهاجم محدود باقی نمی‌ماند، ما اهل تعقیب هستیم و تا نابودی متجاوز از پا فرونمی‌نشینیم و هیچ نقطه امنی باقی نمی‌گذاریم، حساب کار دست‌تان باشد.

«دیلی‌تلگراف» در گزارشی با اشاره به ناکامی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات هفته پیش نوشت: در پی نمایش ضعیف حزب لیکود، وزیران کابینه «بنیامین نتانیاهو» تحت فشار فزاینده‌ای قرار دارند تا نخست‌وزیر را برکنار کرده و مسیر را برای تشکیل آنچه کابینه وحدت ملی خوانده شده، هموار کنند. گفتنی است، «بنی گانتس» رهبر حزب «آبی و سفید» که بیشترین میزان کرسی را در انتخابات پارلمان به دست آورده، بخت نخست تشکیل کابینه است.

 

نام:
ایمیل:
نظر: