صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸  ، 
شناسه خبر : ۳۲۰۳۷۳
یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۲5 هزار تن سیب درختی و ۳۵ هزار تن پرتقال به عنوان ذخایر شب عید در نظر گرفته شده و مشکلی در تنظیم بازار نداریم.

داراب حسنی؛ مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری، میزان تولید محصولات باغی را ۲۴ میلیون تن پیش‌بینی کرد و افزود: میزان تولید محصولات گلخانه‌ای نیز سه میلیون تن در سال جاری پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تنظیم بازار شب عید امسال به وزارت صمت محول شده است، گفت: حدود ۲۵ هزار تن سیب درختی و ۳۵ هزار تن پرتقال تامسون شمال و پرتقال جنوب برای ذخایر شب عید در نظر گرفته شده است.
مدیرکل میوه‌های سردسیری وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه میزان تولید مرکبات در کشور پنج میلیون و 500 هزار تن و میزان تولید سیب درختی چهار میلیون تن است، تصریح کرد: بنابراین مشکلی برای تأمین میوه شب عید وجود ندارد. وی با اشاره به اینکه ایران رتبه چهارم جهان را در تولید سیب درختی دارد، اضافه کرد: در تولید محصولاتی مثل زردآلو، انگور و کشمش، ایران به ترتیب در رتبه‌های دوم، سوم و هفتم جهانی قرار دارد.
در ادامه این نشست علی برابری؛ مشاور معاون وزیر در امور بازرگانی از ایجاد ترمینال محصولات کشاورزی خبر داد و افزود: در این زمینه با معاونت صنایع وارد مذاکره شده‌ایم و برای جلوگیری از نوسانات سینوسی عرضه محصولات کشاورزی، ایجاد این ترمینال‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم.
نام:
ایمیل:
نظر: