صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴  ، 
شناسه خبر : ۳۲۹۰۷۰

رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۰ هجري شمسي، با تبريک عيد عيد نوروز به هم‌ميهنان بويژه خانواده‌هاي معظم شهيدان و جانبازان و همه ملت‌هايي که نوروز را گرامي مي‌دارند، و با ابراز اميدواري به کسب برکات مادي و معنوي از تقارن سال جديد با اعياد شعبانيه و متبرک شدن سال ۱۴۰۰ به دو عيد نيمه‌شعبان و جشن ولادت حضرت ولي‌عصر(عج)، سال جديد را سال «توليد؛ پشتيباني‌ها، مانع‌زدايي‌ها» نامگذاري کردند.


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سال ۹۹ را آميخته با حوادث گوناگون و بي‌سابقه بخصوص پديده ناآشناي کرونا خواندند و افزودند: کرونا زندگي مردم از جمله کسب‌وکارها، محيطهاي درسي، اجتماعات ديني، ورزش و سفرها را تحت تأثير قرار داد و ضربه سختي به اشتغال در کشور زد.
رهبر انقلاب اسلامي، جان باختن دهها هزار تن از مردم عزيز در اثر کرونا را تلخ‌تر از همه حوادث ۹۹ دانستند و با طلب رحمت و مغفرت الهي براي جان‌باختگان، با خانواده‌هاي داغدار آنان ابراز همدردي کردند.
ايشان سال ۹۹ را در عين حال سال بروز توانايي‌هاي ملت ايران در مقابله با آزمون بزرگ کرونا و همچنين در مقابله با فشار حداکثري دشمن توصيف کردند و گفتند: ملت عزيز ما از مجموعه‌هاي درماني و بهداشتي، تا محققان و دانشمندان، گروههاي جهادي و خدمتگزار و آحاد مردم با وجود تحريم و مسدود بودن راههاي استفاده از امکانات خارج از کشور، توانايي و تجربه بزرگي از خود براي مديريت اين حادثه تلخ نشان دادند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به شکست کشاندن فشار حداکثري دشمن را درخشش ديگري از توانايي‌هاي ملي در سال ۹۹ برشمردند و افزودند: دشمنان ايران و در رأس آنها آمريکا درصدد به زانو درآوردن ملت ايران بودند. البته ما مي‌دانستيم که ملت مي‌ايستد و آنها شکست مي‌خوردند اما امروز به اعتراف خود آمريکايي‌ها و رفقاي اروپايي‌شان، فشار حداکثري شکست خورده است.
حضرت آيت الله خامنه‌اي در ادامه به ارزيابي ميزان تحقق شعار سال ۹۹ يعني جهش توليد پرداختند و گفتند: بر اساس گزارشهاي متعدد مردمي و دولتي، جهش توليد تا حدّ قابل قبولي در بخش‌هايي از کشور تحقق يافت.
رهبر انقلاب افزودند: البته اين ميزان جهش در حدّ انتظار نيست چراکه با وجود تحقق در کارهاي زيربنايي و سازندگي، نتيجه آن در اقتصاد عمومي و معيشت مردم مشهود و محسوس نشد، در حالي‌که انتظار بود جهش توليد گشايشي در زندگي مردم به‌وجود آورد.
ايشان شعار جهش توليد را يک شعار کاملاً انقلابي خواندند و خاطرنشان کردند: تحقق جهش توليد هم تأثيرات عميق اقتصادي در کشور از جمله در مسئله ارزش پول ملي دارد و هم موجب اعتماد به‌نفس ملي، رضايتمندي عمومي و تضمين‌کننده امنيت ملي است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي علت تحقق نيافتن کامل جهش توليد در سال ۹۹ را وجود موانع و همچنين حمايت نشدن توليد در همه بخش‌ها دانستند و با اشاره به معضل واردات و قاچاق، گفتند: ضعفهاي قانوني و واردات رقيب خارجيِ محصولي که در داخل با همت جوانان در حال توليد است، و يا قاچاق آن از طريق دستهاي خيانتکار، مانع توليد است و موجب شکست خوردن آن مي‌شود.
رهبر انقلاب اسلامي، ايجاد مشوّق‌هايي از جمله مشوّق‌هاي سرمايه‌گذاري را لازمه جهش توليد خواندند و افزودند: اوضاع کسب‌وکار در کشور بايد به‌گونه‌اي باشد که افراد به سرمايه‌گذاري در توليد تشويق شوند و از افزايش هزينه‌هاي توليد جلوگيري شود.
ايشان مشوق‌هاي اندک در بخش توليد و همچنين بالاتر بودن شاخص هزينه توليد کننده از هزينه مصرف‌کننده در برخي سالها را مانع پيشرفت توليد دانستند و گفتند: حرکت انقلابيِ جهش توليد در سال ۹۹ آغاز و با استقبال مردم مواجه شد و اين حرکت بايد در سال ۱۴۰۰ که در واقع آغاز يک قرن جديد است، ادامه پيدا کند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سال ۱۴۰۰ را به علت در پيش بودن انتخابات و همچنين وجود زمينه مناسب براي شکوفايي جهش توليد، سالي حساس و مهم خواندند و افزودند: انتخابات خرداد ۱۴۰۰ و روي کارآمدن مديريتهاي جديد و احتمالاً تازه‌نفس و با انگيزه‌هاي قوي، امسال را سالي بسيار مهم، حساس و تأثيرگذار در آينده کشور کرده است.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: علاوه بر اين، در سال ۹۹ جهش توليد حرکتي در کشور به‌جود آورد که زمينه خوبي براي شکوفايي آن در سال جديد است.
ايشان افزودند: چه دولت کنوني و چه دولت آينده، بايد با حمايتهاي همه‌جانبه‌ي قانوني، دولتي و حکومتي از توليد و رفع موانع آن، همت کنند که امسال جهش توليد به معني واقعي تحقق يابد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان کردند: بر اين اساس شعار سال ۱۴۰۰، «توليد؛ پشتيباني‌ها، مانع‌زدايي‌ها» است که در خصوص آن و همچنين درباره انتخابات در سخنراني روز اول سال مطالبي بيان خواهد شد.

نام:
ایمیل:
نظر: