صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱  ، 
شناسه خبر : ۳۳۷۵۲۳

خالد مشعل رهبر حماس در خارج از سرزمین فلسطین در گفتگویی با شبکه ماهواره‌ای الاقصی تأکید کرد، اشغالگران صهیونیست به‌دنبال ارسال این پیام هستند که قدس پایتخت آنهاست، و حاضر به پذیرش هیچ نماد فلسطینی در آن نیستند ازاین‌رو به مراسم تشییع جنازه‌ یورش می‌برند و با برافراشته شدن پرچم فلسطین مقابله می‌کنند.
وی با اشاره به ترور خبرنگار الجزیره گفت: ترور روزنامه‌نگار برجسته شیرین ابوعاقله اولین حمله به خبرنگارانی که با ملت ما ابراز همدردی می‌کنند، نبود، بلکه طی سال‌های گذشته 55 خبرنگار دیگر نیز کشته شده‌اند و 15 خبرنگار هم‌اکنون در زندان به‌سر می‌برند.
خالد مشعل در بخش دیگری از این گفتگو تأکید کرد: آنچه می‌تواند چهره کریه اشغالگری و جنایات و حماقت‌هایش را بر ملا کند، مذاکرات و سکون نیست بلکه رویارویی و مبارزه این مهم را برای ما محقق می‌سازد.
رهبر حماس با اشاره به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای سلطه بر مسجد الاقصی گفت: (آزادی دسترسی به اماکن عبادتی) توصیفی که اشغالگران سعی در ترویج آن در برهه اخیر دارند و برخی از سیاستمداران اروپایی هم آن را تکرار می‌کنند، اصطلاحی گمراه‌کننده است، زیرا مسجد الاقصی یک مکان صرفاً مذهبی اسلامی است و صهیونیست‌ها هیچ حقی در آن ندارند.
وی افزود: اشغالگران تلاش کردند در اعیاد یهودی که با ماه مبارک رمضان همزمان شده بود، جنگ بر سر مسجد الاقصی را مغلوبه کنند و با ذبح قربانی در صحن آن به این مهم دست پیدا کنند، اما مبارزه فلسطینان، پایمردی آنها در صحن‌های مسجد الاقصی و اعلام آمادگی مقاومت صهیونیست‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کرد.
به‌گفته رهبر حماس: با این حال برنامه‌های صهیونیست‌ها همچنان به‌قوت خود باقی است و به ملت بزرگ فلسطین هشدار می‌دهم که رویارویی به پایان نرسیده است و باید منتظر یورش‌های دیگری در عیدهای آینده آنها باشیم.
مشعل در بخش دیگری از ‌این گفتگو گفت: دشمن تصور می‌کرد تلاش‌هایش برای منع هر نوع مقاومت مسلحانه در کرانه باختری ثبات برایش به‌همراه می‌آورد و می‌تواند برنامه‌های شهرک‌سازی و سلب زمین کنار سلطه بر مسجد الاقصی را اجرایی کند.
وی با تأکید بر یکپارچگی جبهه‌های مقاومت گفت: نباید اجازه داد غزه به‌تنهایی وارد جنگ‌های مستمر شود، همچنین نباید اجازه داد مدافعان مسجد الاقصی مقابل یورش‌ها تنها باقی بمانند، هم‌پوشانی جبهه‌های مقاومت و هم‌افزایی آنها، دشمن را مجبور به عقب‌نشینی می‌کند و باعث افزایش دستپاچگی‌اش مقابل افزایش قداست مقاومت و دستاوردهایش خواهد شد.
خالد مشعل در بخش دیگری از سخنانش هم تأکید کرد: ما مرحله شمارش  معکوس پایان عمر رژیم صهیونیستی را آغاز کرده‌ایم و در مرحله آخر عمر این رژیم قرار داریم.

نام:
ایمیل:
نظر: