صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

دیدگاه >>  سیاسی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱  ، 
شناسه خبر : ۲۸۷۹۵۰
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه؛ در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین‌(ع):
مرز بصیرت سیاسی با جناح بندی سیاسی جبهه انقلاب است. سپاه با هر کسی که در جبهه انقلاب باشد خصومت و دشمنی ندارد. اما در مقابل هر کس و جریانی که در جبهه استکبار باشد، سپاه از همه سیاسی تر است و جبهه سیاسی دشمن را می زند. سپاه پاسداران در سنگر نشینی جبهه انقلاب، در دفاع از ارکان انقلاب، از همه محکم تر، سیاسی تر و قاطع تر است، ذره ای هم کوتاه نمی آید.

حجت السلام عبدا... حاج صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین‌(ع) به ایراد سخن پرداخت. در این گردهمایی که روز سه‌شنبه و در آستانه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای  اسلامی برگزار شد، اهمیت انتخابات و نقش سپاه در قبال جریانات و دسته‌های سیاسی فعال در آن توسط جانشین نماینده ولی فقیه طرح و مورد بررسی قرار گرفت. حجت السلام حاج صادقی در ابتدای سخنرانی خود شهادت اولین سنگرنشین دفاع از اسلام ناب را تسلیت گفتند و حضرت فاطمه زهرا(س) را مروج فرهنگ شهادت، ایثار و جهاد دانستند. در ادامه اهم گفته‌های ایشان آورده می‌شود:
 اولین مسأله  در انتخابات، مسأله  نفوذ است. به فرموده رهبر معظم انقلاب "امروز نفوذ یک تهدید بزرگ است". اینکه نفوذ چیست، چگونه انجام می شود، اینکه آیا این مسأله  یک تئوری توطئه است یا خیر و سایر مسائل مرتبط، باید مورد بررسی و کند و کاو استادان و دانشجویان قرار گیرد. خطر بزرگی است چون می تواند موریانه وار پایه های نظام را سست کند و از بین ببرد.
مورد دوم، علل ماندگاری انقلاب است. حضرت آقا در این مورد فرمودند" دشمن جبهه‌ای وسیع، عظیم، نامتجانس، (تنوع جریانات ضد نظام با وجود اختلافاتی که با هم دارند) است که کارأی ی و عملکردی هم دارد، بویژه در عرصه فرهنگی. این جبهه به این نتیجه رسیده است که تنها راه نابودی انقلاب اسلامی اینست که رگ های حیاتی این انقلاب را بزند. قلب انقلاب را هدف بگیرد چون وقتی قلب هدف گرفته شد دیگر کاری از دست و پای آن برنمی آید. این موضوع بسیار مهم است، زیرا جبهه استکبار درک کرده است که اگر امروز با پویایی انقلاب مبارزه نکند استکبار روز به روز به نابودی نزدیک تر می شود. بنابرأی ن علل و راهکارهای ماندگاری انقلاب اسلامی را باید به عنوان یک هدف در نظر گرفت. هدف جبهه استکبار چیست؟ مقام معظم رهبری می فرمایند" همه همت آنها این است که این ماندگاری را به نوعی بهم بزنند ولی همه همت ما باید این باشد که این ماندگاری را افزایش دهیم....این عناصر ماندگاری را همه ما باید تامین کنیم ".
موضوع سوم که بویژه جوانان باید به آن توجه کنند بحث امام(ره) و مکتب امام(ره) است. دشمن چه داخلی باشد چه خارجی به این نتیجه رسیده است که نتوانسته امام و اندیشه های ایشان را حذف کند. بنابرأی ن به روزترین حیله آنها تحریف امام است. امروز عده‌ای در کشور به دنبال معرفی امامی هستند که دوستی با استکبار را بپذیرد، امامی که از شعار مرگ بر آمریکا پشیمان است،... از اینجاست که علت نگرانی مقام معظم رهبری از تحریف مکتب امام(ره) مشخص می شود و اصرار دارند که شاخص های مکتب امام(ره) مشخص شود.
محور چهارم، بحث شناخت عمیق و دقیق انقلاب اسلامی است که مقام معظم رهبری بارها به آن تأکید کرده‌اند و حتی یک مورد آن در جمع دانشجویان دانشگاه افسری در سال 1377 بیان شد. اهمیت این موضوع الآن مشخص می شود که بعضی ها معتقدند که تفسیر جدیدی باید از انقلاب ارائه داد. انقلاب با معنای سی سال قبل آن فرق کرده است... این همان استحاله انقلاب است. انقلابی که رحمت دارد، محبت دارد اما اشداء ندارد یا استکبارستیزی ندارد که از این اسلام با نام اسلام رحمانی نام می برند. یعنی با همه دوست شدن با همه دست دادن. این‌ها موضوعاتی است که یک دانشجوی پاسدار باید بداند.
یک پاسدار باید اقتضائات پاسداری در شرایط مختلف را بداند و مطابق آن عمل کند. یعنی اینکه یک پاسدار نباید منفعل آمد و شد دولت ها یا جریانات سیاسی یا ... شود، بلکه آن چیزی که می ماند انقلاب و سپاه پاسداران است. راهکار اینکه در آمد و شد دولت‌ها منفعل نشویم چیست؟ و دچار فراموشی آرمان ها نشویم؟ ثبات قدم داشته باشیم؟ و در طرف مقابل نسبت به جریانات و دولت های متفاوت بی توجه نباشیم چیست؟ این ها موضوعاتی است که باید به آن توجه شود.
مرز بین بصیرت سیاسی و جناح بندی سیاسی کجاست؟
انتخابات هفته آینده یک ویژگی دارد که انتخابات های دیگر نداشته اند. انتخابات قبلی همه گونه اختلاف و.. بود اما همه آنها در چارچوب انقلاب بود. اما در انتخابات پیش رو، رادیوهای بیگانه برخلاف قبل که رأی  ندادن را تشویق می کردند الان تشویق به رأی  دادن می‌کنند اما به لیست ها و اشخاص خاص. یا به عبارت دیگر به چه کسی رأی  بدهند و به چه کسی رأی  ندهند. انتخابات 7 اسفند به حامیان جبهه استکبار و مخالفان این جبهه تبدیل شده است. این موضوع حساسیت ها را بالا برده است. سوالی که مطرح است اینست که بین واجب و حرام چکار باید کرد؟ اول اینکه بدون بصیرت، نمی توان پاسداری کرد. لذا بصیرت سیاسی برای هر پاسداری واجب است. بصیرت سیاسی یعنی تشخیص جبهه دشمن، تشخیص خطرها، تشخیص دشمنی ها، جریان شناسی، درک واقعیت ها. اما از آن طرف جناح بندی سیاسی سم کشنده است و ورود به دسته بندی های سیاسی حرام است. مرز این واجب و آن حرام کجاست؟ یا مرز بصیرت سیاسی واجب با جناح بندی حرام چیست؟ آیا اگر گروهی یا جناهی سنگرنشینی استکبار را گرفت و ما از آن برائت جستیم یا برعکس از مدافعان سنگر انقلاب حمایت کردیم این‌ها می شود جناح بندی و حامی یا ضد یک جریان خاصی بودن یا نه. چکار کنیم بصیرت سیاسی داشته باشیم اما اسیر باند بازی سیاسی نشویم؟. اهمیت این سوال به این دلیل مطرح می شود که بعضی ها در داخل می گویند سپاه یک ارگان نظامی است و نباید در سیاست دخالت کند. درصورتی که لازمه پاسداری از انقلاب داشتن بصیرت سیاسی و عمل به هنگام است.
مرز بصیرت سیاسی با جناح بندی سیاسی جبهه انقلاب است. سپاه با هر کسی که در جبهه انقلاب باشد درگیری و خصومتی ندارد اما هر کس و جریانی که در جبهه استکبار باشد، سپاه نسبت به آن فرد و جریان از همه سیاسی تر است و جبهه سیاسی دشمن را می زند. سپاه پاسداران در سنگر نشینی جبهه انقلاب، در دفاع از ارکان انقلاب، از همه محکم تر، سیاسی تر و قاطع تر است، ذره ای هم کوتاه نمی آید. اما سپاه در درون جریان جبهه انقلاب هم خرج نمی شود. وقتی می بینیم پارلمان اروپا یا کنگره آمریکا یا نخست وزیر انگلیس یا به طور کل حامیان استکبار از جریان خاصی در داخل کشور حمایت می کنند دیگر نمی‌توان ساکت بود. این واکنش نسبت به فتنه گران نیز می باشد. از فتنه گران برائت می جویم و اگر بتوانیم فتنه گران نه فتنه زده ها را از صفحه انقلاب حذف می کنیم. اگر کسانی باشند در درون انقلاب دنبال فتنه نباشند، دنبال احیای اسلام سکولار نباشند، و نظام را قبول داشته باشند با آن‌ها کاری نداریم. اما اگر دفاع از انقلاب به خاطر گرفتن کرسی‌ها ملت در حساسی‌ترین نقاط حکومت و سیاسی کاری باشد، سپاه در این زمینه از همه سیاسی تر است. پیاده نظام جبهه استکبار بدانند سپاه نمرده است. این جوانان با غیرت اجازه نمی دهند که یک روزی ارزش های انقلاب را در کف خیابان ها پیاده کنند. پاسدار یعنی بصیرترین، آگاه ترین، مسلط ترین فرد نسبت به جبهه استکبار.
حرف آخر سپاه
سپاه گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب است. رهبری نسبت به سکولارها و جبهه استکبار نظر مخالف دارد. بنابراین سپاه نیز این چنین است. هر کجا رهبری ورود پیدا کرد ما ورود پیدا می کنیم. چون سپاه بازوی رهبری است. هر شخصی جریانی باشد که حرف و عمل جبهه استکبار را بزند، سپاه در مقابل آن خواهد ایستاد. ما بدهکار امام هستیم. چرا؟ چون امام(ره) با انقلاب به ما حیات داد. اما این بدهی را کجا باید داد؟ حفظ یادگار امام(ره) یعنی انقلاب و مکتب ایشان که اصول آن مشخص و بر همگان روشن است.
سپاه در سه اختلاف دخالت نمی‌کند، اختلاف فردی، سلیقه ای گروه ها، اختلاف حقوقی. اما در یک اختلاف که اختلاف در محور حق و باطل با شاخص ولایت است، دخالت می کند. اینجا سپاه بی طرف نیست. با نام میانه‌رو و امثال آن هم برای فریب افکار عمومی وارد صحنه شوند، مقابله می کند. همانطور که حضرت علی (ع) در جنگ جمل خطاب به افراد بی طرف، این نوع میانه‌روی و اعتدال‌جویی را عین بی دینی معرفی کردند. در نزاع بین جبهه ولایت و مخالف آن جای بی طرفی نیست. فرق امت زمان حضرت علی(ع) با امت حال حاضر انقلاب اسلامی به فرموده رهبر معظم انقلاب این است که، امت زمان امام علی(ع) با حمایت و شعار خود، امام را به حکومت کشاندند ولی حاضر نشدند برای  آن حکومت بها بدهند، خون بدهند. اما امروز این امت سپر بلای امام زمان خود هستند.امروز شاخص حق برای ما، مقام معظم رهبری است. ایشان خطاب به جوانان دانشجو گفت، امروز دشمن می خواهد روحیه جهادی و بسیجی را از شما بگیرد. این در حالی است که انقلاب اسلامی در اوج عزت و اقتدار است. اوایل انقلاب امام(ره) شعار" ما سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهیم کرد" را سر دادند. دشمن این شعار را جدی نگرفت و به آن می خندید ولی اکنون یکی پس از دیگری قلوب مسلمانان فتح می شود و پیروان انقلاب و مکتب امام(ره) در سراسر جهان در حال گسترش هستند.
ویژگی جبهه استکبار
رویکرد جبهه استکبار رویکرد گرگ منشانه است. این گرگ ویژگی هایی دارد. اگر ضعف ببیند حمله می کند ولی اگر قدرت ببیند عقب می نشیند. قرآن تکلیف ما را نسبت به دشمن مشخص می کند. " يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِيَاء بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاء بَعْضٍ...( مائدة آیه 51) آیه ای است که متذکر می شود با دشمن رفاقت نکنیم. و در آیه دیگری به این مضمون می‌فرماید: کسانی که در دل هایشان مرض دارند، سرعت می گیرند که با جبهه استکبار رفاقت کنند. درباره علت آن قرآن کریم می فرماید، چون می ترسند بلایی به سرشان بیاید در صورتی که خدا را فراموش کرده‌اند. یا در جای دیگر قرآن می فرماید: آنها شما را دوست ندارند اما شما آنها را دوست دارید؟.
دو نکته در مورد انتخابات 7 اسفند
 در این مورد مقام معظم رهبری دو نکته را برای  ما روشن کرده است؛ یک، چون وضعیت انتخابات پیش رو وضعیت جنگ بین جبهه استکبار و جبهه انقلاب است هر کدام از ما به عنوان سرباز ولایت مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشیم و این عمل حسنه و تکلیف الهی را با عملمان ترویج دهیم.
دوم، تلاش کنیم کسانی را انتخاب کنیم که باعث عصبانیت استکبار شوند نه خوشحالی و سرور آنها. این دستورالعمل پایه دینی و روایی دارد. شخصی از امام صادق(ع) می پرسد که اگر بین دو شخص بر سر حکمرانی به اختلاف افتادیم چکار کنیم؟ امام می فرمایند؛ ببینید چه کسی از آنها حمایت می کند. پشت سر آنها چه کسانی هستند. در نهایت ببینید دشمنان ما از کدامشان حمایت می کنند و آن وقت از آن فرد حمایت نکنید. بنابراین باید به سراغ کسانی رفت که دشمنی دشمنان ما با آن‌ها بیشتر است.
خبرنگار سایت بصیرت: مجتبی محمدی

نام:
ایمیل:
نظر: