صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹  ، 
شناسه خبر : ۲۹۳۳۳۶
شايد بتوان گفت، مهم‌ترين راهبرد تهاجم فرهنگي دشمن جايگزيني سبک زندگي غربي به جاي سبک زندگي اسلامي باشد که دشمنان نظام اسلامي در طول سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب [...]
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی
یادداشت: شايد بتوان گفت، مهم‌ترين راهبرد تهاجم فرهنگي دشمن جايگزيني سبک زندگي غربي به جاي سبک زندگي اسلامي باشد که دشمنان نظام اسلامي در طول سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي و به‌ویژه پس از پايان جنگ تحميلي و آغاز دوران سازندگي آن را دنبال کرده‌اند.
يکي از بنياني‌ترين تمايزات سبک زندگي اسلامي و غربي موضوع حيا و عفاف است. در سبک زندگي غربي حيا و عفاف از عرصه زندگي رخت بسته و همين امر موجب سست شدن بنيان خانواده شده است. اين در حالي است که بنيان سبک زندگي اسلامي بر حيا و عفاف نهاده شده است و از درون آن خانواده به‌مثابه محوری‌ترين نهاد اجتماعي شکل مي‌گيرد. اصالت لذت و پرورش بي‌حد و حصر شهوت، روح حاکم بر سبک زندگي غربي است، به نحوي که بي‌بندوباري و فروپاشي اخلاق حاصل آن مي‌باشد. فرد در این سبک از زندگی به جاي رعايت حيا و عفاف، به تبرّج و خودنمايي و عرضه خود به ديگران با هدف لذت‌جويي و ارضای غرایز شهواني مشغول می‌شود و اين همان مسيري است که موجب انحطاط بشريت و مسخ انسان به حيواني لذت‌جو شده است!
هرچند عفاف و حيا متعلق به همه اعضاي جامعه اعم از زنان و مردان است؛ اما بی‌شک جايگاه زنان در اين مسئله محوري‌تر از مردان است. به همين دلیل است که زنان و دختران اين سرزمين به مثابه مهم‌ترين گروه اجتماع، در راهبرد کلان تهاجم فرهنگي، هدف سناريوي حيازدايي دشمنان قرار گرفته‌اند.
در نظام اسلامي ايام‌اللهي وجود دارد که يادآور آرمان‌ها و شعائر اسلامي است که از آن جمله مي‌توان به روز ۲۱ تيرماه اشاره کرد که سالروز قيام مردم مشهد عليه كشف حجاب رژيم پهلوي است که به عنوان روز ملی «عفاف و حجاب» نام‌‌گذاري شده است. نام‌گذاري يک روز با این عنوان هرچند مي‌تواند فرصتي براي بازخواني دال مرکزي سبک زندگي اسلامي باشد؛ اما نبايد فراموش کرد که براي جلوگيري از غلتيدن در سراشيبي انحطاط زندگي غربي، توجه به حجاب و عفاف نيازمند يادآوري مستمر و اقدامات تأثیرگذار فرهنگی و اجتماعی است و نبايد آن را به يک روز منحصر کرد.
نام:
ایمیل:
نظر: