صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۵  ، 
شناسه خبر : ۳۳۲۶۰۹

 «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان درباره افزایش خشونت‌ها در این کشور اظهار داشت: پس از امضای توافقنامه قطر برای مدتی سطح خشونت‌ها کم بود اما در ماه‌های اخیر خشونت‌ها بسیار زیاد شده است.
وی ادامه داد که دلیل افزایش خشونت‌ها عدم پیشرفت مذاکرات بین‌‎الافغانی است و این که طالبان و دولت افغانستان بیشتر بر حل نظامی بحران این کشور توجه دارند.
خلیلزاد گفت: رهبران دولت و طالبان به‌جای این که فکر کنند بحران افغانستان از طریق جنگ باید حل شود، مذاکرات را جدی‌تر و با سرعت بیشتر به‌پیش ببرند و رسیدن به توافق را اولویت دهند.
نماینده ویژه آمریکا با تأکید بر اینکه تنها راه مشکل افغانستان و پایان خشونت یک توافق سیاسی است، در حمایت از توافقنامه قطر خاطرنشان کرد: توافقنامه آمریکا با طالبان، راه مذاکرات بین‌الافغانی را باز کرد.
وی افزود که سران افغانستان و طالبان باید از این فرصت به‌وجودآمده استفاده کنند و به‌جای منافع شخصی، حزبی و یا گروهی، منافع افغانستان را در اولویت قرار دهند و به جنگ نیز پایان دهند.
خلیلزاد با اشاره به سخنان روز گذشته اشرف غنی و اعلام جنگ علیه طالبان نیز گفت: هر دو طرف باید این را بفهمند که در افغانستان راه‌حل نظامی وجود ندارد.
نماینده ویژه آمریکا تصریح کرد: طالبان یک واقعیت است که دولت افغانستان نمی‌تواند آن را از بین ببرد و دولت و افغان‌هایی که عضو طالبان نیستند نیز حقیقتی هستند که طالبان نمی‌تواند یک دولتی را با زور به‌وجود آورد و بر آن‌ها تحمیل کند و انتظار داشته باشد که اکثر مردم افغانستان و کشورهای جهان آن را بپذیرند.
خلیلزاد همچنین تأکید کرد: براساس توافقنامه قطر، از طریق مذاکره باید یک حکومت جدید در افغانستان ایجاد شود و اکنون تلاش دو طرف باید این باشد که به فرمولی سیاسی برای ایجاد آن برسند.

نام:
ایمیل:
نظر: