صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵  ، 
شناسه خبر : ۳۳۶۶۶۸

به نقل از صداوسیما، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان گفت: با نگاه به ظرفیت‌های اقتصادی و تاکتیک باید تحریم‌ها را بی اثر کرد، نباید منتظر گفتگوهای وین ماند.
وی بیان کرد: وزارت امور خارجه در دولت سیزدهم دو دستور کار مشخص برای ارتقای وضعیت اقتصادی کشور دارد؛ در سطح اول تمام وزارتخانه‌های دولتی در قالب برنامه اقتصادی که دنبال می‌کنند تمرکز و توسعه پایدار اقتصاد در کشور است.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: با نگاه به ظرفیت‌های اقتصادی و تاکتیک باید تحریم‌ها را بی اثر کرد، نباید منتظر گفتگوهای وین ماند و اقتصاد کشور را گره به نتایجی که آنجا حاصل می‌شود، زد و در عین حال دستگاه دیپلماسی و در نظام تعیین شده و به ما اعلام شده است و آن تداوم گفتگوها در وین برای لغو تحریم است.
امیرعبداللهیان افزود: پس به طور همزمان دولت جمهوری اسلامی برنامه ثابت و بی اثر کردن تحریم‌ها و توسعه پایدار اقتصادی کشور را دنبال می‌کند و هم زمان مذاکرات جدی برای لغو تحریم‌ها.
وی گفت: در سال ۱۴۰۱ آنچه از طرف مقام معظم رهبری برای شعار سال مطرح شده مورد توجه جدی ما در دستگاه دیپلماسی طی روزهای آینده است. دستیاری در حوزه فناوری و دانش بنیان در حوزه وزارت دستگاه وزارت خارجه منصوب خواهیم کرد و از ظرفیت فراوانی که در این حوزه جوانان خلق کرده اند در بازار جهانی استفاده خواهیم کرد.

نام:
ایمیل:
نظر: