صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

صفحات داخلی

بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴  ، 
شناسه خبر : ۳۳۷۴۲۸
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی با رابرت مالی درباره روابط دوجانبه قطر و ایالات متحده و آخرین تحولات مربوط به توافق هسته‌ای ایران تلفنی گفتگو کرد.

 

بنابر گزارش رویترز، وزارت خارجه قطر اعلام کرد معاون این وزارتخانه با نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران گفتگویی تلفنی درباره توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با تهران داشته است.
اطلاعیه این وزارتخانه در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده است و می‌گوید محمد بن عبدالرحمن آل ثانی با رابرت مالی درباره روابط دوجانبه قطر و ایالات متحده و آخرین تحولات مربوط به توافق هسته‌ای تلفنی گفت‌وگو کرد.
این مکالمه به دنبال سفر اخیر امیر قطر به تهران انجام شده است که در جریان آن شیخ تمیم بن حمد آل ثانی از تلاش‌ها برای احیای برجام حمایت کرد.
پیش از آن خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع مطلع نوشته بود که با توجه به وقفه طولانی ایجاد شده در مذاکرات وین میان ایران و کشورهای باقی‌مانده در برجام، کوشش‌های امیر قطر حول این هدف است که یک راه‌کار بینابینی به‌دست آید.
امیرنشین قطر تاکنون به عنوان یک میانجی و مذاکره‌کننده آرام در منطقه‌ای مملو از درگیری‌های فرقه‌ای و سیاسی نقشی راهبردی ایفا کرده و روابط قطر با واشینگتن و تهران به دوحه این امکان را می‌دهد که دیدگاه‌های آنها را منتقل کند.

 

العالم
نام:
ایمیل:
نظر: