صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲  ، 
شناسه خبر : ۳۳۹۴۴۹

روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در توضیحاتی پیرامون تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت فولاد مبارکه اصفهان، اعلام کرد: تحقیق و تفحص مجلس از جمله ساختارسازی‌های قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی است که امکان نظارت نمایندگان مردم برای مبارزه با تخلف و فساد را ایجاد می‌کند، این گزارش خود بهترین شاهد بر فاسد نبودن ساختار نظام است که از درون ساختارهای خود تخلف و فساد را پیدا و افشا می‌کند. این موضوع از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است که با ساختارهای متعدد نظارتی در قوای مختلف اجازه فاسد شدن سیستم و ساختار خود را نمی‌دهد...
مجلس بر اساس قانون، رعایت حق الناس و تاکید رهبر معظم انقلاب، به خود اجازه نمی‌دهد قبل از بررسی دستگاه قضایی اسامی اشخاص را علنی کند. به همین دلیل در  گزارشی که در صحن علنی قرائت  و رسما منتشر شد و گزارش رسمی تحقیق و تفحص محسوب می شود،  اسامی ذکر نشده و لیستی منتشر نشده است. آن‌چه در فضای رسانه‌ای منتشر شده است نسخه ای از  گزارش  تحقیق و تفحص است که باید بعد از بررسی نهایی و اصلاح لازم  به قوه قضائیه ارجاع شود و برای انتشار عمومی نبوده است. این نسخه گزارش حتی برای نمایندگان مجلس نیز بارگذاری نشده است  و دستگاه‌های نظارتی در حال بررسی چگونگی انتشار رسانه‌ای آن هستند.»
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس نیز در توییتی نوشت: «راه صحیح مبارزه با فساد، ورود تحصصی و قانونی به نقاط آسیب پذیر است، شرکت‌های خصولتی مثل فولاد مبارکه سالها حیاط خلوت بوده‌اند و حالا باید شفاف شوند. البته مجلس لیستی از این تحقیق و تفحص علنی نکرده و با اعلام مصادیق قبل از رسیدگی قضایی مخالف است. برخورد سیاسی ،مبارزه با فساد را به حاشیه می برد.»

نام:
ایمیل:
نظر: