صبح صادق >>  بازار >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۶۳۸۰۰

دولت نیازمند مدیران جوان، مجرب و با ایده‌

پایگاه بصیرت / سید جواد حسینی‌کیا

اصولاً در هر جامعه‌ای انتخاب مدیران و مسئولان کشور براساس مؤلفه‌هایی صورت می‌گیرد تا این انتخاب در نهایت به نفع مردم و به تأمین منافع ملی منتهی شود. آنچه در این باره حائز اهمیت است اینکه پس از حادثه بالگرد آیت‌الله رئیسی و شهادت رئیس دولت سیزدهم و هیئت همراه ایشان، به ضرورت با توجه به نگاه قانون در این باره برای انتخاب رئیس‌جمهور مباحث انتخاباتی و رقابت‌ها شکل گرفت تا راهبر دولت چهاردهم انتخاب شود.
اکنون نیز مهم ترین وظیفه‎ رئیس جمهور انتخاب اعضای دولت آینده است، رئیس دولت درباره تشکیل هیئت وزرا وظایفی بر عهده دارد که ناظر بر آن باید در انتخاب وزرا و مدیران دقت عمل داشته باشند. این موضوع به قدری مهم است که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره کرده و ویژگی‌هایی برای وزرا و مدیرانی که طی چهار سال آینده باید امورات مرتبط با دولت را مدیریت کنند، ذکر کردند.
قطع به یقین دولتمردان باید کاردان، جوان، انقلابی و مجرب باشند. در انتخاب کابینه باید ناظر بر کنار هم قرار گرفتن تیمی وارد عمل شد که این تیم از انرژی جوانی لازم برای دوندگی در راستای حل مشکلات کشور و از تجربیات گرانبها در زمینه چگونگی حل مشکلات برخوردار باشد.
اگر این ویژگی‌ها به عنوان چاشنی مدیریت در نظر گرفته شود، می‌توان به حل معضلات کنونی کشور امیدوار بود. 
آنچه در این موضوع حائز اهمیت است، وجود مدیران خوشنام و متخصص در حوزه‌های گوناگون است؛ از این رو نباید نگاه‌مان به مسائل صفر و صدی باشد و به گونه‌ای درباره انتخاب مدیران صحبت شود که گویی مملکت دچار قحط‌الرجال شده است؛ در حالی‌که جای جای این سرزمین نیروهای متخصص، کاردان و انقلابی وجود دارند که مایل به خدمت همه‌جانبه به مردم ایران در راستای حل معضلات کشور هستند.
دولت باید بدون نگاه جناحی با تمرکز بر هدف حل معضلات کشور از مدیرانی استفاده کند که مطمئن است به جریان‌های سیاسی وابسته نیستند و جز رفع مشکلات کشور دغدغه‌ای ندارند.
در این صورت و با وجود این نوع نگاه به انتخاب مدیران است که می‌توان در تیم دولت، به ویژه تیم اقتصادی شاهد حضور مدیران مجرب و حتی مدیران جوان با ایده‌هایی نو بود. مدیرانی که حضور آنها در کابینه و در سایر پست‌های مهم و حساس امیدبخش و نوید‌دهنده حل مشکلات کشور است.
قطع به یقین انتخاب مدیران کارآزموده، کاردان و دلسوز و انقلابی، نور امیدی به دل‌ها می‌تاباند و مردم را نسبت به آینده بهتر کشور بیش از پیش امیدوار می کند و عامل مهمی در افزایش سرمایه اجتماعی و پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات