صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵  ، 
شناسه خبر : ۳۲۵۷۵۹
تاثیرپذیری تحولات و مناسبات بین المللی از نتیجه انتخابات این دوره آمریکا به طرز مبالغه آمیزی در محافل سیاسی، رسانه ای و حتی اقتصادی دنبال می شود. صاحب نظران در اروپا، روسیه، چین و غرب آسیا رویکردهای مختلفی را در خصوص انتخاب هر یک از دو نامزد کنونی متصور هستند ولی آیا انتخاب هر یک از نامزدهای دو حزب دموکرات و جمهوری خواه به این اندازه منشاء اثر خواهد بود؟

تصمیم سازی در ایالات متحده در دو حوزه ایالتی و فدرال قابل تقسیم است. مسائل اجرایی ایالات، شهرها و محلات به نهادهای تصمیم ساز ایالتی واگذار شده و استقلال مولفه مهمی تلقی می شود. مسائلی مانند سیاست خارجی، امور دفاع، جنگ، سازمان ها و کنوانسیون های بین المللی بسته به رویکرد فدرالی و سیاست های دولت مرکزی است که از اتاق های فکر لایه های رسمی تصمیم گیری مانند کنگره، کاخ سفید، سفارتخانه ها، نمایندگی ها و لایه های غیر رسمی مانند لابی های اقتصادی، مذهبی و ... صادر می شود.
رئیس جمهور و قوه مجریه صرفا مجری تصمیات کلان فدرالی هستند که شیوه و تاکتیک اجرای آن در مجامع ملی احزاب دموکرات و جمهوری خواه تدوین می شود. لذا دل بستن به نامزدهای دو حزب و نادیده انگاستن راهبردهای غیر قابل خدشه کلان فرجامی جز اشتباه محاسباتی بازیگران رقیب نخواهد داشت.
نام:
ایمیل:
نظر: