صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴  ، 
شناسه خبر : ۳۳۱۱۴۴
نماینده پارلمان عراق:

«عبدالامیر التعیبان» نماینده وابسته به فراکسیون صادقون در پارلمان عراق در گفتگوی در بغداد با اشاره به تغییر بزرگی که انقلاب اسلامی در ایران در منطقه و دنیا ایجاد کرد، گفت: امام خمینی(ره) مورد حمایت و عنایت الهی قرار داشت و ما امروز  پس از گذشت بیش از 40 سال ثمره این انقلاب و حکومت اسلامی را برداشت می‌کنیم.

وی در گفتگویی در بغداد تأکید کرد که انقلاب امام خمینی(ره) در منطقه و دنیا در همه زمینه‌ها خواه فکری، خواه سیاسی یا اجتماعی تغییر بزرگی ایجاد کرد و موازنه قوا در دنیا را تغییر داد.

نماینده پارلمان عراق، این انقلاب را نعمت بزرگی که خداوند به اسلام و مسلمانان اعطا فرموده است، توصیف کرد.

وی به‌مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی در ایران، گفت: امام خمینی(ره) در سال 1979 حکومت اسلامی را که حکومت امام زمان(عج) است تأسیس کرد، این حکومتی است که نقشه دنیا و روند تاریخ را تغییر داد و اساس و شالوده نظم جهانی جدیدی به وجود آورد که استبداد و ظلم را مورد مخالفت قرار داده اعتماد به نفس را به مستضعفان در برابر مستکبران برگرداند.

التعیبان تأکید کرد: انقلاب امام راحل، انقلاب مستضعفان علیه مستکبران نامیده شد و از این رو همه مستضعفان در دنیا این انقلاب را با مصادیق و اصول آن حامی و یاور آنها، هرجا که باشند و در هر وضعیتی که باشند، می‌دانند.

وی اضافه کرد: انقلاب امام خمینی تغییر بزرگی در منطقه و دنیا و در همه زمینه‌های فکری، سیاسی یا اجتماعی ایجاد کرد و موازنه قوا در دنیا را تغییر داد و به‌مثابه نعمت عظیمی است که خداوند به اسلام و مسلمانان اعطا فرموده است و همه اینها به‌برکت رهبری سید روح‌الله خمینی(ره) ایجاد شد.

نماینده پارلمان عراق در ادامه با ابراز اینکه "اگر امام راحل نبود این حکومت عظیم که به کشوری بزرگ در منطقه و دنیا تبدیل شده و در برابر بزرگترین قدرت استکباری یعنی آمریکا ایستاده است، شکل نمی‌گرفت"، افزود: این نشان می‌دهد که امام راحل مورد حمایت و عنایت خداوند سبحان بود.

تعیبان تأکید کرد: ما پس از 40 سال ثمره‌های تأسیس این حکومت را می‌چینیم و برای امام خامنه‌ای (مد ظله) طول عمر آرزو می‌کنیم و برای مقاومت با همه عناوین آن و ملت کشور برادر ایران پیروزی و توفیق طلب می‌کنیم و همچنین برای امت اسلامی. ان‌شاءالله همگی با هم روز آزادسازی فلسطین اشغال‌شده را جشن خواهیم گرفت.

وی گفت: استکبار جهانی رژیم بعث را به حمله به کشور همسایه یعنی ایران ترغیب کرد تا این انقلاب را نابود کند زیرا می‌دانست که این انقلاب، انقلاب ملت‌های مستضعف و انقلاب مظلومان بر ظالمین است و بقای این انقلاب تهدیدکننده منافع و نفوذ آنهاست و همه طرح‌های آنها را به شکست می‌کشاند و سکویی برای رویارویی با آنها خواهد شد و از همین رو به‌دنبال ساقط کردن آن از زمان شکل‌گیری آن حرکت کردند اما شکست خوردند و ناکام ماندند.

این نماینده پارلمان عراق در پایان گفت: بله، ایران اسلامی امروز به‌فضل الهی به کشوری قوی تبدیل شده است و روز به روز بر قدرت آن افزوده می‌شود. ایران در زمره کشورهای بزرگی شده است که هزاران حساب روی آن می‌شود و حامی منطقه است. امروز توازن قوا میان استکبار جهانی شامل ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی در یک‌سو و جمهوری اسلامی ایران در سوی دیگر برقرار شده است.

نام:
ایمیل:
نظر: