صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷  ، 
شناسه خبر : ۳۴۲۱۷۴
تغییر روند مدیریتی از کشور از حالت ایستایی که در طول هشت سال روحانی بر کشور حاکم بود به سمت پویایی از آغاز دهه جدید یکی از اساسی ترین موفقیت های دولت سیزدهم محسوب می شود.
پایگاه بصیرت / گروه اقتصادی

تغییر روند مدیریتی از کشور از حالت ایستایی که در طول هشت سال روحانی بر کشور حاکم بود به سمت پویایی از آغاز دهه جدید یکی از اساسی ترین موفقیت های دولت سیزدهم محسوب می شود.  یکی از حوزه هایی که در طول دهه اخیر با کم کاری و دچار ضعف مدیریتی شده بود حوزه انرگی بخصوص نفت و گاز بوده است.  از این بر اساس گزارش ها و اخبار واصله می تواند آینده انرژی را مثبت ارزیابی کرد. گزاره تحلیلی که از سخنان وزیر محترم نفت برداشت می شود. جواد اوجی طی سخنانی اعلام کرده است: در 16 ماه اخیر من و همکارانم تلاش کردیم از حداکثر توان سرمایه داخلی برای تأمین منابع مالی صنعت نفت استفاده کنیم و تا به امروز بیش از 20 میلیارد دلار قرارداد و 80 میلیارد دلار تفاهم‌نامه با شرکت‌های داخلی و خارجی سرمایه‌گذار و بانک‌ها همچون مشارکت نامه توسعه یکپارچه میدان مشترک آزادگان امضا شده است.
وزیر نفت ضمن اشاره به وجود 48 پروژه نیمه‌تمام در چهار شرکت اصلی وزارت نفت به ارزش 13 میلیارد دلار و تأکید بر اینکه اطلاع‌رسانی از تسریع در ساخت پروژه‌های نیمه‌تمام صنعت نفت کشور می‌تواند میان مردم امیدآفرین باشد، گفت: بر اساس اولویت‌بندی تلاش می‌شود هر چه زودتر این طرح‌ها به مرحله بهره‌برداری برسند.
اوجی با اشاره به فعالیت‌های جدی در حوزه دیپلماسی انرژی به‌ویژه حوزه گاز در روزهای نخست آغاز به‌کار دولت سیزدهم، افزود: خوشبختانه با رایزنی‌های پرشمار توانستیم یخ‌های موجود در روابط با کشورهای همسایه به‌ویژه ترکمنستان را آب کنیم؛ با برنامه‌ریزی‌های انجام شده موفق شدیم در همان ماه‌های نخست سوآپ گاز آغاز شود؛ ضمن آنکه تاکنون توانسته‌ایم نیمی از بدهکاری گازی سنگین به ترکمنستان به یادگار مانده از دولت گذشته را پرداخت کنیم.وی
با اشاره به دستاوردها در زمینه بازاریابی و فروش نفت در امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران و معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت، گفت: الحمدالله در 16 ماه اخیر توانسته‌ایم به اندازه بشکه‌های صادرشده نفت پولش را دریافت کنیم، به لطف خدا در این مدت از نظر حجمی و ارزشی در صادرات نفت خام و فرآورده‌های نفتی افزایش داشته‌ایم.

نام:
ایمیل:
نظر: