صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷  ، 
شناسه خبر : ۳۴۸۹۷۱
شرکت تراکتورسازی ایران، یک شرکت ایرانی سازندهٔ انواع تراکتور، کامیونت، موتور و قطعات ریخته‌گری در تبریز است.
پایگاه بصیرت / گروه اقتصادی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت به نقل ویکی پدیا شرکت تراکتورسازی ایران، یک شرکت ایرانی سازندهٔ انواع تراکتور، کامیونت، موتور و قطعات ریخته‌گری در تبریز است. این شرکت در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار قرار داشته و ظرفیت تولید30,000 دستگاه تراکتور، ۳۰٬۰۰۰ دستگاه موتور دیزلی، ۳۳٬۰۰۰ تن انواع قطعات آهنگری و ۵۴٬۰۰۰ تن انواع قطعات ریخته‌گری را در سال دارد که البته شرکت آهنگری آن، از شرکت مادر جداشده و به بخش خصوصی واگذار گردیده‌است.

شرکت ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی که اواسط دهه ۸۰ به دلیل واگذاری به فرد فاقد اهلیت دچار ورشکستگی شده بود، این روزها سردمدار و سفیر صنعت ایران قلمداد می‌شود که در تازه‌ترین موفقیت، محصولات خود را راهی بازارهای قاره آفریقا خواهد کرد. اکنون با رفع مشکلات موجود، تراکتورسازی ایران با ۱۲ شرکت اقماری شامل 8 شرکت در تبریز، ۲ شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و ۲ شرکت در بیرون از مرزهای کشور ایران، بزرگ‌ترین تولید‌کننده ماشین‌آلات کشاورزی و تراکتور از ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار در کشور است.

این گروه صنعتی از حدود 7 ماه قبل با صادرات ۱۰۰ دستگاه تراکتور به ونزوئلا، فعالیت خود را در این کشور از سر گرفت و با سفر خرداد امسال حجت‌الاسلام رئیسی به ونزوئلا، برنامه‌ریزی برای تولید و صادرات انواع محصولات این شرکت در این نقطه از جهان انجام شد.

 با سفر رئیس‌جمهور به 3 کشور آفریقایی کنیا، اوگاندا و زیمبابوه، هیاتی از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران برای انجام مذاکرات و طی مراحل لازم برای امضای تفاهنامه‌ای بین روسای‌جمهور ایران و این کشورها به منظور انجام تبادلات صنعتی و اقتصادی در حوزه صنعت تراکتور در کشور زیمبابوه حضور یافتند. در مذاکرات انجام شده بین طرف‌های ایرانی و آفریقایی، تامین دست‌کم 200 دستگاه انواع تراکتور توسط تراکتورسازی ایران در سال نخست مورد تاکید قرار گرفت. 

نام:
ایمیل:
نظر: