صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶  ، 
شناسه خبر : ۳۵۱۰۰۲
فرمانده قرارگاه اربعین فراجا از آمادگی صد درصد فراجا برای اجرای طرح سجاد در در ایام غیر اربعین خبر داد و گفت:فقط نیازمند مذاکراتی با کشور عراق هستیم.

سردار سرتیپ محمد شرفی، جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا و رئیس قرارگاه اربعین فراجا درباره اجرای طرح سجاد گفت: هر ساله وقتی گذرنامه از سمت ایران چک و کنترل می‌شد به دلیل اینکه زیر ساخت‌های کشور عراق به اندازه زیر ساخت‌های ما نبود شاهد ازدحام جمعیت در مرزها و ایجاد محدودیت‌هایی از طرف کشور عراق می‌شدیم.

وی ادامه داد: همچنین این محدودیت‌ها باعث معطلی مردم پشت ایستگاه‌های بازرسی گذرنامه در طرف عراقی می‌شد و گاهی این معطلی به ۲ تا ۳ ساعت هم می‌رسید.

سردار شرفی گفت: لذا برای رفع این مشکل مذاکرتی در ایام راهپیمایی اربعین با طرف عراقی انجام شد و توافق کردیم زمانی که زائرین در گیت ایران کنترل می‌شوند در همان لحظه اطلاعات همزمان از ایران به عراق منتقل شود و این کار سرعت عبور را افزایش داد و نتیجه چندین ساعت ماندگاری به مرز مهران به چند دقیقه کاهش یافت.

وی در ادامه گفت: برای اجرای این طرح که به نام طرح سجاد شناخته می‌شود در تمام مرزها و استفاده از آن در ایام عادی سال و خارج از زمان محرم و صفر نیازمند مذاکراتی با کشور عراق هستیم که اگر بپذیرند این طرح در مرزها به صورت دائمی اجرا می‌شود.

شرفی بیان داشت: علاوه بر مرز مهران در مرزهای شلمچه و چذابه و خسروی هم این امکان را برقرار کرده بودیم و بسترهای آن هم در تمام مرزها فراهم بود و به دلیل اینکه ضرورتی نشد و تردد در همه مرزها روان بود اجرا نشد؛ در حال حاضر اگر شرایط تغییر کند و هر لحظه نیاز باشد ما صد در صد آمادگی برای اجرای آن را داریم.

وی در خصوص استفاده از گذرنامه‌های زیارتی ۵ ساله در ایام غیر ماه محرم و صفر هم گفت: این گذرنامه‌ها هر سال فقط در ایام محرم و صفر قابل استفاده است و در غیر ایام محرم و صفر فقط با گذرنامه ملی امکان سفر وجود دارد.

نام:
ایمیل:
نظر: