صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۸  ، 
شناسه خبر : ۳۵۲۱۹۲
مشاغل خانگی در افزایش سرمایه تولید، رشد اقتصادی، کاهش شکاف طبقاتی و اصلاح ضریب جینی بسیار موثر است
پایگاه بصیرت / گروه اقتصادی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش تعداد مشاغل خانگی به ۲۵۰ هزار شغل در 2 سال دولت سیزدهم خبر داد و گفت: سهم مشاغل خانگی از کل اشتغال تعهدشده دولت حدود ۱۵ درصد است و از یک میلیون فرصت شغلی ایجاد شده در کشور، ۱۵۰ هزار شغل مربوط به مشاغل خانگی است. سیدصولت مرتضوی اظهار کرد: مصوبات نهایی ما در این جلسه درباره ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی است.

مشاغل خانگی در افزایش سرمایه تولید، رشد اقتصادی، کاهش شکاف طبقاتی و اصلاح ضریب جینی بسیار موثر است و دلایل متعددی برای توسعه و گسترش مشاغل خانگی مطرح شده که از جمله آنها می‌توان به تسهیل معیشت خانوار و افزایش درآمد اشاره کرد.
 وی گفت: ورود زنان به بازار کار از سیاست‌های مهم دولت است و از اثرات مهم توجه به مشاغل خانگی کاهش 2 درصدی نرخ بیکاری بانوان و افزایش حدود یک درصدی نرخ مشارکت بانوان در آمارهای بهار و تابستان ۱۴۰۲ است. مرتضوی گفت: کسانی که به مشاغل خانگی اشتغال دارند مقید به زمان نیستند و اعضای خانواده می‌توانند هر زمان که فراغتی داشته باشند به کسب‌وکار خانگی بپردازند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: یکی از مزایای راه‌اندازی مشاغل خانگی این است که هزینه‌های رفت و آمد و تردد و ترافیک را کاهش می‌دهد و به نوعی زمان را مدیریت می‌کند و در بحث استاد - شاگردی که در آن بعضا برداشت دیگری مطرح می‌شود اساسا مشاغل خانگی، هنرآموزی در خانواده را رونق می‌دهد. مرتضوی گفت: اگر رشته‌ها و رسته‌های مشاغل خانگی را تعریف کنیم به هزاران بلکه میلیون‌ها صنعت و فرصت شغلی خانگی خواهیم رسید. ‌ برخی کشورها هم که تولید ناخالص داخلی و ملی خود را افزایش داده و رشد تولید دارند بخشی از درآمدشان را از محل کارگاه‌های کوچک و منازل کسب می‌کنند، به نحوی که بسیاری از کشورها در حوزه صنایع خرد یا لوازم یدکی خودروها از قالب مشاغل خانگی استفاده می‌کنند.

نام:
ایمیل:
نظر: