صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶  ، 
شناسه خبر : ۳۲۰۵۷۲
 در بین می توان این پیام هشدارگونه رهبری نوعی هوشیار باش درباره اهمیت این موضوع را در طراحی استکبار جهانی برای تضعیف کیان خانواده و آینده نسل بعدی جامعه مشاهده کرد.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ مرتضی سویلمی
روز شنبه ۲۶ بهمن ماه همزمان با عید ولادت حضرت زهرا (س)، هزاران نفر از مداحان و ذاکران اهل‌بیت (ع) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
بیانات امام خامنه ای عزیز دارای سه رکن اساسی داشت که شامل نقش معارف فاطمی در خنثی کردن اثرات جنگ نرم و دوم بصیرت سومین رکن خانواده که نیاز به تبیین ویژه ای دارد و می تواند فرصتی نوظهور جهت بی اثر کردن جنگ شناختی و ترکیبی دشمن علیه جامعه ایران اسلامی آینده دارد. رهبر حکیم انقلاب در این دیدار از ارتقاء قدرت فکری و معنوی جوانان و شناخت صحیح از معارف فاطمی و معارف اهل بیت به عنوان سلاح های جنگ نرم نام برده شده است. در ادامه رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: فرهنگ سازی درخصوص سبک زندگی اسلامی به‌ویژه همبستگی اجتماعی و کمک آحاد مردم به یکدیگر و همچنین عمق بخشی به روحیه حماسی و ایستادگی و بصیرت در جامعه از مسئولیت های خطیر جامعه اثرگذار و تعیین کننده مداح است.
معظم له در سال های گوناگون به ویژه در دیدار سال گذشته با مداحان هشدار دادند که این ازدواج‌های سخت و دیرهنگام و فرزندآوری کم، این ازدواج به تعبیر زشتشان سفید که سیاه و غلط است و از بین بردن حیا و عفت از برنامه‌های دشمن است.
 در بین می توان این پیام هشدارگونه رهبری نوعی هوشیار باش درباره اهمیت این موضوع را در طراحی استکبار جهانی برای تضعیف کیان خانواده و آینده نسل بعدی جامعه مشاهده کرد.
 امام امت در پایان ضمن اشاره به ایستادگی ملت ایران فرمودند: در چنین شرایط سختی، همه، حضور ملت مقاوم ایران را در راهپیمایی ۲۲ بهمن و قبل از آن در تشییع سردار سلیمانی دیدند و این تاب آوری واقعا حیرت انگیز است.
این چهار نکته کلیدی را به نوعی ترسیم نقشه راه آینده در مقابله با جنگ نرم در بیانات مقام معظم رهبری دانست و  برای تبیین  ابتدا لازم است به مفهوم جنگ ادراکی و نقش معنویت در آن  بپردازیم.
جنگ نرمر اقسام و انواع جنگ است كه البته داراي عناصر و چارچوب هايي متفاوت از جنگ سخت مي باشد.
 اين جنگ، را مي توان چهره اي جديد و متحول از نبردهاي معاصر شمرد كه بي صدا و مخفي عمل مي كند. 
زيرا بر حوزه ادراكي انسان ها متمركز است. از همين رو، صحنه نبردهاي نرم، با انعكاس ها و مظاهر خارجي ملموس 
از نوع جنگ سخت كه معمولا با خونريزي و تخريب و كاربرد تسليحات همراه اند فاصله دارند.  اين نبردها، منازعه را به جاي خاكريزها و سنگرها، به قلوب و احساسات و باورهاي افراد انتقال داده اند. 
 اين نوع نبرد هم در مرحله طرح ريزي و هم اجرا، داراي سطوحي سه گانه مشتمل بر سطح راهبردي، عملياتي و تاكتيكي است.
اين تفاوت گذاري در سطوح، نشانگر درجه بندي دامنه، عمق، هدف، اهميت و تأثيرگذاري جنگ نرم در جامعه آماج و  اهميت مخاطب شناسي در اين جنگها است. 
شناخت وجود تفاوت در سطح جنگ نرم، نه تنها به فهم، درك و تنوير برنامه ها و راهبردهاي دشمن در اين رابطه كمك مي كند بلكه انطباق راهبردها، راه كنش ها و راهكارهاي مقابلهاي با سطح برنامه و اقدام دشمن را نيز برجسته و قابل درك مي سازد. 
بر اين اساس، براي مقابله با جنگ نرم در هر سطح، بايد به اتخاذ راهكارهايي در همان سطح اقدام كرد و در برآورد تهديدهاي نرم، ميزان سرمايه گذاري و اهميت گذاري دشمن براي هر يك از سطوح را به دقت مورد توجه قرار داد، كما اينكه دشمن نيز اين مالحظه را مورد نظر و عمل قرار داده است.
یـکـی از عـوامـل مهم پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و در حقیقت پیروزی بر آمریکا، همین طرز فـکـر و مـعـنـویـت گـرایـی بـود. مـردم بـا ذکـر فـضـائل و نـیـز مـصـائب اهـل بـیـت ، خـوانـدن زیـارت عـاشـورا و شـنیدن آیات و احادیث و... از مساجد و حسینیه ها به مـصـاف دشـمـن رفـتـنـد و حـمـاسـه آفـریـدنـد. تـاریـخ هـشـت سـال دفـاع مـقدس نشان داد که معنویت نقش ‍ بنیادی در پیروزی جنگ داشت . نادیده گرفتن مـعـنـویـت ، بـرخـی از تـحـلیـل گـران را در ارزیـابـی آیـنـده ایـران دچـار مشکل نمود. ولی دشمن به خوبی دریافت که برترین قدرت ما معنویت است . از این رو آن را بـا تـمـام توان هدف قرار داده است . متاءسفانه معنویت در ساختار کلی نظام آن چنان که بـایـد مـورد تـوجـه نـیـسـت و کـم رنـگ شـدن مـعـنـویـت مـوجـب شـده اسـت کـه روحـیـه تجمل گرایی و ثروت اندوزی در جامعه رشد کند و بسیاری از مفاسد اخلاقی و اجتماعی و اقتصادی در کشور گسترش یابد. در حالی که آینده انقلاب و تضمین آن از آفات داخلی و خارجی ، منوط به تقویت روحیه معنویت گرایی در همه افراد کشور، به خصوص مسئولان نـظـام اسـت . سـخـن را با بیان رهبر معظم انقلاب به پایان می بریم که معتقد است آنچه دشـمن را شکست داده و از آن می ترسد معنویت است و امروز اگر چه قدرت های استکباری در یـک مـیـدان بـی رقـیب و بی منازع می تازند، اما در دنیا کار به جایی رسیده اسـت کـه بـزرگـتـریـن قـدرت هـای اسـتـکـبـاری هـم از احـساسات معنوی و دینی ملت ها می تـرسـنـد!در مـقابل قدرت بی مهار و بی رقیب آمریکا، امروز تنها چیزی که ایستاده است و مقاومت می کند و آمریکا را می ترساند، همین بیداری معنوی انسان هاست ؛ بخصوص در مناطق اسلامی . این روح دینی و گرایش به معنویت که در میان بسیاری از ملت ها پیدا شده است ، اینها را شما کردید؛ مبارزه شما کرد.( بیانات مقام معظم رهبری1370/7/17) 
نام:
ایمیل:
نظر: