صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶  ، 
شناسه خبر : ۳۴۷۲۹۲
رویترز در گزارشی اعلام کرده پس از بسته شدن مسیر‌های سنتی صادرات طلای روسیه، امارات متحده عربی به یک مرکز تجارت کلیدی و بزرگ‌ترین مقصد طلای روسیه تبدیل شده است.
پایگاه بصیرت / گروه افتصاد

پس از بالا گرفتن بحران در اوکراین، غربی‌ها با هدف زیر فشار گذاشتن روسیه یک سلسله تحریم علیه این کشور اعمال کردند که تحریم صادرات طلا و اعمال سقف قیمت بر فروش نفت، از جمله این تحریم‌ها بود. اکنون خبر‌ها حاکی از این است که کشور‌های عربی حاشیه خلیج‌فارس از این تحریم‌ها به عنوان یک فرصت اقتصادی بهره برده و در دور زدن این تحریم‌ها به روسیه یاری می‌رسانند!

رویترز در گزارشی اعلام کرده پس از بسته شدن مسیر‌های سنتی صادرات طلای روسیه، امارات متحده عربی به یک مرکز تجارت کلیدی و بزرگ‌ترین مقصد طلای روسیه تبدیل شده است. امارات پس از آغاز جنگ اوکراین نزدیک به یک هزار محموله طلا به وزن ۷۵.۵ تن و به ارزش ۴.۳ میلیارد دلار از روسیه وارد کرده است. این درحالی است که این میزان در سال ۲۰۲۱ حدود ۱.۳ تن بود.

چین و ترکیه، بزرگترین مقصد‌های بعدی طلای روسیه پس از امارات هستند که هر کدام، حدود ۲۰ تن بین برهه زمانی ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تا سوم ماه مارس ۲۰۲۳ وارد کردند. سعودی نیز با استفاده از این فرصت گازوئیل و دیزل روسیه را برای مصرف داخلی وارد کرده و در عوض تولیدات پالایشگاه‌های خودش را به اروپا صادر می‌کند.

به گزارش بلومبرگ، سعودی در آوریل گذشته روزانه ۱۷۴ هزار بشکه گازوئیل از روسیه وارد کرده است و این روند به صورت افزایشی ادامه دارد، به گونه‌ای که سعودی اکنون در صادرات گازوئیل و بنزین به اروپا از آمریکا نیز جلو افتاده و به بزرگترین صادرکننده انرژی به اروپا تبدیل شده است.

نام:
ایمیل:
نظر: