صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶  ، 
شناسه خبر : ۲۹۴۳۹۶
۱- اجرای برجام با ترامپ یا کلینتون دچار مشکل خواهد شد
«شهیر شهیدثالث» طی تحلیلی در پایگاه خبری - تحلیلی «میدل ایست‌آی» نوشت: در صورت راهیابی هر یک از دو نامزد ریاست جمهوری در انتخابات آمریکا توافق هسته‌ای ایران دچار مشکل خواهد شد. وی که تحلیلگر و روزنامه‌نگار مقیم کاناداست، افزود: اگر رئیس‌جمهور بعدی آمریکا هیلاری کلینتون، گزینه مطلوب اسرائیلی‌ها [صهیونیست‌ها] باشد و کنگره کماکان تحت سلطه حزب جمهوریخواه باشد، آیا کلینتون آماده جدال با کنگره و مقاومت در برابر فشارهای اسرائیل و لابی‌های آنها خواهد بود؟ در صورتی که ترامپ رئیس‌جمهور بعدی آمریکا باشد، آیا او می‌تواند از همکاری با کنگره برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران امتناع کند؟
۲- روحانی می‌تواند پاسخگوی مطالبات اصلاح‌طلبان باشد یا خیر!
یک عضو حزب اعتماد ملی در مصاحبه‌ای اظهار داشت: اصلاح‌طلبان با توجه به سناریوهای جریان رقیب باید به جز روحانی گزینه دیگری هم داشته باشند و به آن فکر کنند. وی تصریح کرد: جریان اصلاح‌طلب و حامی روحانی در سال ۹۲ با توجه به جمیع جهات به این جمع‌بندی رسیدند که از روحانی حمایت کنند؛ اما در برخی حوزه‌ها منتقد رئيس‌جمهور است. محمدجواد حق‌شناس همچنین افزود: امروز زمان کافی وجود دارد تا درباره این مطالبات و خواسته‌ها گفت‌وگوهایی انجام شود و جریان اصلاح‌طلب به صورت دقیق‌تر مشخص کند که چه می‌خواهد و آیا روحانی می‌تواند این مطالبات را پاسخ دهد یا خیر.
۳-غرب دیگر روی آنکارا حساب نکند
«فیسک» روزنامه‌نگار مشهور و رئیس بخش خاورمیانه روزنامه «ایندیپندنت» در مقاله‌ای آورده است: ایران و روسیه به ترکیه درباره وقوع کودتای نظامی در این کشور هشدار داده بودند. وی در این یادداشت نوشته است: همزمان با دیدار اردوغان و پوتین در سن‌پترزبورگ، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه به دقت اوضاع را دنبال می‌کند و طبق معمولِ حزب بعث، سیاست صبر را در پیش گرفته است. فیسک با لحن کنایه‌آمیز همیشگی به مواضع متضاد روسیه و ترکیه در سوریه پرداخته و نوشته است: بهتر است غرب دیگر روی آنکارا برای کنار زدن بشار اسد یا کنترل موج مهاجران حساب نکند.
۴- برخی لابی‌ها در وزارت نفت پیگیر حذف کارت سوخت هستند
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به لابی وزارت نفت برای حذف کارت سوخت از قانون بودجه ۹۵، گفت: حفظ کارت سوخت از مصوبات مجلس بوده و مزایای بسیاری برای کشور داشته است که می‌توان به افزایش شفافیت و کاهش قاچاق بنزین، کاهش واردات بنزین با استفاده از سهمیه‌بندی، ایجاد زمینه اصلاح قیمت بنزین با کمترین فشار به مردم، ایجاد پایگاه اطلاعاتی منسجم از ناوگان حمل‌ونقل و مصرف سوخت، ایجاد بستری برای برنامه‌ریزی و پیش‌بینی عرضه و تقاضای سوخت و امکان مدیریت مصرف بنزین در شرایط مختلف اشاره کرد.
۵- پیشنهاد تشکیل شورای عالی فراکسیون‌های مجلس دهم
مهرداد بائوج لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس دهم گفت: تاکنون ۱۰۰ نماینده، عضو فراکسیون مستقلین مجلس شده‌اند و در هفته جاری هیئت‌رئیسه این فراکسیون دو بار تشکیل جلسه داده است. وی افزود: به رؤسای فراکسیون‌های «ولایت» و «امید» پیشنهاد کرده‌ایم شورای عالی فراکسیون‌ها را در پارلمان دهم تشکیل دهیم. در همین راستا، جلسه‌ای با حضور عارف و لاریجانی برگزار شد که پیشنهاد کردیم شورایی متشکل از نمایندگان فراکسیون ولایت، امید و مستقلین به صورت ادواری جلساتی را برگزار کنند تا به فهم مشترکی برای پیشبرد اهداف خود برسند.
نام:
ایمیل:
نظر: