چند رسانه ای >>  اینفوگرافی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹  ، 
کد خبر : ۲۸۵۷۱۹

اینفوگرافی/مواضع نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در قبال برجام

پنجاه ‌و هشتمين انتخابات رياست ‌جمهوري ايالات متحده آمريکا، سه شنبه ‎۱۸ آبان ۱۳۹۵ برابر با ۸ نوامبر ۲۰۱۶ ميلادي برگزار خواهد شد. نامزدهای این انتخابات در قبال برجام چه موضعی دارند؟
پایگاه بصیرت / محمد دلیری گل
 پنجاه ‌و هشتمين انتخابات رياست ‌جمهوري ايالات متحده آمريکا، سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ برابر با ۸ نوامبر ۲۰۱۶ ميلادي برگزار خواهد شد. بر اين اساس حدود يکسال ديگر دوران 8 ساله رياست جمهوري اوباما به پايان مي‌رسد. با توجه به فرايند مرحله‌اي انتخابات در آمريکا، مرحله مقدماتي يکسال قبل از مرحله نهايي برگزار مي‌شود.

ماه ژانویه (اولين ماه سال ميلادي) زمانی است که نامزدهای دمکرات و جمهوري‌خواه مواضع خود را براي هم حزبي‌هاي خود تشريح و در يک رقابت درون حزبي شرکت مي‌کنند تا افرادي که شانس بيشتري دارند، شناسايي شوند. علاوه بر مسائل و مشکلات داخلي، مباحث مربوط به سياست خارجي از مهم‌ترين محورهاي تبليغات کانديداهاي رياست جمهوري آمريکا به شمار مي‌آيد. در سال‌هاي اخير موضوع هسته‌اي ايران نيز پاي ثابت سخنراني‌هاي تبليغاتي نامزدهاي جمهوري‌خواه و دموکرات بوده است. با توجه به اينکه در دوره رياست جمهوري اوباما به عنوان رئيس‌جمهوري دمکرات، موضوع هسته‌اي ايران به توافق‌نامه برنامه جامع اقدام مشترک منتهي شده است، طبيعي است که کانديداهاي حزب جمهوري‌خواه، مواضعي را در قبال آن اتخاذ نمايند.

با توجه به اهميت شناخت ديدگاه رئيس جمهور آينده آمريکا در اين خصوص، در اين نوشتار آراء کانديداهاي مطرح حزب جمهوري‌خواه و نيز حزب دمکرات به طور بسيار مختصر ارائه شده است.

برای دیدن اینفوگرافی در اندازه واقعی بر روی عکس کلیک کنید.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
0
0
با سلام در اینفوگرافیک فوق اشتباه صورت گرفته هیلاری کلینتون از حزب دموکرات است نه جمهوری خواه
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات