آسیب شناسی جشنواره موسیقی فجر در گفتگوی بصیرت با هوشنگ جاوید:
موسیقی پاپ، به معنای موسیقی مردمی همین موسیقی اقوام و نواحی ماست، که به هیچ عنوان از ابتدای انقلاب تاکنون به معنای الان هیچ دولتی نگاه درست و جامعه شناسانه و فنی و ارتقاگرا نسبت به این موسیقی نداشته است. بلکه بیشتر عنایت آنها به شکل ارائه نغمات فرنگی بوده با کلام ایرانی. که این خودش صدمه بزرگی به فرهنگ، زبان و آینده فرهنگی کشورمان می زند. برای اینکه بستر این موسیقی، فرنگی است، در نهایت گوش ها را گوش نسل انقلابی را به جای اینکه با فرهنگ خودش آشنا کند، با فرهنگ بیگانه آشنا می کند.
بررسی موضوع نظارت فرهنگی و ملزومات آن (1)
هر ساله در نمایشگاه‌های فرهنگی از قبیل نمایشگاه کتاب و همچنین جشنواره‌های مهمی از قبیل جشنواره‌های دهه‌ی فجر و به‌طور کلی در باجه‌های توزیع آثار فرهنگی مانند کتاب‌فروشی‌ها، سینماها و... شاهد آثار هنری‌ای هستیم که ظاهراً بدون نظارت لازم، تولید و توزیع شده‌اند و دارای محتوایی نامناسب هستند.
مستغاثی در گفت‌وگو با پایگاه بصیرت عنوان کرد:
شهید آوینی می‌گفت: اول باید تعریف شود که پیش‌ و ‌پس کجا هستند و بعد بگوییم پیشرفت کرده‌ایم یا نه. درباره کسب جایزه از جشنواره‌های غربی هم ما باید ابتدا تحلیل کنیم که موفقیت به چه معناست؟ آیا موفقیت یعنی اینکه با هر فیلمی و با هر معیاری جایزه‌ بگیریم؟
در گفت‌وگوی بصیرت با دست‌اندرکاران فیلم هنگامه مطرح شد:
داسارگر، کارگردان فیلم: اگر ما به این نتیجه رسیدیم که حضور ما در سوریه الزامی است؛ باید جبهه فرهنگی‌مان را هم تقویت کنیم. اگر ما کار فرهنگی و رسانه‌ای نکنیم؛ مدافعان حرم و خانواده‌هایشان احساس تنهایی می‌کنند.
مجیدی به هنگام دریافت تندیس چهره هنر انقلابی گفت: آوینی به من گفت که هنر متعهد این است که دردهای مردم را نشان دهی! وی به من یاد داد که چطور برای اعتقاداتم بایستم.
از انحرافاتی که در سینما دیده بود خسته شده بود. وقتی پشت تریبون فریاد می‌زد مراقب نفوذ استکبار و صهیونیست‌ها در هنر هفتم باشید، بعضی‌ها سعی می‌کردند برای رسیدن به اهداف شوم خود در پرده نقره‌ای او را به چالش بکشند.
صفحه  از ۲