صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۰۷:۴۸  ، 
کد خبر : ۱۸۴۶۵۸

اخبار ویژه روزنامه های 25آبان89


قدس

اخبار ویژه 

کشف 500 جلیقه ضدگلوله ناتو در سنندج

باشگاه خبرنگاران- مأموران پلیس آگاهی کردستان در بازرسی از یکدستگاه نیسان موفق به کشف و ضبط 500 عدد جلیقه ضدگلوله ناتواز یک باند قاچاق در اطراف سنندج شدند. کشف این 500 جلیقه ضدگلوله موجب حیرت مقامات امنیتی شده است. جلیقه های مکشوفه از جنس کلاس 3 و دارای رنگ لجنی است که دارای برگه تأیید ناتو هستند.

خواهر «ندا»: علی نژاد دروغگوست

شبکه ایران - دروغهای جریان ضدانقلاب درباره مرگ مشکوک «ندا آقاسلطان» در جریان آشوبهای خیابانی سال گذشته، صدای خانواده آن مرحوم را هم در آورده است. هدی آقاسلطان با افشای دروغ پردازی مسیح علی نژاد خبرنگار فراری مقیم لندن درباره ارتباط با خانواده ندا، وی را به تلاش برای کسب شهرت متهم کرد و گفت: همه جا می گویید که هدی به من ایمیل زده اما در تلفن روز جمعه از مامان من، ایمیل من رو می خواهید.

دستگیری یکی از لیدرهای منافقین در تهران

جوان آنلاین- در روز برگزاری مراسم 13 آبان امسال در تهران نیروهای امنیتی در حوالی ساختمان لانه جاسوسی شهر تهران یکی از لیدرهای گروهک تروریستی منافقین را شناسایی و دستگیر کردند.

احتمال لغو حکم انحلال دانشگاه ایران

ایسنا - حسین اسلامی سخنگوی کمیسیون اصل 90 با اشاره به فعالیتها و اقدامات کمیته پیگیری انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران در مجلس گفت: احتمال دارد حکم انحلال این دانشگاه لغو شود.

جمهوری اسلامی

جهت اطلاع 

*** ماموران پلیس آگاهی کردستان در بازرسی از یکدستگاه نیسان موفق به کشف و ضبط 500 عدد جلیقه ضدگلوله از یک باند قاچاق در اطراف سنندج شدند. به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران، جلیقه‌های مکشوفه از جنس کلاس 3 و دارای رنگ لجنی و دارای برگه تایید ناتو هستند. این جلیقه‌ها علاوه بر پوشش سر و سینه، کتف و گردن و قسمت‌هایی از پایین بدن را نیز می‌پوشاند.

*** حزب پارت دموکرات کردستان عراق با همکاری یک شرکت اسرائیلی قصد دارد فیلم ضد ایرانی "سنگسار ثریا" که به زبان کردی دوبله شده است را از شبکه تلویزیونی کردستان عراق پخش کند. این فیلم توسط ایرانیان فراری و با بودجه صهیونیست‌ها ساخته شده و مدتی قبل از شبکه‌های تلویزیونی ضد ایرانی پخش شده است. این فیلم می‌کوشد با بیانی تمثیلی روایت غرب را درباره کشورهایی که می‌کوشند استقلال خود را حفظ کنند تأیید کرده و نهادها و رسانه‌های غربی را به عنوان منجی معرفی کند.

*** صالح المطلک، وزیر پیشنهادی فهرست العراقیه برای تصدی وزارت خارجه عراق در دولت آینده، ایران را به مداخله در امور عراق متهم کرده است. به گزارش عصر ایران، وی در گفت و گو با شبکه الجزیره اظهار داشت: به دلیل ضعف کشورهای عربی و آمریکا، امروز قوی‌ترین اراده در عراق متعلق به ایران است. این عضو ارشد فهرست العراقیه که از عناصر حزب بعث است، ادامه داد: ایران با تمام قدرت برای تحمیل اراده خود برای تشکیل دولت جدید عراق فعالیت کرد. صالح المطلک، که قرار بود توسط هیئت بازخواست و عدالت در فهرست سیاه قرار بگیرد ولی با فشار آمریکا پاکسازی نشد و از طریق گروه ایاد علاوی به مجلس راه یافته در این باره گفت: با این اقدام ما پاکسازی یا تصفیه نشدیم بلکه از لحاظ سیاسی دور نگه داشته شدیم و مذاکراتی میان گروه‌های سیاسی برای تصمیم گیری درباره خروج تعدادی از افراد از فهرست سیاه در مجلس انجام شده است. این هیئت وظیفه شناسایی و تصفیه منسوبان به رژیم صدام و حزب بعث را در عراق برعهده دارد. قرار است مجلس عراق با مصوبه‌ای تعدادی از اعضای ارشد گروه العراقیه از جمله صالح مطلک را از فهرست سیاه هیئت بازخواست و عدالت حذف کند. افراد موجود در این فهرست سیاه از کاندیداتوری در انتخابات و برعهده گرفتن سمت‌های مهم منع می‌شوند. مطلک پیش از این با حضور در همایش‌های منافقین در پادگان اشرف در عراق، حمایت‌های زیادی از این گروهک تروریستی به عمل آورده بود. وی از حامیان جدی حضور منافقین در عراق، حفظ پادگان اشرف و فعالیت‌های آنهاست.

کیهان

جوگیر شدیم از جنبش سبز جز روح سرگردان نمانده (خبر ویژه)

عضو فعال گروهک ملی-مذهبی هم به آن طیف از عناصر اپوزیسیون پیوست که می گویند شبکه های اجتماعی سبز وجود خارجی ندارد و جنبش سبز به خاطر جوزدگی به آخر خط رسید.

رضا علیجانی در گفت وگو با روزنت گفت: جنبش سبز به معنای جنبش انتخاباتی که بعد از انتخابات وارد فاز جدیدی شد، پس از 8 ماه از خیابان جمع شد و به معنایی به پایان خود هم رسیده است. اما از نگاه تحول خواهی که همواره وجود داشته و از اواخر قاجاریه آغاز شده، جنبش سبز در واقع حلقه ای از این روند اجتماعی-تاریخی تحول خواهی است.

وی درباره این پرسش که «یعنی شما معتقدید جنبش سبز به معنای اول به بن بست رسیده و شکست خورده؟» اظهار داشت: متاسفانه باید گفت سیر اتفاقات به گونه ای بود که باعث شد این انرژی بزرگ به هدر برود. در این جریان خود بزرگ بینی و غرور کاذب وجود داشت یعنی عملاً طیف سنتی جامعه را به حساب نمی آوردند.

علیجانی اضافه کرد: درباره پتانسیل جنبش، اغراق شد. متاسفانه اغراق و رمانتیسم وارد جنبش شد. بعد از حوادث روز عاشورا، مهندس سحابی، نامه ای نوشت و در آن مسایلی را مطرح کرد. متاسفانه این نامه توسط بسیاری ناشنیده ماند و تنها عده ای از معتدلین آن را مورد توجه قرار دادند. مشکل دیگری که وجود داشت، نزدیک بینی و جوزدگی بود. این جوزدگی البته در همه تحولات تاریخی وجود داشته و دارد، اما این وظیفه رهبران بود که جلو آن را بگیرند. یکی دیگر از مشکلات دیگر این بود که هرگز به تناسب قوا توجهی نشد. متاسفانه برخی عرصه سیاست را با عرصه عقل نظری اشتباه گرفته بودند. در یک جنبش، نکته مهم بحث امکانات و تناسب قواست که متاسفانه خیلی جاها، اساساً در نظر گرفته نشده بود. فکر می کنم می توان نگاهی به فاصله میان روز عاشورا و 22 بهمن انداخت و دید که هر فرد، چه مواضعی اتخاذ کرده و چه سخنانی گفته و چه راهکاری را پیشنهاد کرده است. فکر می کنم جواب بسیاری از سوالات را می توان از مواضعی که در همان زمان اتخاذ شد، گرفت. ]طرح اسب تروا برای 22 بهمن و...[

وی درباره نقش سران فتنه در شکست محافل ضدانقلاب هم ضمن تحسین از کسانی چون موسوی و کروبی اذعان کرد که آنها دنباله رو گروهک ها بودند: «آنها پسینی عمل می کردند نه پیشینی یعنی بعد از اینکه کنشی از سوی مخالفان اتفاق می افتاد، موضع می گرفتند در حالی که اساساً نوع کنش ها و شعارها باید از سوی رهبران دیکته شود. آنها در واقع پیرو شده بودند و به همین دلیل اساساً به طرف مقابل ]مردم متدین و نظام[ توجهی نمی شد.از طرف دیگر بحث های انتزاعی چون شبکه های اجتماعی ]ادعای موسوی[ و حتی مطرح شدن بحث رمانتیکی چون شبکه های اجتماعی که به صورت افقی با هم رابطه داشته باشند، که اساساً نوعی طرح پوپولیستی بود و به پوپولیسم دامن می زد، باعث شد که واقع بینی از جریان خارج شود. من عملاً در جایی ندیدم این اتفاق بیفتد. این شبکه ها در واقع بیش از آن که اجتماعی باشند، مجازی بودند این بار به جای «خلق مقدس»، جوان سیاسی مقدس به وجود آمد، بدون هیچ نقدی. این چیزی جز پوپولیسم نبود.

عضو گروهک ملی-مذهبی همچنین موسوی و کروبی را با خاتمی اواخر روزگار اصلاحات مقایسه کرد و گفت: آقای خاتمی در دوره دوم اساساً دیگر نقش رهبر اصلاحات را نداشت و بعد از انتخابات هم تبدیل به یک چهره سیاسی شد، اما نمی شد وی را رهبر اصلاح طلبان قلمداد کرد. فکر می کنم آقایان موسوی و کروبی هم مسیر مشابهی را طی می کنند و تبدیل به یک چهره سیاسی خواهند شد.

علیجانی درباره عدم توجه فتنه گران به «طرف مقابل» گفت: جریان مقابل دارای پایگاه اجتماعی خاص خود است. فارغ از آنچه درباره نتیجه انتخابات گفته می شود، به هر حال افرادی به کاندیدای اصول گرایان رای دادند. عده ای از رای دهندگان، افرادی بودند که همواره به این جریان رای داده اند و به آن دلبستگی دارند. عده دیگری از آن ها که رای داده اند، در واقع نوعی اعتراض طبقاتی-اجتماعی داشتند. آن ها تصور می کردند که با هزاردستان قدرت و ثروت می جنگند و با اتفاقی که در مناظره ها افتاد، این گمان بیشتر در آن ها تقویت شد. برخی به دلیل مشکلات اقتصادی رأی دادند. بخشی از آرا نیز، آرای سیال بود. آرایی که در هر زمانی، ممکن است به هر شخصی تعلق بگیرد و نمی توان آن را آرای اختصاصی دانست. مشکل این بود که در جنبش سبز به این افراد توجهی نشد، راهی برای جذب آنان در نظر گرفته نشد. به این ترتیب اعتراضات محدود شد در صورتی که این گروه ها جذب می شدند و یا برای این کار تلاش می شد، می شد تناسب قوا را به هم زد. اتفاقی که نیفتاد. متاسفانه برخی تحلیل ها و نقدها و سخنان- که بعضی هم در خارج از کشور بود- باعث شد که اساساً نگاه ها به جنبش سبز، بسیار رومانتیک و بلندپروازانه باشد. و اساساً انرژی آزاد شده، سرگردان شد.

وقتی بالاترین جوش آورد و کروبی را عمرسعد خواند (خبر ویژه)

سایت صهیونیستی بالاترین با حمله به کروبی، وی را به عمرسعد تشبیه کرد و نوشت: شما طعم گندم ری را نمی چشید!

علت حمله غیرمترقبه بالاترین به کروبی این است که کروبی اخیراً در جریان عقده گشایی علیه آیت الله جنتی و برخلاف رویه همراهی و همکاری با منافقین به طور ضمنی علیه خانه های تیمی منافقین موضع گرفته بود. همین امر باعث شد بالاترین خطاب به کروبی بنویسد: آقای کروبی! هنوز بانگ تهدید به دستگیری «سران فتنه» خاموش نشده بود که شما به صحنه آمده و با نمایش حمله به جنتی، همکاری خویش در کشتار دهه شصت را یادآور شدید.

آقای کروبی، از شما انتظار نبوده و نیست که بهروز جاوید تهرانی، نسرین ستوده، مجید توکلی، ارژنگ داودی باشید و یا بمانند سربه داران، فرزاد کمانگر و دگر قهرمانان تا پای جان از حقوق ملت خویش دفاع کنید. شما به جای نقد گذشته خویش و عذرخواهی از پیشگاه ملت ایران، «خدمات» خویش در «دوران طلایی» را یادآوری می کنید. آقای کروبی! بدانید که شما طعم گندم ری را نمی چشید.

گفتنی است بعد از آن که کروبی علی رغم آنهمه مواضع خصمانه علیه امام و انقلاب فقط کمی بیشتر از 300 هزار رأی آورد، برخی از اصولگرایان سرنوشت وی را با عمرسعد مقایسه کرده بودند که به امید حکومت ری به جنگ امام حسین(ع) رفت و نهایتاً به گندم ری هم نرسید.

اختصاص 4 میلیارد دلار دیگر برای تقویت زرادخانه هسته ای پنتاگون (خبر ویژه)

رژیم آمریکا 4 میلیارد دلار دیگر برای به روزرسانی زرادخانه های هسته ای خود اختصاص داد.

به گزارش پرس تی وی، این خبر را باراک اوباما در حالی اعلام کرد که پیش از این در جریان امضای معاهده استارت جدید با روسیه، متعهد به کاهش تسلیحات اتمی شده بود.

این معاهده در ماه آوریل سال جاری بین روسیه و آمریکا منعقد شده است و براساس آن، دو کشور سلاح های کشتار جمعی خود از جمله کلاهک های هسته ای را طبق توافق کاهش خواهند داد.

روسیه و آمریکا در سال 1991، اندکی پس از فروپاشی شوروی سابق، به منظور کاهش تسلیحات اتمی خود، معاهده کاهش تسلیحات راهبردی موسوم به استارت را امضا کردند.طبق پیمان استارت که مهلت آن 5 دسامبر 2009 به پایان رسید، سقف تعداد کلاهک های هسته ای در زرادخانه های آمریکا و روسیه، شش هزار کلاهک تعیین شد.مسکو و واشنگتن در سال 2002، توافق نامه تکمیلی استارت یک را برای کاهش توان تهاجمی استراتژیک امضا کردند که کلاهک های هسته ای موجود در زرادخانه های هر کشور را به هزار و 700 تا 2هزار و 200 عدد محدود می کرد.مقامات روسیه و آمریکا، همچنین تابستان 2009 در ادامه کاهش و محدودیت تسلیحات تهاجمی راهبردی، تفاهم نامه ای را امضا و اعلام کردند که قصد دارند تعداد کلاهک های هسته ای خود را به هزار و 500 تا هزار و 675 عدد و موشک های حامل آن را به 500 تا یک هزار و 100 فروند کاهش دهند.

لس آنجلس تایمز: در افغانستان ما می جنگیم دوستی و شراکت اقتصادیش برای ایران است (خبر ویژه)

نفوذ گسترده ایران در افغانستان سبب نگرانی دولت آمریکا شده که باید به حضور نظامی در آن کشور پایان دهد.

روزنامه لس آنجلس تایمز با درج این تحلیل نوشت: هر روز جمعیت انبوهی به کنسولگری ایران در هرات شهر مهم افغانستان در غرب که از ریشه های عمیق فرهنگ فارسی برخوردار است مراجعه می کنند. این در حالی است که آمریکا تازه می خواهد یک کنسولگری مجلل در محلی که سابقا هتل بوده برپا کند. دیپلمات ها مشغول کارند و رشد نفوذ تهران به روشنی و آشکارا ادامه دارد. در آستانه پایان حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان، ایران برای تثبیت قدرت خود در صف مقدم کشورهای همسایه قرار گرفته است و گوشه چشمی نیز به عصر جدید در این کشور دارد. همین مسئله سبب نگرانی دولت آمریکا شده است. دولتی که همین حالا از مداخله ایران در عراق، منطقه جنگی دیگر واشنگتن، نگران است. روزنامه آمریکایی اضافه می کند: دیپلمات های غربی می گویند نادیده گرفتن ارتباط ویژه با ایران در هرات کاری دشوار است. ایران در ساخت جاده و پارک های صنعتی مشارکت دارد و کالاهای متنوعی از سوپ گرفته تا آجیل ایرانی سرازیر شده اند. مساجد اینجا سر برمی آورند. نفوذ ایران حتی در زیربنایی ترین امور نیز قابل مشاهده است؛ تهران برای ساخت شبکه سراسری برق هرات کمک کرده است. از دید برخی ها، این روابط نزدیک نتیجه طبیعی قرابت زبانی، فرهنگی و پیوندهای فامیلی موجود میان دو کشور است. به هر حال این استان زمانی بخشی از ایران بوده و نظیر همسایه خود، اغلب دارای جمعیت شیعه است. اما از دید برخی دیگر، الگوی ایرانی پا به محدوده های وسیع تری گذاشته است.

لس آنجلس تایمز با وجود ادعای کمک ایران به تجهیز طالبان اذعان کرد: ایران مایل به بازگشت طالبان به حاکمیت نیست. این روزنامه همچنین از قول علی خاکسار یک تاجر ایرانی که اخیرا برای سازماندهی نمایشگاه کالا و خدمات ایرانی به هرات سفر کرده بود، می نویسد: «صلح برای افغانستان به منزله صلح برای خودمان است. ما نمی خواهیم همسایه خودمان را بی ثبات کنیم. این به ضرر ما و به ضرر تجارت ما خواهد بود.»

85 سطر چاخان و پاخان برای مصاحبه ای که اصلا انجام نشده بود! (خبر ویژه)

خبرنگار کلاهبردار و فراری نشریات زنجیره ای برای امتناع مادر ندا آقاسلطان از مصاحبه، 85 سطر خبر و تحلیل و قصه نوشت!!

مسیح علی نژاد که در لندن اقامت دارد اخیرا تلاش کرد با مادر ندا آقاسلطان مصاحبه کند و از آن در فیلمی که درباره حوادث پس از انتخابات در دست تهیه دارد و احتمالا به ماجرای ترور «ندا» هم می پردازد، علیه جمهوری اسلامی استفاده کند اما با وجود آنکه مادر آقاسلطان از مصاحبه امتناع کرد ، خبرنگار فراری نشریات اجاره ای برای خود 85 سطر تایپی قصه و افسانه نوشت!

گفتنی است ندا آقاسلطان در حادثه ای تروریستی به قتل رسید و شاهد اصلی صحنه (آرش حجازی) به همراه نامزد ندا (کاسپین ماکان) هر دو از لندن و شبکه بی بی سی سر درآوردند. شواهد متعدد از نقش آفرینی سرویس جاسوسی MI6 در این ترور حکایت می کند.

به دنبال اقدام شیادانه خانم علی نژاد (همکار سایت های جرس، روزنت و رادیو زمانه) هدا آقاسلطان خواهر ندا به وی اعتراض کرد و نوشت: خانم علی نژاد؛ مامان من به هیچ عنوان روی این مساله (فیلمی که گفته شد یک هنرپیشه نقش ندا را بازی خواهد کرد) واکنشی نداشته و هرچه شما اصرار کردید او گفت شما حتی اجازه ندارید بنویسید که مامان من سکوت کرده! چون سکوت هم نوعی واکنش هست و مامان هم نمی خواستند که واکنش معلومی داشته باشن شما هم قول دادید که اسمی از مادر من نیارید و حتی چیزی از سکوت ننویسید، ولی متاسفانه شما داستان سرایی کردید. همه جا می گویید که هدا به من ایمیل زده اما در تلفن روز جمعه از مامان من، ایمیل من رو می خواهید، لطفا ما رو راحت بگذارید، این راه درستی برای مشهور شدن نیست!

در همین حال سایت ضدانقلابی پارس دیلی نیوز هم به این رفتار کلاهبردارانه اعتراض کرده و می نویسد: خانم علی نژاد! تشت رسوایی شما مدت هاست و بارهاست که از بام افتاده است، دست از سر ایران و ایرانی بردارید. دست از سر ندا و خانواده اش بردارید. نه ندا، نه مادرش، نه پدرش و نه خانواده اش هیچ کدام سبز نبودند و بارها در مصاحبه اعلام کرده اند که «ندا سبز نبود، رای نداده بود و به دنبال رای گمگشته خودش نبود؛ دختر آزادیخواهی که زیر بار حرف زور نمی رفت و نرفت» خانم نویسنده هزارسایته و ده هزار زبانه! مبلغ کروبی و موسوی! شما همانی هستید که آن دروغ ها را از طرف خانواده ندا به کاسپین نامزد ندا بستید، واقعا چه فکر کرده اید؟ شرم نمی کنید؟ بس است دیگر... اندازه نگه دارید!

با این قرتی بازی ها که مخاطب جور نمی شود (خبر ویژه)

شبکه تلویزیونی وابسته به جریان سبز به خاطر پخش برنامه های ضعیف نتوانسته مخاطبی جذب کند.

رادیو فردا ضمن درج این خبر اعلام کرد: «ضعف ساختاری» شبکه «رسا» به شدت توی ذوق مخاطبان می زند و به فاجعه نزدیک است.طیفی از هدایت کنندگان موسوی در فتنه سال گذشته که در ارتباط با حلقه لندن (تیم مهاجرانی و کدیور و سروش) فعالیت می کنند، از چند ماه پیش شبکه موسوم به رسا را راه اندازی کردند.این رادیو همچنین با اشاره به شبکه مشابهی که توسط یک خواننده مبتذل خوان فراری (گوگوش) راه اندازی شده گفت: برنامه های این شبکه کاملاً غیرحرفه ای است و پخش رقص و ترانه هیچ ارزش فنی ندارد.در همین حال شبکه تلویزیونی پارس که اخیراً خواستار برگزاری تجمعی علیه صدای آمریکا شده و ادعا کرده بود «VOA تبدیل به صدای جمهوری اسلامی شده »، گفت: این اظهارات یک شنونده بود نه مجری اما مجری هم خیلی از این واقعیت دور نیست. صدای آمریکا در مورد مسایل ایران، عملکرد بدرد بخوری ندارد، بخصوص در مورد اپوزیسیون.اگر شما به یاد داشته باشید چندی پیش 69 نفر از نمایندگان کنگره آمریکا، معترض عملکرد صدای آمریکا شده و به شدت انتقاد کرده بودند.با این حال مجری تلویزیون پارس به کیهان حمله کرد و گفت: کیهان دارد زمینه سازی می کند. مشکل آقای شریعتمداری جای دیگری است و مشکل از جای دیگری آب می خورد و حالا به آن اشاره نمی کنم اما آنچه مسلم است همیشه زمینه سازی شریعتمداری بر مبنای مطرح کردن برنامه برای اشخاص است و اینها دنباله دارد و دنباله هایش به مسائل امنیتی ختم می شود و مطمئن باشید این مسئله از مسائلی است که قطعاً در سازمان های امنیتی آمریکا مطرح خواهد شد.

ایران

دیگه چه خبر؟

ادامه همکاری بزرگترین شرکت خدمات میدان‌های نفتی جهان با ایران

خبر اول این که به‌رغم تحریم‌های اخیر علیه تهران، بزرگترین شرکت خدمات میدان‌های نفتی جهان بر ادامه فعالیت تا پایان قراردادش با ایران تأکید کرد. شبکه خبری پرس‌تی‌وی به نقل از روزنامه بوستون گلوب گزارش داد: سخنگوی شرکت نفتی شلومبرگر گفت که این شرکت قراردادهایی به ارزش صدها میلیون دلار با ایران امضا کرده است و تا پایان این قراردادها در سال 2013 به فعالیت در ایران ادامه خواهد داد. بنابراین گزارش این مسئله خشم مقامات امریکایی را به دنبال داشته است. گفتنی است شرکت نفتی پتروناس مالزی در ماه اکتبر به‌رغم تهدیدهای امریکا درباره تنبیه شرکت‌هایی که با تهران همکاری می‌کنند، اعلام کرد که این شرکت قصد ندارد از بازار انرژی ایران خارج شود. در همین حال برخی شرکت‌های نفتی بزرگ اروپایی نیز اعلام کرده‌اند که به خرید نفت خام از ایران ادامه خواهند داد. شرکت‌های توتال فرانسه، استات اویل نروژ و انی ایتالیا از حقوق‌ خود در ادامه همکاری با ایران دفاع کردند و تأکید دارند که تا پایان قراردادشان با تهران به کار خود ادامه میدهند.

روسیه، هند و چین بر حق هسته‌ای ایران تأکید کردند

خبر دیگر این که وزرای خارجه روسیه، هند و چین در بیانیه مشترکی اعلام کردند که حق ایران برای بهره‌برداری صلح‌آمیز از انرژی اتمی را می‌پذیرند. به گزارش ریانووستی، این بیانیه مشترک طی دیدار «سرگئی لاوروف»، «سامان اهلی مالایاخی کریشنا» و «یان جیه‌چی» وزیران امور خارجه روسیه، هند و چین صادر شد. وزیران در بیانیه مشترک خود ابراز اطمینان کردند که راهی غیر از حل مسالمت‌آمیز مسئله هسته‌ای ایران وجود ندارد و این مسئله باید از راه گفت‌وگو حل شود.

واکنش تند خواهر ندا آقاسلطان به دروغگویی خبرنگار اصلاح‌طلب

شنیدیم کهدروغ‌های جریان ضدانقلاب درباره مرگ مشکوک «ندا آقاسلطان» در جریان آشوب‌های خیابانی سال گذشته، صدای خانواده وی را هم درآورده است. پس از انتشار خبر ساخته شدن یک فیلم سینمایی درباره مرگ آقاسلطان، «معصومه ق» از روزنامه‌نگاران ضدانقلاب (که در میان دوستانش به مسیح ع معروف است) در مطلبی مدعی مصاحبه با مادر ندا شد و به نقل از وی اعلام کرد که در این زمینه فقط سکوت می‌کند.هدی خواهر ندا آقاسلطان با افشای دروغ‌پردازی این خبرنگار اصلاح‌طلب درباره ارتباط با خانواده ندا، وی را به تلاش برای کسب شهرت متهم کرده و نوشته است: همه جا می‌گویید که هدی به من ایمیل زده اما در تلفن روز جمعه از مامان من، ایمیل من رو می‌خواهید؛ لطفأ ما رو راحت بگذارید، داستان‌سرایی راه درستی‌ برای مشهور شدن نیست!

مقام صهیونیستی: تل‌آویو در تیررس موشک‌های حماس است

با خبر شدیم که یک مقام ارشد اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که نخواست نامش فاش شود، به تازگی گفته است: جنبش حماس توانسته به موشک‌هایی دست یابد که برد آنها به تل‌آویو می‌رسد.به گزارش مدیالاین، این مقام اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با سرزنش مصر مدعی شده است که این سلاح‌های پیشرفته از مرز مصر و تونل‌های حفر شده از خاک مصر به نوار غزه در اختیار حماس گذاشته شده است.

رسانه‌های امریکا برای نفوذ در ایران نیازمند توجه فوری هستند

دست آخر این که «ریچارد ج. لوگار» سناتور با نفوذ امریکایی در مقاله‌ای سخن‌پراکنی و استفاده از تبلیغات رسانه‌ها را یکی از ابزارهای مهم و مؤثر دیپلماسی عمومی دانسته و به نقد و بررسی نحوه استفاده ایالات متحده از این ابزار پرداخته است. لوگار ارتباط با شهروندان عادی کشورهای دیگر را یکی از اجزای کلیدی دیپلماسی عمومی هر کشور دانسته و می‌نویسد: این کار می‌تواند از طریق تبادلات فرهنگی بین مردمان کشورها، ارتباطاتی همچون مصاحبه‌های مطبوعاتی یا بازدید گروه‌های دیپلماتیک از مدارس، روستاها یا دانشگاه‌ها صورت بگیرد. وی همچنین تأکید کرده که با توجه به اقدام پیشگیرانه ایران، کمیته نظارت بر سخن‌پراکنی امریکا برای نفوذ در ایران نیازمند توجه فوری از سوی دولت اوباما است.

جوان

دستگیری یکی از لیدرهای نفاق درتهران

در روز برگزاری مراسم 13 آبان امسال در تهران نیروهای امنیتی یکی از لیدرهای گروهک تروریستی منافقین را شناسایی و دستگیر نمودند.    در روز برگزاری مراسم 13 آبان امسال در تهران نیروهای امنیتی در حوالی ساختمان لانه جاسوسی شهر تهران یکی از لیدرهای گروهک تروریستی منافقین را شناسایی و دستگیر نمودند.به گزارش «جوان آنلاین»،فرد دستگیر شده اقدام به توزیع تصویر سرکردگان این گروهک تروریستی (مریم و مسعود رجوی) می نمود.

رمزگشایی از‌سناریوی چهارضلعی فتنه‌گران

این جریان در یک سناریوی چهارضلعی انواع روش‌ها را برای بازگشت به قدرت امتحان می‌کند.

   سال گذشته در بحبوحه روزهای ملتهب پس از انتخابات که حضور اغتشاشگران در کف خیابان‌ها، برخی از اصلاح‌طلبان و عوامل فتنه را دچار این توهم کرده بود که با پتانسیل این عده می‌توانند خواسته ناکام خود را که از طریق مردم‌سالاری و رأی مردم نتوانسته‌اند به‌دست آورند، با آنارشی و اردوکشی خیابانی موفق به کسب آن خواهند شد.

روزنامه جوان در گفت‌وگویی با موسوی تبریزی که خود را دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم می‌داند، خواستار اعلام موضع وی شد، اما پاسخی که در کمال تعجب دریافت کرد این بود:«دموکراسی یعنی اینکه مردم به خیابان‌ها بریزند و حق خود را بگیرند». این جمله را نه یک فرد عامی بلکه فردی می‌گفت که خود را منصوب امام می‌دانست و نقشی مؤثر در جریان اصلاحات داشت. شخصی که تا چندی پیش شاید مصاحبه‌ای نبود که جمله معروف «میزان رأی ملت است» امام را تکرار نکند.

اما حال که پس از یکسال و اندی حباب فتنه در فضای جامعه ترکیده و دیگر حتی اثری از آن هم یافت نمی‌شود این جریان سعی می‌کند با انواع ترفندها خود را از اتهام تبرئه و بار دیگر مشروعیت سقط شده از خود را به دلیل رفتار ساختارشکنانه بازیابی کند.

سناریوی اول

 ابهام‌زایی در اسناد و اتهامات

این جریان در یک سناریوی چهارضلعی انواع روش‌ها را برای بازگشت به قدرت امتحان می‌کند و تلاش دارد با ترسیم راه‌های گوناگون ضریب احتمال برد معادله ترسیمی را بالا ببرد. یکی از روش‌های این جبهه در این پروسه، ابهام‌زایی در مجموعه اتهامات و اسنادی است که علیه شخصیت‌ها و کلیت این جریان در حوادث سال گذشته وجود دارد. ارتباط‌گیری مشکوک با سفارتخانه‌ها، بازی در زمین دشمن و همنوایی با ضدانقلاب فراری، تلاش برای براندازی نظام، راه‌اندازی آشوب‌های خیابانی، مقابله با جمهوریت نظام و ده‌ها مورد دیگر از جمله اتهاماتی است که گریبان این عده را می‌فشارد. آنان تلاش می‌کنند با ابهام‌زایی و غبارآلود کردن فضا و همچنین جابه‌جا کردن جای شاکی و متشاکی از فراگیر شدن مطالبه مردمی علیه آنان بکاهند و با موضع حق به جانب رقیب را در جایگاه متهم قرار دهند. یکی از مصداق‌های این جنجال‌سازی بر سر افشاگری یکی از مسئولان اطلاعاتی کشور بود که به جای پاسخ دادن به شبهات وارده سعی کردند با هوچی گری اتهام را از خود دور ساخته و با شکایت از وی چهره مظلومی از خود به نمایش بگذارند.

سناریوی دوم‌

 فروریختن فاصله با بخشی از اصولگرایان

از مواردی که طی چند ماه گذشته همیشه دنبال شده و البته در روزهای اخیر شدت دو چندانی یافته است یارگیری از درون جبهه اصولگرایان و فروریختن فاصله با این بخش از جناح رقیب است تا با این ترفند نیروهایی که به دلایل مختلف با پیچیدگی‌های دسیسه‌ها کمتر آشنا بوده و راحت‌تر در زمین حریف بازی می‌کنند یک اتحاد ساختگی ایجاد کنند. «همگرایی بین عقلای اصولگرا و اصلاح‌طلب» که طی چند روز قبل مطرح و بر آن دامن زده شد در فاز این سناریو قابل ارزیابی است. همچنین این افراد از طریق رسانه‌های داخل و خارج خود با حمایت از برخی اضلاع اصولگرایی و چهره‌سازی از آنان سعی دارند طیف‌های مختلف جناح رقیب را مقابل هم قرار داده و بعد با حمایت دروغین از یک طیف اینگونه وانمود کنند که جناح اصلاح‌طلب با قشر عظیمی از اصولگرایان همنوا است و مشکل آنان فقط افراد خاصی از این جناح است. این پروژه در صورتی است که با بررسی سابقه آنان در می‌یابیم افراد مورد حمایت این افراد در روزگاری نه چندان دور مورد شدید‌ترین هجمه مطبوعات و شخصیت‌های اصلاح‌طلب قرار می‌گرفتند.

سناریوی سوم

نزدیکی به گروه‌های مرجع در جامعه

سناریوی دیگری که توسط اتاق فکر این جریان طراحی و به مرحله اجرا درآمد نزدیکی به برخی گروه‌های مرجع در جامعه است که از نمونه‌های آن می‌توان به مراجع معظم تقلید و روحانیون بلندمرتبه اشاره کرد. این عده سعی دارند با استفاده از چهره‌های نفوذی خاص به بیوت برخی مراجع نزدیک شده و با دادن اطلاعات یکسویه به آنان بهره‌برداری لازم را از این موضوع ببرند.

 سناریوی چهارم‌

تمسک به نقاب امام و منشور برادری

هرچند نقطه آغازین پنهان شدن در پشت نام امام و بهره‌گیری از این نقاب برای مشروع جلوه دادن خود به روزهای پس از انتخابات سال 84 و شکست از رقیب در رقابت‌های ریاست جمهوری بر می‌گردد اما این مستمسک هر گاه مورد نیاز این جناح قرار گرفته به میدان آمده تا سپر بلای این افراد گردد. حامیان اصلی اهانت به عکس بنیانگذار کبیر انقلاب در روز دانشجوی سال گذشته که حتی یک اعتراض کوچک به آن واقعه نفرت‌آور نداشتند هر از گاهی با نام امام و مطرح کردن سیره ایشان سعی دارند خود را پیرو آن بزرگوار مطرح کنند. این روزها نیز که در سالروز صدور منشور برادری امام قرار داریم بهانه خوبی به‌دست این افراد افتاده تا با مطرح کردن این منشور و تکرار این جمله که امام با حذف یک جناح و استقرار تک صدایی در نظام مخالف بودند جای پایی برای آینده سیاسی خود رقم بزنند. استقبال رسانه‌‌ای عظیم از مصاحبه‌های مجید انصاری، افروغ و غیره در این راستا حاکی از این امر است که اینان می‌خواهند راه امام را جواز مشروعیت خود قرار دهند اما این توضیح را نمی‌دهند که امام مسئله وحدت جناح‌های داخلی نظام و وفاداران به اصول آن را دعوت به وحدت می‌کرد و از اختلاف بر حذر می‌داشت نه کسانی که با هر ترفندی به مقابله با نظام بر می‌خاستند. نهضت آزادی، جبهه ملی، ماجرای منتظری، مهدی هاشمی معدوم و ده‌ها مورد دیگر شواهدی است که نشان می‌دهد امام در دفاع از اصول انقلاب و چارچوب نظام با احدی سر سازگاری نداشته و سابقه و وجهه آنان دلیلی برای موضع‌گیری انقلابی امام در این باره نبود.

جدیدترین برنامه های اصحاب فتنه برای دانشگاه ها

برخی از تشکل های غیر قانونی دانشجویی وابسته به جریان فتنه طی دستور العملی تلاش دارند به گردهمایی قومیتی بپردازند.    برخی از تشکل های غیر قانونی دانشجویی وابسته به جریان فتنه طی دستور العملی تلاش دارند به گردهمایی قومیتی بپردازند.به گزارش«جوان آنلاین»،در راستای برنامه ریزی های فعالین احزاب و گروه های سیاسی و تشکل های دانشجویی اصلاح طلب در حمایت از گروه های قومگرا و استفاده از پتانسیل طرفداران این گروه ها در نیل به اهداف خود ، در همین رابطه به تازگی انجمن اسلامی غیر قانونی دانشگاه «...» قصد دارد گردهمایی جداگانه برای دانشجویان آذری و عرب زبان این دانشگاه برگزار نماید. برنامه ریزان این گردهمایی در اقدامی هدفمند قصد دارند با تقویت روح قومیت گرایی در دانشجویان به زعم خود اقدام به افزایش ظرفیت سیاسی خود در دانشگاه نمایند.

اعضاء این تشکل غیر قانونی دانشجویی در تلاش هستند تا با ملتهب نمودن فضای آرام دانشگاه و ایجاد ناآرامی دامنه آن را به خارج از دانشگاه ها بکشانند

ایرانی‌ها روزانه100میلیون SMS می‌دهند

تا بهمن ماه سال جاری ظرفیت مراکز SMS از 10 هزار پیام کوتاه در ثانیه به 40 هزار پیام کوتاه در ثانیه افزایش می یابد.

   معاون شرکت ارتباطات سیار ایران از ارسال 100 میلیون پیام کوتاه در روز از سوی مشترکان اپراتور همراه اول خبر داد و گفت: تا بهمن ماه سال جاری ظرفیت مراکز SMS از 10 هزار پیام کوتاه در ثانیه به 40 هزار پیام کوتاه در ثانیه افزایش می یابد.

غالب حریری در گفت و گو با مهر با بیان اینکه با افزایش ظرفیت مراکز SMS عید نوروز 90 مشکلی در ارسال و دریافت پیامک ها نخواهیم داشت گفت: در این طرح زیرساخت موجود مراکز SMS را روی یک سیستم جدید پیاده سازی کرده و توسعه مراکز SMS را به چهار شهر دیگر نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی های انجام شده پیاده سازی سیستم جدید مراکز SMS تا بهمن ماه به اتمام می رسد افزود: عید نوروز مشترکان بدون هیچ دغدغه ای می توانند پیامک های خود را ارسال کنند.

حریری با اشاره به افزایش استفاده از پیام کوتاه در میان مشترکان گفت: در سال جاری با افزایش تقاضا برای ارسال پیام کوتاه از سوی مشترکان مواجه هستیم به نحوی که ارسال پیامک از 70 میلیون در روز به ارسال روزانه 100 میلیون پیامک افزایش یافته است.

معاون نظارت و مدیریت شبکه ارتباطات سیار میزان موفقیت تماس از سیمکارتهای همراه اول را 96 درصد عنوان کرد و به مهر گفت: میانگین درصد موفقیت مکالمات در تهران 97 درصد است اما در کل کشور این عدد حدود 96 درصد عنوان شده و این به این معنی است که از هر 100 تماس انجام شده تنها حدود 3 تا 4 تماس با مشکل برقراری ارتباط مواجه می شود.

وی افزود: آخرین آمار میزان قطعی حین مکالمات نیز 1.5 درصد است که استاندارد آن در دنیا حدود دو درصد اعلام شده است.

هزینه SMS های به مقصد نرسیده کسر نمی شود

حریری در مورد برخی اختلالات در شبکه SMS و عدم به مقصد رسیدن پیام های ارسالی از سوی مشترکان تاکید کرد: طبق بررسی های انجام شده در یکی از مناطق تهران بیش از 70 درصد SMS هایی که با عدم موفقیت در تماس روبرو بوده به دلیل حافظه پرگوشی مشترک است.

وی افزود: پیامک هایی که به هر دلیلی در مسیر با مشکل مواجه شده و به مقصد نمی رسند در سیستم صورتحساب گیری محاسبه نمی شوند و مبلغی از این بابت از مشترک کسر نمی شود.

معاون شرکت ارتباطات سیار گفت: در صورتی که مشترکان با مواردی از قبیل کسر هزینه برای SMS های ناموفق مواجه شدند مراتب را به اداره بازرسی شرکت ارتباطات سیار و یا مرکز تماس 09990 اطلاع دهند تا کمیته بررسی اعتراضات و شکایات مردمی همراه اول آن را مورد بررسی قرار دهد. در صورتی که از لحاظ فنی مشکلی در این باره وجود داشته باشد هزینه دریافت شده به مشترک پرداخت می شود.همراه اول حدود 38 میلیون مشترک اعتباری و دائمی دارد و شمار مشترکان سیمکارت های ایرانسل نیز حدود 15 میلیون نفر اعلام شده است. ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور بیش از 70 درصد است.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات