آنقدر قوی باش که هیچ چیز ذهنت را به هم نریزد و در هر گفت‌وگویی از سلامتی، شادی سخن‌ بگو؛ زیرا کلام خوب اول از همه بر خودت تأثیر می‌گذارد و تو را قوی‌ می‌کند. توانایی دوستان را به آنها یادآور شو تا توانایی‌های خودت را ببینی... نیمه روشن هر چیز را بنگر و بدان که برای بهترین کار باید بهترین راه را انتخاب کنی. مشتاق موفقیت دیگران باش و بدان موفقیت به سراغت نمی‌آید و تو باید به سراغش بروی... اشتباهات گذشته را فراموش کن. در برابر ناراحتی، صبور، در برابر ترس، قوی و در برابر خشم متین باش.

پیامبر‭ ‬اسلام‭(‬ص‭) ‬می‌فرمایند‭: ‬مردم‭ ‬دانشمند‭ ‬دو‭ ‬قسم‭ ‬هستند‭: ‬دانشمندی‭ ‬كه‭ ‬علم‭ ‬خود‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬كار‭ ‬بسته‭ ‬و‭ ‬این‭ ‬رستگار‭ ‬است‭ ‬و‭ ‬دانشمندی‭ ‬كه‭ ‬علمش‭ ‬را‭ ‬كنار‭ ‬گذاشته‭ ‬و‭ ‬این‭ ‬هلاك‭ ‬شده‭ ‬است‭. ‬همانا‭ ‬دوزخیان‭ ‬از‭ ‬بوی‭ ‬گند‭ ‬عالم‭ ‬بی‌عمل‭ ‬در‭ ‬اذیتند‭ ‬و‭ ‬میان‭ ‬دوزخیان‭ ‬ندامت‭ ‬و‭ ‬حسرت‭ ‬آن‭ ‬كس‭ ‬سخت‌تر‭ ‬است‭ ‬كه‭ ‬در‭ ‬دنیا‭ ‬بنده‌ای‭ ‬را‭ ‬به‌سوی‭ ‬خدا‭ ‬خوانده‭ ‬و‭ ‬او‭ ‬پذیرفته‭ ‬و‭ ‬اطاعت‭ ‬خدا‭ ‬كرده‭ ‬و‭ ‬خدا‭ ‬به‌‭ ‬بهشتش‭ ‬درآورده‭ ‬است‭ ‬و‭ ‬خود‭ ‬دعوت‌كننده‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬سبب‭ ‬عمل‭ ‬نكردن‭ ‬و‭ ‬پیروی‭ ‬هوس‭ ‬و‭ ‬درازی‭ ‬آرزویش‭ ‬به‭ ‬دوزخ‭ ‬درآورده‭ ‬است‭. ‬پیروی‭ ‬هوس‭ ‬از‭ ‬حق‭ ‬جلوگیرد‭ ‬و‭ ‬درازی‭ ‬آرزو‭ ‬آخرت‭ ‬را‭ ‬از‭ ‬یاد‭ ‬برد.‭

        اصول‭ ‬کافی،‭ ‬ج‭ ‬1،‭ ‬ص‭ ‬44

چهل و سه روز بود که بابا را ندیده بودم؛ تا اینکه خبر شهادتش را به من دادند. اینجا در معراج شهدا دیدمش. هر وقت بابا به خانه می‌آمد، اگر کار نداشت با هم بازی می‌کردیم. اول کشتی می‌گرفتیم و بعد ماشین بازی می‌کردیم، بعد هم به مغازه می‎رفتیم و خوراکی می‌خریدیم. وقتی نبود خیلی دلم برایش تنگ می‌شد؛ اما وقتی می‎آمد و با او بازی می‎کردم همه دلتنگی‌هایم تمام می‎شد.

به نقل از «سپهر»

فرزند شهید حامد سلطانی

حامد سلطانی متولد سال 1359 در تهران و تک فرزند پسر خانواده بود. از 18 سالگی وارد نیروی قدس سپاه شد و یکی از نیروهای زبده سپاه و مستشار نظامی به شمار می‌آمد. مربی و استاد تخریب بود و داوطلبانه و پیوسته برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) و مردم مظلوم سوریه، رهسپار حرم عمه سادات، حضرت زینب‌کبری(س) شد. ازدواج کرده بود و پسری هشت ساله به نام سپهر داشت. در نهایت، در 7 آبان ‌‌ماه سال ۱۳۹۸ مصادف با روز شهادت امام رضا(ع) مستشار نظامی مقاومت اسلامی نُجَباء، حین پاکسازی تله‌های عمل نکرده در شمال سوریه، به جمع دوستان شهیدش پیوست و در قطعه 53 گلزار شهدای بهشت زهرا(س)‌ـ بزرگ‌ترین مزار شهدای کشور‌ـ در کنار دیگر همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد.

امام صادق(علیه‌السلام) به نقل از پدرانش از سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) روایت کرده که مادرم فاطمه(س) فرمود: «چون تولد یافتی رسول خدا نزدم آمد. تو را در پارچه‌ای زرد رنگ به حضرتش دادم! پیامبر آن پارچه را به دور افکند و پارچه‌ای سپید بر گرفت  و تو را در آن پیچید. در گوش راستت اذان گفت و در گوش چپت اقامه. سپس فرمود ای فاطمه او را برگیر! او پدر امامان است، نُه تن از فرزندانش امامانی پاک سرشتند. نهمین آنان مهدی‌(عج) است...»

ای حسین‌بن‌علی ای پدر امامان و ای پدر مهدی! سال‌هاست از هجر و فراق دردانه پسرت به درگاه الهی همچون ابر بهاری گریسته‌ایم و در غوغای ستم و ظلم فرعونیان زمانه، آمدن فرزندت را ندبه کرده‌ایم! ای خاک سامرا و ای سرداب غیبت، که روز هشتم ربیع‌الاول وداع غمناک او را با پدرش امام عسکری(ع) دیده‌ای ... اما در سحرگاه نهم ربیع خشنود باش و شاکر که  نقشه دشمنان عباسی نقش بر آب شد و کوردلان تاریک‌اندیش نتوانستند آخرین چراغ هدایت و امامت را خاموش کنند و این وعده الهی است که به بار نشست و  تاج ولایت و هدایت عرش و فرش به دوازدهمین وارث و امام از اولاد شهید کربلا رسید.

اما تداوم دشمنی و خدعه بدخواهان و ضرورت پس دادن آزمونی دیگر از سوی امت محمد(ص)، مصلحت غیبت خورشید را رقم زد؛ اگرچه همچون اثربخشی خورشید از پشت ابرها، هدایت از پس پرده غیبت  هم ادامه دارد... اما در این زمانه غربت و هنگامه دنیازدگی وظیفه داریم زمینه‌ساز ظهورش باشیم و با برداشتن موانع ظهور و حل مشکلات کشور امام زمان(عج) در رکاب نائب‌المهدی، سیدعلی، مشق عشق کنیم تا موعد دولت یار فرا رسد!

هانیه پریشان - تهران

آقای عراقچی چندی پیش گفته بود: «مسیر دیپلماسی همچنان باز است؛ اما این مسیر هر روز باریک‌تر و صعب العبورتر می‌شود و کشورهای باقیمانده در برجام اگر در اراده خود بر حفظ برجام جدی هستند، باید بدانند که زمان کمی در اختیار دارند.»

بر اساس این ضرب‌الاجل، جلسه‌ای از سوی سران کشورهای عقب‌مانده از برجام، ببخشید عقب‌افتاده تشکیل شد.

متن صورت‌جلسه به این شرح است:

اقدامات صورت گرفته در طول برجام، به مدت شش ساعت از سوی اعضا بررسی شد. خجالت و شرمندگی در چهره تمام اعضای سران کشورهای اروپایی قابل رؤیت بود و در خنده‌های زیر زیرکی‌شان ان‌شاءاللّه خیریتی بوده است.

با عنایت به گوشزد دوباره آقای عراقچی و ضمن تشکر از ایشان در مقابل ندانم‌کاری و سهل‌انگاری کشورهای اروپایی، برای اینکه بعد از این در دیپلماسی را خوب چک کنیم تا سوز نیاید اقدامات زیر باید انجام شود:

به هر عضو کشورهای باقیمانده که بتواند پایش را لای در دیپلماسی خوب چفت کند تا بسته نشود، عنوان «پطروس برجام» داده خواهد شد.

سران اروپایی اگر فکر می‌کنند باز هم ایران مسیر دیپلماسی را باز می‌گذارد، کمی بیشتر رویش فکر کنند. این توبمیری از آن تو بمیری‌ها نیست.

جلسه با امضای «بوریس جانسون» در حالی که پایش روی میز بود و «آنگلا مرکل» در حالی که از بوی بد جوراب «بوریس جانسون» دچار لرزش شده بود و امضای «مکرون» بدون خواندن متن صورتجلسه به پایان رسید.

سمیه قربانی

نکته: حجت‌الاسلام عسکرآقایی می‌گفت: تا به حال در شش سفر تبلیغی که به چین داشته‌ام، در سه سفر با لباس کامل روحانیت حاضر شده‌ام؛ اما مابقی سفرها گاهی این لباس را فقط داخل مسجد ‌پوشیده‌ام. اما در بعضی موقعیت‌ها مانند دانشگاه‌، وقتی متوجه می‌شوند شما مبلغ دین هستید، می‌آیند و از شما سؤال می‌پرسند. یک بار در یکی از کلاس‌ها خانمی از من درباره حقوق زن پرسید. توضیح دادم در اسلام ما زن را همچون یک گل می‌دانیم و از نظر مالی هر چه داشته باشد، برای خودش است و نفقه زن بر عهده مرد است.خانم‌های کلاس خوشحال شدند. پس از پایان کلاس یک خانمی آمد و گفت من اصلاً نمی‌دانستم شما در اسلام چنین دیدگاهی نسبت به زن دارید و دیدگاهی که در ذهنم بود، به کلی عوض شد. چند نفری هم طی گفت‌وگوها به اسلام جذب شدند.

نظر: در سال‌های اخیر هجمه‌های خارجی علیه شخصیت و قوانین مربوط به زنان در جمهوری اسلامی کم نبوده است و متأسفانه برخی از دولتمردان با تأثیرپذیری از رسانه‌های خارجی تلاش‌هایی را برای نزدیک کردن شخصیت زن مسلمان به زنان غربی انجام داده‌اند؛ اگر چه هدف آنها از این گونه فعالیت‌ها در ظاهر برای تعالی شخصیت زن صورت می‌گیرد. آنها با ترویج فمینیسم و ایدئولوژی غربی نه تنها به زنان خدمت نکرده‌اند؛ بلکه آنها را از حقوق و وظایف مصرح خود در اسلام و ایران نیز غافل کرده‌اند.

شاه بیت غزل خداوند، آمدی تا دل در این وادی تحیر بفهمد که زیستن چیست، آمدی تا عالم خلقت با شور ابدی یکسر حمد خدا گوید؛ چرا که آمدنت تفسیر حقیقی خلیفه‌اللّه بود. یا رسول‌اللّه نام تو چراغ فروزانی است که روشنی‌اش از آوای خوش صلوات برخاسته و یاد تو رایحه گل‌های محمدی است که در خنکای سحرگاهی بر مشام آدمی می‌نشیند. صدای تو نیز تیغ برنده حق بر باطل و قدم‌های تو محل طواف زمان و مکان و آسمان‌هاست و کلام تو نزدیک‌ترین راه هدایت و چهره تو پاک‌ترین مبحث بندگی است.

مولای من

ای خورشید فروزان حیات بشری، رسول‌اکرم(ص) اول کسی است که از نام دلربایتان و غیبت سوزناک‌تان و ظهور امیدبخش‌تان برای مسلمانان سخن گفت و فرمود: «مهدی از فرزندان من است، اسمش، اسم من است و کنیه‌اش کنیه من، شبیه‌ترین مردم به من است خَلقا و خُلقا، برای او غیبتی است و یک حیرتی که مردم امت من به گمراهی می‌افتند، سپس مانند خورشید فروزان می‌آید و زمین را پر از عدل و داد می‌کند، همچنان که از ظلم و جور پر شده بود.»

آقای مهربانم

دلم به این حدیث روح‌پرور خوش است که می‌آیید و آیینه زنگار گرفته دلم را با دست‌های پرمهرتان تطهیر می‌کنید و زمین خشک شده و شوره‌زار دلم را حیاتی دوباره می‌بخشید. به امید آن روز!

شعر اگر از تو نگوید همه عصیان باشد

زنده در گور غزل‌های فراوان باشد

نظم افلاک سراسیمه به هم خواهد ریخت

نکند زلف تو یک وقت پریشان باشد

سایه ابر پی توست دلش را مشکن

مگذار این همه خورشید هراسان باشد

مگر اعجاز جز این است که باران بهشت

زادگاهش برهوت عربستان باشد

چه نیازی است به اعجاز، نگاهت کافی است

تا مسلمان شود انسان اگر انسان باشد

فکر کن فلسفه خلقت عالم تنها

راز خندیدن یک کودک چوپان باشد

حمیدرضا برقعی

کتاب «آنک آن یتیم نظر کرده» نوشته «محمدرضا سرشار» است که انتشارات سوره مهر آن را منتشر کرده است. این کتاب حاصل تحقیقات در متون معتبر تاریخی مرتبط با زندگی و سیره پیامبر ‌اسلام(ص) در قالب داستانی و به لحنی شاعرانه است.«آنک آن یتیم نظر کرده» پیش از انتشار به صورت کتاب، در قالب یک برنامه روایت‌ـ نمایشی رادیویی با عنوان «از سرزمین نور»، صبح‌های جمعه از شبکه سراسری صدای جمهوری اسلامی پخش می‌شد که توانست نظرات بسیاری از مخاطبان و در رأس آنها رهبر معظم انقلاب را به خود جلب کند. به گونه‌ای که معظم‌له در دیدار با نویسنده و دست‌اندرکاران این برنامه رادیویی، آنان را مورد تفقد و تشویق قرار دادند و به ادامه کار سفارش کردند. گفتنی است، «آنک آن یتیم نظر کرده» به زبان‌های انگلیسی، ترکی استانبولی، عربی و اردو نیز ترجمه شده است.