من عاشق امروزم، دیروز را كه نمی‌توانم جان دوباره ببخشم، رفت و تمام شد؛ اما امیدی هست، از دیروزم درس می‌گیرم تا امروزم را بسازم. من عاشق امروزم، همین حالا، همین لحظه، نمی‌گذارم فردا نگرانم كند، شاید هیچ وقت فردایی نداشته باشم. من عاشق امروزم، بزرگ‌ترین هدیه خداوند، امروز بهترین لباسم را می‌پوشم، بهترین عطرم را می‌زنم، عزیزانم را در آغوش می‌گیرم ودوستت‌دارم‌‌هایم را به آنها می‌گویم...امروز را دوست دارم، چون به لطف خداوند و تلاش خودم به فرداهایم ایمان دارم...

حضرت فاطمه زهرا (س) می‌فرمایند:«خداوند سبحان شرک را (در امور مختلف) حرام گرداند تا آنكه همگان تن به ربوبیّت او در دهند و به سعادت نائل آیند؛ پس آن طورى كه شایسته است باید تقواى الهى داشته باشید و كارى كنید تا با اعتقاد به دین اسلام از دنیا بروید. بنابراین باید اطاعت و پیروى كنید از خداوند متعال در آنچه شما را به آن دستور داده یا از آن نهى كرده است؛ زیرا كه تنها علما و دانشمندان (اهل معرفت) از خداى سبحان خوف و وحشت خواهند داشت.»                                                                                                       

(ریاحین‌الشّریعه، ج ص 312)

واپسین موقف معراج حقیقت زهراست

سرّ توحید در آیینه غیرت زهراست

روح آدم، شرف خاتم، دردانه‌ غیب

ذات عصمت، نفس صبح قیامت زهراست

مصدر واجب و ممکن ز ازل تا به ابد

باده وحدت و خم‌خانه کثرت زهراست

خشم و خشنودی حق، غایت پاداش و جزا

رایت رحمت و تمهید شفاعت زهراست

به عبادت نرسد عادت دینداری ما

گر ندانیم که معیار عبادت زهراست

منشأ بود و نبود، آینه‌پرداز وجود

وحدت غیب و شهودِ احدیت زهراست

در نمازی که وضویش بود از خون جگر

قبله‌ باطن اربابِ طریقت زهراست

نه همین ام ابیهاست به تقدیم وجود

شخص روح‌القدس و شأن ولایت زهراست

جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه

سرّ سرمستیِ هفتاد و دو ملت زهراست

غایت سیر وجود است رسیدن به علی

غایت سیر علی هم چو بدایت زهراست

 

یوسف‌علی میرشکاک

ویژگی‌های انتخاب همسرش این بود که دختری از خانواده شهید باشد، مادرشان گفته بود، دختر خانواده شهید با سن مناسب شما وجود ندارد، گفته بود خب پدرش پاسدار باشد و ۱۸ ساله و نامش هم زهرا باشد. یک روز به مراسم عقدمان مانده بود که زمین خوردم و دستم شکست، با همان دست شکسته و پای زخمی سر سفره عقد ‌رفتم. قابی که «السلام علیک یا فاطمة‌الزهرا(س)» روی آن نوشته شده بود، تنها چیزی بود که سر سفره عقدمان گذاشتیم. یک شب کنار قبور شهدای گمنام بودیم که گفت: «حواست هست ۱۸ سالته، نامت زهراست و با دست شکسته نشستی سر سفره عقد؟» من یک آن جا خوردم. و وقتی هم خبر شهادتش را به من دادند، گفتند از ناحیه پهلو مورد اصابت تیر قرار گرفته است.

به نقل از خانم «زهرا انجین»، همسر شهید مدافع حرم «محمد مسرور»

طلبه شهید  مدافع حرم محمّد مسرور سال 1366 در شهرستان کازرون متولد شد. از کودکی با مسجد انس داشت و در نوجوانی پای ثابت پایگاه بسیج و مراسم اهل بیت(ع) بود. سال 1388 وارد حوزه شد و در حوزه علمیه کازرون واحد شهدا را تأسیس کرد. ششم شهریور 1394 در کنار قبور مطهر شهدای گمنام کازرون، زندگی مشترک خود را آغاز کرد و چهار ماه از عقدش نگذشته بود که عازم میدان نبرد شام شد و بعد از 50 روز مجاهدت جمعه 16 بهمن 1394 در منطقه «رتیان سوریه» به فیض عظیم شهادت نایل آمد.

یکی از نعمت‌های بزرگ زندگی، وجود مادر است. روز میلاد بهترین مادر دنیا، یعنی حضرت زهرا(س) روز مادر نام‌گذاری شده است. این روز بهترین فرصت است تا به شکل خاص به مقام والای مادر ادای احترام کنیم و نشان دهیم قدردان زحمات‌شان هستیم. در این میان، مادرانی در خانه سالمندان چشم به راه فرزندان‌شان هستند؛ اما شاید در این روز کسی به دیدارشان نرود. در این هفته پیشنهاد می‌شود علاوه بر تبریک روز مادر به مادران‌مان، از مادران سالخورده در آسایشگاه‌های سالمندان دل‌جویی کنیم و این روز را به این عزیزان که بیشترشان در وضعیت عاطفی نامناسبی به سر می‌برند؛ تبریک بگوییم. بی‌شک این دیدار نگاه لطف خدا را برای‌مان به همراه دارد و دعای خیر این مادران رنج کشیده به زندگی ما برکت خواهد بخشید.

سلام خدا به آن شهیدان انقلابی که دل بیدارشده خود را به دریا زدند و پرده از همه ایسم‌ها و ایست‌های عالم برداشتند تا ملکوت را از غربت در بیاورند و معنویت‌های جامانده در سجاده‌ها و محراب‌ها و مسجدها را به جان اجتماع تزریق کنند؛ چرا که می‌دانستند بهار انقلاب دل‌های زنگار گرفته و خاک خورده را گلستان و دست‌های زیبای آزادی را مشت می‌کند.

آقاجانم

در زمستان سرد حکومت ستم، شهیدان، آن حماسه‌سازان همیشه جاوید با دلی خونین به رنگ عاشورای سرخ حسین(ع) و با انتظاری پویا، خارهای پلیدی را از سرزمین آینه‌ها برآوردند و نسیم آزادی و استقلال را ارزانی‌مان کردند.

مولای من

صبح صادق انقلاب طلوع کرد تا این روزها بوی خوش بهار آغشته به عطر معطر آزادی از راه برسد، نفحه عیسوی به عرش رفته دوباره بر خاک‌نشیان دمیده شود و بت‌های سیاه جهالت با تبر مردی از تبار ابراهیم در هم کوبیده شود.  آری، جهان معنای انتظار را با مردان و زنانی که در کربلای حسین(ع) ریشه دارند، تفسیر می‌کند.