کهگیلویه و بویراحمد >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۱۵۲۷۶

چرا جنگ نمی‌شود؟

ماهیت آمریکایی نشان داده که همواره اهل لشکرکشی و تهاجم علیه ملت‌ها بوده، پس چرا علی رغم رجز خوانی ها، علیه ما وارد جنگ نمی‌شود؟
پایگاه بصیرت / علی ظهرابی
جنگ مقاتله دو طرفه است و عزم و اراده‌ای اگر در یک طرف ایجاد شود، ممکن است به کشور ثالث حمله کند و هر واکنشی که از کشور ثالث صورت گیرد به این هماوردی عنوان جنگ اطلاق می‌شود.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به رجز خوانی و دشمنی استکبار علیه انقلاب اسلامی و در تحلیل رفتار‌های به ظاهر جنگ طلبانه دولتمردان امریکایی، فرمودند: «جنگ نمی‌شود». حال در این رو در رویی یک طرفه ما (ایران) هستیم، کشوری که در طول چهل دهه گذشته هیچ تهدید نظامی و امنیتی علیه کشور و ملت بر حقی نداشته ایم و اهل تجاوز به کشوری نیستیم، اما سردمداران کاخ سفید که برای انسداد افول خود نیازمند تسخیر ایران اند و ماهیت آمریکایی نشان داده که همواره اهل لشکرکشی و تهاجم علیه ملت‌ها بوده، پس چرا علی رغم رجز خوانی ها، علیه ما وارد جنگ نمی‌شود؟
بر اساس نظرات کارشناسانه نظریه پردازان، اتاق‌های اندیشه ورزی و موسسات تحلیلی و نظرسنجی معتبر آمریکایی، چند راهبرد نظامی در خصوص حمله این کشور به ایران مطرح است که خروجی و جمع‌بندی این راهبرد‌های نظامی عبارت اند از:

۱-راهبرد جنگ تمام عیار علیه ایران: در این مدل دولت امریکا با آموزش‌های نظامی گسترده نیروهایش و هزینه‌های سنگین مالی باید مقابله با ایران را آغاز کند که خود تحلیلگران نظامی و سیاسی امریکایی معتقدند که ایران، افغانستان و عراق نیست که بتوانند با این راهبرد به موفقیت برسند و با اجرای این راهبرد در قبال ایران، شکست از آن امریکا خواهد بود.

۲-راهبرد جنگ ضربتی و حمله به نقاط حساس اقتصادی و نظامی و زیرساخت‌های ایران که در این زمینه نیز آمریکایی‌ها رفتار تقابلی و توانمندی‌های جمهوری اسلامی در این زمینه را می‌شناسند و به دقت رصد می‌کنند. امریکایی‌ها به سخنان رهبر معظم انقلاب باور دارند که زمان بزن و دررو تمام شده و اگر یکی بزنند ده تا می‌خورند. بنابر این با اجرای این راهبرد، آینده جنگ را نمی‌توانند به راحتی پیش بینی کنند و از ایران اسلامی و جبهه مقاومت هراس دارند.

۳-راهبرد نیابتی که در مهم‌ترین وضعیت، اسرائیل را وادار به جنگ با ایران کنند که قیمت و هزینه‌های این جنگ پایان موجودیت رژیم صهیونیستی است که در چنین شرابطی با اتحاد جبهه مقاومت و به فرموده رهبر انقلاب، تل آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد؛ و همین طور تست عربستان که در مقابل فرهنگ مقاومت گروهی کوچک، ماشین جنگی اش به گل نشسته و یا گروه‌های افراطی که تاریخ مصرفشان یکی پس از دیگری به پایان می‌رسد.
پس اگر جنگ نمی‌شود، دلیلش ترس جنگ طلبان کاخ سفید از نبرد سرنوشت‌ساز است و با مقاومت (ضربه متقابل) است که سایه جنگ از سر کشور برداشته شده و خواهد شد که به استناد آیه مبارکه و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه ...) ما باید همواره گزینه‌های بازدارندگی نظامی کشور را در زمینه‌های گوناگون توسعه توان نظامی و تسلیحات جنگی و تقویت جبهه مقاومت در منطقه، تقویت کنیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات