صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۶۷۴۷

اخبار ویژه روزنامه های اول مرداد87


 جمهوری

جهت اطلاع 

تکذیب خبر خبرگزاری فارس

خبر خبرگزاری فارس در خصوص دیدار انتخاباتی جمعی از اعضای کارگزاران مجمع روحانیون خاتمی و هاشمی رفسنجانی تکذیب شد. به گزارش شهاب نیوز خبرگزاری فارس دیروز دوشنبه مدعی شد که جمعه شب گذشته سیدمحمد خاتمی همراه با موسوی خوئینی ها موسوی لاری مجید انصاری و محمدعلی ابطحی در نشستی مشترک با سران ارشد حزب کارگزاران سازندگی که به صرف شام در منزل آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد; به بحث و تبادل نظر درباره انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری پرداختند. این خبر خبرگزاری فارس در حالی منتشر شد که لحظاتی بعد مشخص گشت خاتمی اساسا جمعه شب در تهران نبوده و در زادگاهش اردکان حضور داشته است ! همزمان حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی نیز در گفتگو با خبرگزاری ایسنا ضمن تکذیب اصل این خبر تاکید کرد که گزارش خبرگزاری فارس « سراسر خیال پردازی است و اصلا چنین دیداری برگزار نشده است که اعضای کارگزاران در ضیافت شامی با حضور آقایان خاتمی و هاشمی شرکت کرده باشند » . مجید انصاری دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز نیز با تکذیب این خبر گفت : این خبر صحت ندارد.

تصمیم سیاسی مصر

روزنامه الرای کویت به نقل از آنچه منابع دیپلماتیک خواند نوشت : قاهره در نظر دارد سطح نمایندگی خود را در نشست وزیران امورخارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران پایین بیاورد. به گزارش مهر نشست کشورهای عضو جنبش عدم تعهد هفته آتی در تهران برگزار می شود. این منابع افزودند : پیش بینی می شود; « احمد ابوالغیظ » « نائله جبر » معاون خود را در روابط سیاسی بین الملل به عنوان رئیس هیئت مصری به ایران اعزام کند. این اقدام در اعتراض به ساخت فیلم « اعدام فرعون » توسط یک سازمان خصوصی ایرانی که در آن اعدام انقلابی سادات خائن توسط شهید خالد اسلامبولی مطرح شده صورت می گیرد.

تکذیب ادعای خبرگزاری روسیه

ادعای یک خبرگزاری روسیه مبنی بر اینکه « ایران و آمریکا به همراه چند ارتش دیگر منطقه ای در یک تمرین نظامی « مشترک » در جمهوری قرقیزستان شرکت کرده اند. » تکذیب شد. به گزارش عصر ایران اینترفاکس در گزارشی مدعی شد : « یک تمرین پایگاه فرماندهی با اسم رمز « همکاری منطقه ای 2008 » و با مشارکت کشورهایی چون ایران و آمریکا از روز 25 تیر در جمهوری قرقیرستان آغاز شده و تا اول مرداد ادامه خواهد یافت . » اینترفاکس به نقل از سرویس مطبوعاتی نوشت : « این تمرین نظامی که با کمک شبیه سازی رایانه ای صورت می گیرد در راستای همکاری های منطقه ای و تماس های نظامی دوجانبه بین نیروهای مسلح قرقیزستان و فرماندهی مرکزی آمریکا در بیشکک (قرقیزستان ) است . » اینترفاکس از بیان علت حضور ایران در چنین تمرینی که با مشارکت آمریکا برگزار می شود خودداری کرده اما فرماندهی مرکزی آمریکا در بیشکک با تکذیب این خبر اعلام کرد : « ایران به هیچ نحو در تمرین مشترک « همکاری منطقه ای » حضور ندارد. » بنا به اعلام فرماندهی مرکزی آمریکا کشورهای درگیر در این تمرین نظامی شامل قرقیزستان آمریکا تاجیکستان قزاقستان پاکستان و افغانستان هستند.

قدس

دیدار خاتمی و هاشمی تکذیب شد 

  ایلنا- مجید انصاری، دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز گفت: آقایان هاشمی و خاتمی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آینده دیداری نداشته  اند و مجمع روحانیون مبارز نیز در ضیافت شام شرکت نکرده   است.

موسوی لاری نیز که از وی به عنوان یکی از شرکت کنندگان در این مراسم نام برده اند، این خبر را تکذیب کرد و افزود: من در چنین جلسه ای حضور نداشته ام.

 تذکر فرماندار به مدیر پیامک باز 

  البرز- یکی از فرمانداران غرب استان تهران در جلسه فرمانداری این شهرستان به یک عضو شرکت کننده در نشست به خاطر پیامک بازی تذکر داد.این مسؤول که در طول جلسه با بلوتوث بازی و ارسال پیامک روند عادی جلسه را به هم ریخته بود، از سوی فرماندار این شهرستان مورد سرزنش قرار گرفت.

 روش صحیح ایستادن در هنگام پخش سرود ملی در المپیک 

  مهر- مدیرکل فرهنگی سازمان تربیت بدنی و دبیرکل ستاد نظارت فرهنگی بازیهای آسیایی، جهانی و المپیک، ورزشکاران اعزامی به پیکارهای المپیک پکن با بیان این که خالکوبی مغایر با فرهنگ و موازین اسلامی بوده و برای یک ورزشکار ایرانی منع کامل دارد، تصریح کرد: ممنوعیت خالکوبی، حوزه جغرافیایی نمی شناسد و در هر میدانی - داخلی و خارجی - باید رعایت شود.وی تأکید کرد: ورزشکاران ایران به هنگام نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ایران و بالا رفتن پرچم کشورمان، نباید حرکت غیرمعمولی انجام دهند.

نامه اعتراض آمیز ایرانیها به «بان کی مون» 

  فارس- تعدادی از شهروندان ایرانی با راه اندازی یک پایگاه اینترنتی خطاب به «بان کی مون»، اقدام به جمع آوری امضا در محکومیت حمایت انگلیس از گروهک تروریستی منافقین کرده اند.

مدافعین حقوق بشر در ایران، سایتی به آدرس org.defenders-iranian. wwwراه اندازی کردند تا از این طریق مراتب اعتراض خود به دولت انگلیس مبنی بر مشروعیت بخشی به تروریسم از طریق خارج کردن نام گروهک منافقین از لیست تروریستی را به دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کنند.

تجمع در اعتراض به بازداشت طلبه سیرجانی 

  جهان- جمعی از دانشجویان دانشگاه های شیراز در اعتراض به بازداشت علیرضا جهانشاهی، طلبه سیرجانی که به جرم رعایت نکردن شأن روحانیت از سوی دادگاه ویژه طلاب استان فارس صادر شده و 14 روز است که در بازداشت به سر می برد، در مقابل دادگاه ویژه روحانیت این استان تجمع اعتراض آمیزی را برگزار کردند.

طلبه سیرجانی پیش از این نیز بدون داشتن جرم و شاکی، در زندان ویژه کرمان بازداشت بود.دانشجویان حاضر در این تجمع اعلام کردند، در صورت آزاد نشدن جهانشاهی، تجمع را به تحصن خواهند کشاند.

نامه تاجیک به سفیر ایران در لندن 

  برنا- نصرت ا... تاجیک، سفیر سابق ایران در اردن که به اتهام خرید دوربینهای نظامی در انگلستان محاکمه شده و دولت بریتانیا در حال استرداد غیرقانونی وی به آمریکاست، طی نامه ای به سفیر ایران در لندن تأکید کرد: اینجا شخصیت حقیقی و حقوقی ام به  عنوان یک ایرانی مورد تعرض و بی احترامی قرار می گیرد.

تاجیک در بخشی از نامه خود به رسول موحدیان، سفیر ایران در لندن با اشاره به مسایل اخیر و طرح برخی گلایه ها نوشته است: وضعیت جسمی و روحی من در شرایطی نیست که بتوانم چنین تنشهایی را تحمل کنم.

کروبی حتماً می آید 

  انتخاب - یک عضو حزب مشارکت گفت: حضور آقای کروبی در انتخابات حتمی شده و عدم بیان رسمی حضور ایشان در انتخابات، بازیهای رایج و البته قدیمی شده سیاست است.

حاشیه های معارفه سخنگوی وزارت خارجه 

  مهر- یک ناهماهنگی کوچک صوتی در سالن آینه باعث شد، سیستم صوتی مراسم تودیع و معارفه سخنگوی وزارت خارجه با مراسم دیگری که در سالن مجاور در حال برگزاری بود دچار اختلال و ترکیب شود، اما قشقاوی -که این مشکل صوتی در زمان سخنرانی وی صورت گرفت- با زیرکی و با افزودن به سرعت و بلندی صدای خود، مانع از برهم خوردن نظم جلسه شد.

- مصاحبه نکردن حسینی با خبرنگاران یکی از نکات جالب مراسم تودیع و معارفه بود. تنها پاسخ حسینی در اصرار خبرنگاران که یکی از خاطرات خوب او را در دوران سخنگویی طلب می کردند، این بود که همه این دو سال خاطره خوشی بود.

- سخنگوی جدید وزارت امور خارجه کشورمان، حسن قشقاوی که خود مدیرمسؤول و سردبیر یک نشریه هم بوده است، در اولین اظهارنظر رسانه ای خود در جلسه تودیع نشان داد که بر ظرایف کار دیپلماسی عمومی و رسانه ای آشناست.

- به محض پایان مراسم تودیع و معارفه، نماینده یکی از خبرگزاریهای خارجی فرصت گرفتن شماره تلفن و ایمیل سخنگوی جدید وزارت خارجه را مغتنم شمرد و قشقاوی هم از هجی کردن ایمیل و شماره تلفن خود در مقابل دوربین روشن دهها شبکه خبری، ابایی نکرد تا نشانی از صداقت و اعتماد به نفس سخنگوی جدید وزارت خارجه کشورمان باشد.

شیرین عبادی محکوم کرد 

  ایرنا- شیرین عبادی، پیش نویس لایحه جرایم اینترنتی را محکوم کرد.بر اساس این لایحه، راه اندازی وبلاگها و سایتهای ترویج دهنده فساد، فحشا و ارتداد ممنوع و متخلفان به عنوان مفسدان فی الارض مجازات خواهند شد.

عبادی مدعی شد: برخورد با مروجان فساد و فحشا، امنیت روانی جامعه را مخدوش می سازد و مانع آزادی بیان می باشد.این در حالی است که هوشنگ امیراحمدی، اقدامات شیرین عبادی را خام و بچه گانه توصیف کرده است.

عمر کاری یک ضد انقلاب دیگر نیز به سر رسید 

  ایرنا- شهرام همایون، گرداننده تلویزیون سلطنت طلب کانال یک که پخش برنامه هایش از یک ماهواره قطع شده است، با عصبانیت مدعی شد با گردن کلفتی مانع خواهد شد تاریخ مصرف زودهنگامی داشته باشد.

این ضد انقلاب فراری برای تأمین منابع مالی به حراج اموال شبکه یک اقدام کرده است که تاکنون از سوی ته مانده پهلوی تدارک شده بود.شهرام همایون برای انجام تصمیم خود، ضیا اتابای را به کمک طلبید.

مجاهدین نشستی با اعتماد ملی نداشته  اند 

  فارس- دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی گفت: هنوز جلسه مشترکی با حزب اعتماد ملی برگزار نشده  است، اما احتمالاً در آینده، نشستی با حضور اکثر احزاب اصلاح طلب داشته باشیم.

محمد سلامتی در پاسخ به این پرسش که خاتمی تا چه زمانی فرصت دارد تصمیم حضور یا عدم حضور خود را به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان اعلام کند، اظهار داشت: تا آنجا که اطلاع دارم، هیچ کدام از گروه هایی که سیدمحمد خاتمی را به عنوان کاندیدای خود در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده اند، برای اعلام نظر وی فرصتی را تعیین نکرده اند.

 صاحب بهترین هواپیماهای دنیا می شویم 

  فارس- حمید بهبهانی، سرپرست وزارت راه و ترابری دیروز در مراسم معارفه به عنوان سرپرست راه و ترابری گفت: با توکل به خدا و ادامه تلاشهای صورت گرفته، صاحب بهترین هواپیماهای دنیا می شویم.

میرحسین موسوی، کاندیدای اول مردمسالاری 

  فارس- آرش حبیبی، عضو شورای دفتر مرکزی حزب مردم سالاری در خصوص موضع این حزب درباره انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: کاندیدای اول حزب مردم سالاری، میرحسین موسوی است.

 غیبت ابوالغیط در نشست تهران 

  ایسنا-یک مقام مسؤول در واکنش به اخباری مبنی بر کاهش سطح حضور نماینده مصر در اجلاس عدم تعهد در تهران تصریح کرد:  اصولاً افزایشی در مورد سطح سفر نبوده که با کاهش مواجه شود.

این مقام مسؤول، با تأیید خبر حضور نائله جبر، معاون حقوقی وزیر خارجه مصر در اجلاس عدم تعهد در تهران، در مورد دلایل عدم حضور «ابوالغیط» تصریح کرد: مصریها دلیل این مسأله را سفر همزمان ابوالغیط به خارج از مصر عنوان کرده اند.

 ایران

تکثر کاندیدا در میان اصلاح طلبان

دبیر واحد سیاسى جامعه اسلامى مهندسین در پاسخ به پرسشى درباره امکان اجماع اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهورى گفت: تصور درستى ندارم؛ چرا که رسیدن به اجماع کار سختى است.

به گزارش ایسنا «مرتضى نبوى» در حاشیه هفتمین اردوى آموزش سیاسى دانشجویان دانشگاه هاى کشور ـ که از سوى معاونت سیاسى نهاد نمایندگى مقام معظم رهبرى در دانشگاه شهید عباس پور برگزار شد ـ همچنین درباره احتمال کاندیداتورى سیدمحمد خاتمى در انتخابات ریاست جهورى، اظهار کرد: آنچه بیشتر محتمل است، تکثر کاندیدا در میان اصلاح طلبان است و آنها یک کاندیدا نخواهند داشت؛ البته ممکن است کاندیداهاى اصولگرایان نیز متعدد باشد.

وى درباره احتمال برگزارى انتخابات ریاست جمهورى دوره دهم به صورت دوقطبى نیز گفت: این انتخابات نیز همچون دوره نهم است.

شوراى هماهنگى جبهه اصلاحات نماینده سایر اصلاح طلبان نیست

رئیس ستاد انتخابات جبهه آزادى با اعلام بى اطلاعى از تصمیم شوراى هماهنگى جبهه دوم خرداد مبنى بر اجماع رسیدن اصلاح طلبان بر کاندیداتورى خاتمى گفت: با توجه به این که شوراى هماهنگى جبهه اصلاحات شامل ۱۸ گروه است و این در حالى است که مجموعه گروه هاى اصلاح طلب بالغ بر یکصد عضو هستند، مطمئناً شوراى هماهنگى بخش کوچکى از مجموعه اصلاح طلبان را تشکیل مى دهد، شوراى هماهنگى جبهه اصلاحات به هیچ عنوان قادر نیست نمایندگى سایر گروه هاى اصلاح طلب را به عهده گیرد و بدون رایزنى با سایر گروه ها اجماع بر سر خاتمى را اعلام کند.

مجید محتشمى در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران با تأکید بر این که با توجه به این که هنوز خاتمى ابراز تمایلى براى کاندیداتورى نکرده است، شوراى هماهنگى نباید وى را عامل اجماع اصلاح طلبان عنوان کند، افزود: اجماع اصلاح طلبان بر روى یک نامزد واحد باید در پایان اسفند ماه جارى توسط سایر گروه هاى دوم خردادى صورت گیرد و خاتمى نیز اگر در نظرسنجى امتیاز بالایى گرفت آن زمان مى توان صحبت از این کرد که اجماع بر سر خاتمى صورت گرفته است در غیر این صورت اگر اجماع بر سر کاندیداى دیگرى صورت گرفت، باید خاتمى خود را به نفع آن نامزد کنار بکشد.

شوراى هماهنگى جبهه اصلاحات اقلیت کارشکنى است

عضو شوراى عالى همبستگى گفت: با توجه به این که ۸۰ حزب اصلاح طلبى داریم شوراى هماهنگى که از ۱۲ حزب تشکیل شده و افراد تندرو و کارشکن در آن حضور دارند نمى تواند براى کل اصلاح طلبان تصمیم بگیرد.

کریم ملک آسا افزود: شوراى هماهنگى از ۱۲ گروه تشکیل شده این در حالى است که اصلاح طلبان ۸۰ حزب دارند بنابراین مطرح کردن اجماع با محوریت خاتمى در یک جلسه محفلى صورت گرفته است.

وى تصریح کرد: شوراى هماهنگى جبهه اصلاحات از نماینده سازمان مجاهدین انقلاب و جبهه مشارکت که افراد تندرو و کارشکن هستند تشکیل شده و این اقلیت از اصلاح طلبان در حد و اندازه اى نیست که بتواند براى کل اصلاح طلبان تصمیم بگیرد.

اعتماد ملى تنها از دبیرکل خود حمایت خواهد کرد

سخنگوى حزب اعتماد ملى گفت: اگر کروبى در صحنه رقابت ها حضور یابد، این حزب به طور قطع از دبیرکل خود حمایت مى کند، تحقیقات و بررسى ها نشان مى دهد کروبى بهترین شرایط را در بین سایر کاندیداها دارد. اسماعیل گرامى مقدم در گفت و گو با فارس، در خصوص زمان اعلام کاندیداى مورد حمایت این حزب براى انتخابات دهم ریاست جمهورى گفت: در حزب اعتماد ملى تیمى مشخص شده است که در خصوص نحوه حضور و فرد مناسب اعلام نظر خواهد کرد که این تیم تا شهریورماه فرصت خواهد داشت. وى تأکید کرد: حزب اعتماد ملى منتظر مى ماند تا تمام مجهولات معلوم شود و سپس گزینه انتخاباتى خود را اعلام خواهیم کرد.

کاندیداى جبهه اصلاحات تفکر اصلاح طلبى خواهد داشت

رئیس دوره اى شوراى هماهنگى جبهه اصلاحات گفت: از سوى شوراى هماهنگى جبهه اصلاحات تصویب شده است که کاندیداى جبهه اصلاحات تفکر اصلاح طلبى داشته باشد. محمد سلامتى در گفت و گو با ایسنا تأکید کرد: توافق و ائتلاف با بخشى جناح راست در مورد کاندیداى واحد در انتخابات ریاست جمهورى آینده، در شوراى هماهنگى محور بحث قرار نگرفته است.

وى با بیان این که «در شوراى هماهنگى جبهه اصلاحات، بحثى با عنوان «ائتلاف ملى» صورت نگرفته است» اظهار کرد: اگر منظور از ائتلاف ملى، ائتلاف با بخشى از منابع جناح راست باشد، این یک دیدگاه و یک نظر است، در شوراى هماهنگى جبهه اصلاحات، تصویب شد که کاندیدایى انتخاب شود که تفکر اصلاح طلبى داشته باشد، حال اگر برخى از دوستان ما در جناح راست هم پذیرفتند، ما استقبال مى کنیم.

  تقاضاى اولویت براى بررسى لایحه برخوردبا اسکله هاى غیرمجاز از مجلس

دولت به منظور تأمین ضمانت اجراى صریح و روشن در برخورد با ساخت و سازهاى غیرمجاز ساحلى و با هدف مقابله با روند رو به افزایش این پدیده، از مجلس شوراى اسلامى براى تصویب لایحه ممنوعیت ساخت و ساز بدون مجوز یا خارج از مجوز سازمان بنادر و دریانوردى، تقاضاى اولویت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانى دولت، هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۷/۴/۲۳ خود بنا به پیشنهاد وزارت راه و ترابرى و با توجه به عدم ضمانت اجراى صریح در بند (۲۲) ماده سوم آئین نامه سازمان بنادر و دریانوردى درخصوص برخورد با سازندگان اسکله ها و تأسیسات فاقد مجوز ساخت و یا بهره بردارى، براى تصویب لایحه الحاق تبصره ممنوعیت ساخت و ساز بدون مجوز یا خارج از مجوز سازمان بنادر و دریانوردى به ماده مذکور، از مجلس شوراى اسلامى تقاضاى اولویت کرد.

* تقاضاى اولویت لایحه تمدید قانون فعال سازى هیأت منصفه مطبوعات

همچنین دولت با هدف ممانعت از ایجاد وقفه در امر رسیدگى به مسائل و تخلفات مطبوعاتى و جلوگیرى از تعطیلى اصل (۱۶۸) قانون اساسى، براى بررسى لایحه تمدید قانون فعال سازى هیأت منصفه مطبوعات، تقاضاى اولویت کرد.

 نمى توان از رسانه هاى حزبى توقع اطلاع رسانى خدمات دولت را داشت

گروه سیاسى ـ مشاور مطبوعاتى رئیس جمهور با بیان این که برخى رسانه هاى حزبى مخالف دولت در سه سال گذشته از هیچ تخریبى علیه دولت فروگذار نکرده اند، گفت: چگونه مى توان از این رسانه ها توقع داشت که درباره خدمات و فعالیت هاى دولت، به مردم اطلاع رسانى کنند.

على اکبر جوانفکر در گفت وگو با فارس، درباره فعالیت رسانه هاى داخلى و نوع رویکرد برخى رسانه ها نسبت به دولت نهم، گفت: هدف احزاب از نفوذ به عرصه ارتباط جمعى در واقع چیزى جز پى جویى اهداف سیاسى و حزبى از طریق تأثیرگذارى مستقیم و غیرمستقیم بر افکار عمومى نبوده است.

وى افزود: این روند در دولتهاى هفتم و هشتم شدت بیشترى پیدا کرد و اکنون شمار قابل توجهى از روزنامه ها و هفته نامه هاى کشور به طور مستقیم یا غیر مستقیم تحت نفوذ و تسلط جریانهاى مختلف حزبى و سیاسى مدیریت مى شوند. چنین وضعیتى، رسانه هاى ارتباط جمعى را با آسیب ها و مشکلات عدیده اى مواجه کرده و امکان کارکرد واقعى و درست را از رسانه ها سلب کرده است. جوانفکر تصریح کرد: امروز در جامعه رسانه اى کشور، با مجموعه اى از رسانه هاى حزبى یا داراى گرایشهاى حزبى مخالف دولت نهم مواجه هستیم که طى سه سال گذشته از هرگونه تخریبى علیه دولت فروگذار نکرده اند، بنابراین چگونه مى توان از این رسانه ها توقع داشت که درباره خدمات و فعالیت هاى دولت، به مردم اطلاع رسانى کنند. مشاور مطبوعاتى رئیس جمهور با اشاره به سفرهاى استانى دولت نهم، اظهار داشت: کارهاى عمرانى بسیار عظیمى در سه سال گذشته در جاى جاى ایران عزیز به انجام رسیده و رسانه ها بر اساس وظیفه ذاتى خود باید افکار عمومى را در جریان روند این فعالیت ها قرار دهند.

وى افزود: در جریان سفرهاى پیگیرى مصوبات دولت که تاکنون همراه با خبرنگاران به ۱۶ استان کشور انجام شده است، متأسفانه با تحریم خبرى یک طیف وسیع از رسانه هاى مکتوب اعم از اصولگرا و اصلاح طلب و همچنین اقدام ناچیز صدا و سیما در این زمینه مواجه هستیم؛ این حق مردم را رسانه ها به درستى ادا نکرده اند.

 نمایش قدرت موشکى سپاه، دشمنان را به موضع ضعف کشاند

گروه سیاسى ـ فرمانده نیروى هوایى سپاه پاسداران گفت: با نمایش گوشه اى از توان موشکى خود توانستیم دشمنان را از موضع تهدید به موضع ضعف بکشانیم.

به گزارش فارس، سردار حسین سلامى در جمع دانشجویان و کارکنان، بسیجیان و مسئولین معاونت عملیات مناطق و نواحى سراسر کشور با اشاره به توان موشکى سپاه پاسداران اظهار داشت: البته این توان موشکى سپاه گوشه اى از قدرت جمهورى اسلامى بود که سرچشمه آن بسیج و مردم هستند.

فرمانده نیروى هوایى سپاه همچنین در خصوص موشک زیر سطحى «حوت» نیز اظهار داشت: این موشک زیر سطحى یکى از پیشرفته ترین و سریع ترین موشک هاى موجود در دنیاست که به غیر از ایران فقط یک کشور دیگر داراى آن مى باشد.

 تریبون سخنگویى دستگاه دیپلماسى به قشقاوى سپرده شد

حاشیه هاى مراسم

   * قائمى مهر، مدیرکل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه در ابتداى مراسم با تقدیر از تلاش هاى محمدعلى حسینى، رفتن او از جایگاه سخنگویى و پذیرش مسئولیت در معاونت حقوقى و پارلمانى را ارتقاى مقام برشمرد.

* از نکاتى که متکى در معرفى قشقاوى مورد توجه قرار داد، فعالیت هاى او در دوره ششم مجلس با توجه به ویژگى هاى خاص آن دوره بود و اشاره کرد که بیان دیدگاه هاى او در رسانه هاى مختلف و برنامه هاى تحلیلى صدا و سیما، از او چهره اى رسانه اى ساخت.

* متکى در پایان اظهاراتش از طولانى شدن آن عذرخواهى کرد و گفت: وزراى امور خارجه یا باید حرف بزنند یا به سفر بروند.

* در هنگام سخنرانى سخنگوى جدید وزارت خارجه، یک مشکل صوتى کوچک پیش آمد و با صداى سالن مجاور تداخل ایجاد مى کرد که البته قشقاوى بدون توجه به این مشکل، به سخنان خود ادامه داد تا مسئولان فنى مشکل را حل کردند.

گروه سیاسى- دیروز در ساختمان وزارت امور خارجه تریبون سخنگویى دستگاه دیپلماسى به حسن قشقاوى، سفیر سابق ایران در سوئد سپرده شد و محمدعلى حسینى، سخنگوى پیشین در تداوم سوابق ۲۰ ساله خود در این وزارتخانه، بر کرسى معاونت حقوقى و بین الملل تکیه زد. به گزارش خبرنگار «ایران»، معارفه قشقاوى و تودیع حسینى در حضور جمعى از مدیران رسانه ها، سردبیران و خبرنگاران از سوى منوچهر متکى، وزیر امور خارجه انجام شد و متکى در آغاز سخنان خود، با دفاع از عملکرد سه ساله وزارتخانه متبوعش آن را هر روز شاداب تر و روزآمدتر از قبل توصیف کرد و گفت: در این سه سال نوازش هاى به مهر و نقد رسانه ها را خوشامد گفته ایم و در پى درج هر خبر یا نقد صحیح و یا احیاناً ناصحیح، سعى کرده ایم نکته اى بیاموزیم و تدبیرى بیندیشیم.

وزیر امور خارجه با اشاره به سوابق ۲۰ ساله حسینى در وزارتخانه و همچنین عملکرد دو ساله او در جایگاه سخنگویى، ارتباط او را با رسانه ها مبتنى بر صمیمیت، صداقت، صراحت، درک متقابل و همکارى ارزیابى کرد و گفت: فرآیند چنین ارتباطى موجب حفظ هر چه بیشتر منافع ملى است.

متکى همچنین از حسن قشقاوى به عنوان چهره اى آشنا براى رسانه ها با سوابق طولانى فعالیت در وزارت امور خارجه و دو دوره نمایندگى مجلس یاد کرد و گفت: به تعبیر مقام معظم رهبرى دیپلماسى شکار فرصت هاست، آقاى قشقاوى هم سعى کرده است در این سال ها از فرصت ایجاد شده براى افزایش ظرفیت ها و توان خود و نیز خدمتگزارى به مردم استفاده کند.

  پس از سخنان متکى، حسینى نیز با سخنان کوتاهى از جایگاه سخنگویى خداحافظى کرد و با تقدیر از مجموعه همکارى با رسانه هاى مختلف در دو سال گذشته گفت: نقدها و تذکرات به موقع مطرح شده از جانب رسانه ها باعث پرمحتوا شدن مواضع وزارت امور خارجه مى شد.

حسن قشقاوى، سخنگوى جدید هم در این مراسم با بیان اهمیت دیپلماسى عمومى در جهان، گفت: امروزه چون افکار عمومى به عنوان ابرقدرت جدید تعریف شده اند، به تبع آن موضوع رسانه براى توجیه افکار عمومى چه در داخل و چه در خارج باید به صورت حساسى مورد توجه قرار گیرد.سخنگوى وزارت امور خارجه با تأکید بر نیاز به تعاون، یکدلى و تمسک به مادر مشترک یعنى مام میهن و امنیت و منافع ملى براساس اصول الهام بخش اسلامى، گفت: همه ما دغدغه و احساس عاطفى مشترک نسبت به امنیت و منافع ملى داریم و لذا حرمت ها را نگه مى داریم و عرض حال به بیگانه نمى داریم.

 آیت الله مصباح یزدى در اردوى دانشجویان:نظام آموزشى فعلى، توانایى پرورش نسل جوان را ندارد

رئیس مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمینى(ره)، عملکرد فعلى در پرورش روحى جوانان و نوجوانان را بسیار ضعیف خواند و گفت: امروز شبهات بسیارى در برابر جوانان وجود دارد، اما متأسفانه نظام آموزش و پرورش توانایى مصون سازى نسل جدید را ندارد.

به گزارش فارس، آیت الله محمدتقى مصباح یزدى در مراسم افتتاحیه اردوى تحول و تعالى بسیج دانشجویى که با حضور ۳ هزار نفر از مسئولین بسیج دانشجویى دانشگاه هاى سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به وابستگى ایران به امریکا و غرب در دوران پیش از انقلاب اسلامى تصریح کرد: در زمان محمدرضا شاه پهلوى و پیش از آن مردم کشورمان با رأى خود نماینده مطلوبشان را انتخاب نمى کردند، بلکه لیست نمایندگان از طرف سفارت امریکا به دربار ایران تحویل داده مى شد و حتى شاه نیز اختیارى در این زمینه نداشت.

وى با بیان این که زمانى با ورود یک ناو امریکایى به خلیج فارس تن سیاستمداران مى لرزید، تأکید کرد: به برکت انقلاب اسلامى و استقلال مردم کشورمان امروز حتى خبر ورود ناو اتمى امریکا به خلیج فارس با بى اعتنایى مردم کشورمان روبه رو مى شود.

رئیس مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمینى(ره) تأکید کرد: امروز بر خلاف دوران پیش از انقلاب که سیاستمداران ایرانى از امریکایى ها مى ترسیدند، مانورهاى نظامیان کشورمان تن امریکایى ها و استکبار جهانى را مى لرزاند.

مصباح یزدى در بخش دیگرى از سخنان خود با اشاره به این که امروز سخت ترین دورانى است که با بیشترین شبهات و فریبکارى ها مواجه هستیم، افزود: در طول تاریخ بشرى هیچ گاه این مقدار شبهات گمراه کننده وجود نداشته است لذا براى این که در دام فرهنگ الحادى غربى نیفتیم بایستى در یک کلمه آموزش و پرورش یعنى همان شناخت حقایق و خود سازى را ارتقا دهیم، اما متأسفانه هم اکنون تنها نامى از پرورش در کشور ما وجود دارد، فقط صحبت از آموزش است.

وى پرورش روحى جوانان و نوجوانان در کشور ما را بسیار ضعیف توصیف کرد و گفت: امروز شبهات بسیارى در برابر جوانان ما وجود دارد و همان گونه که مقام معظم رهبرى نیز فرمودند دنیا، دل ها و ایمان جوانان ما را هدف قرار داده است.

رئیس مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمینى(ره) در توضیحات خود براى راهکارهاى مقابله با این شبهات تأکید کرد: براى مقابله با این بیمارى اپیدمى بایستى ابتدا دوره هاى کوتاه مدتى در نظر گرفته شود تا وقتى که نظام آموزش و پرورش ما از پس پرورش جوانان و نوجوان به خوبى بر آید؛ چرا که متأسفانه نظام آموزش و پرورش ما در حال حاضر این توانایى را ندارد. مصباح یزدى افتادن دولتمردان در دامن فرهنگ غربى را آسیبى بسیار جدى عنوان کرد و گفت: متأسفانه در این ۳۰ سال پس از انقلاب در دورانى این فریب خوردن را شاهد بودیم که نتایج آن نیز مشخص شد.

وى در بخش دیگرى از سخنان خود با تشریح خصوصیات حکومت مبتنى بر ولایت فقیه خاطر نشان کرد: رابطه میان مردم و ولى در این نوع از حکومت، یک نوع رابطه عاطفى است و در این حکومت، مردم ولى خود را دوست دارند و ولى نیز به مردم عشق مى ورزد. در حالى که در هیچ حکومت دیگرى این نوع رابطه عاطفى حاکم نیست و ما شاهد هستیم که در برخى از کشورهاى اروپایى خود مسئولین آنها اعتراف مى کنند که رئیس جمهور منتخب شان بیش از ۲۰ یا ۳۰ درصد از محبوبیت نزد مردم را دارا نیست.وى افزود: از آنجایى که مردم، طالب حقیقت و عدالت هستند به کسى که از طرف خدا و به نام او حکومت مى کند عشق مى ورزند.

*طرح تحول و تعالى از اهداف مهم بسیج دانشجویى است

رئیس سازمان بسیج دانشجویى گفت: بسیج دانشجویى به عنوان یک نیروى پیشرو و پیشگام در این حرکت، برنامه هاى خود را از چهار ماه قبل با تشکیل کارگروه تحول و تعالى در بسیج دانشجویى آغاز کرد.رئیس سازمان بسیج دانشجویى کشور ادامه داد: در طى این مدت ضمن آسیب شناسى و تبادل نظر در این کارگروه، سعى شد وضع موجود به خوبى تجزیه و تحلیل شود و براى دستیابى به وضعیت مطلوب و اهداف از پیش تعیین شده راهبردهاى دقیق و عملیاتى مورد توجه قرار گیرد.سراج در ادامه با اشاره به اینکه این طرح عظیم عملیاتى یک راهبرد کلان و اصلى دارد، گفت: این راهبرد کلان را ۱۲ زیرراهبرد تقویت مى کند و این تحول در حوزه هاى رویکرد، نگرش، ساختار و رفتار در بسیج دانشجویى است.

 دیگه چه خبر؟ 

 منافقین در تلویزیون هاى انگلیس

خبر اول این که یکى از اعضاى گروهک تروریستى منافقین، در شبکه تلویزیونى اسکاى نیوز انگلیس ظاهر شده و به تبلیغ علیه جمهورى اسلامى ایران پرداخت. این عضو گروهک تروریستى منافقین عصر یکشنبه در یک برنامه زنده در تلویزیون اسکاى نیوز، جمهورى اسلامى ایران را به نقض حقوق بشر و دخالت در امور داخلى کشورهاى همسایه متهم کرد. وى که به دلیل ضرب و شتم اعضاى جدا شده منافقین و برهم زدن میتینگ هاى دیگر گروه هاى اپوزیسیون، به فالانژ معروف است، مدعى شده رژیم ایران بطور روزانه مردم را اعدام و سنگسار مى کند.

   ادعا درباره حضور سپاه پاسداران در ونزوئلا

خبر دیگر این که روزنامه الشرق الاوسط به نقل از یک منبع مطلع خبر داده که مجموعه اى از گروه موشکى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى در رزمایش هاى نظامى نیروهاى مسلح ونزوئلا که در هفته نخست ماه جولاى برگزار شد، با عنوان ناظر شرکت کردند.الشرق الاوسط همچنین مدعى شده: گروهى منتخب از سپاه نیز در روند آماده سازى برگزارى این رزمایش مشارکت داشتند.در خبر این روزنامه آمده: این حضور نیروهاى نظامى از ایران براساس دعوت وزارت دفاع ونزوئلا و براساس توافقنامه امنیتى میان دو طرف است که در دیدار فوریه گذشته هیأتى از وزارت دفاع ونزوئلا از ایران منعقد شد.براین اساس، رئیس هیأت ایرانى همچنین از ونزوئلا دعوت کرد تا در رزمایش هاى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى مشارکت کند.

   تجمع اعتراض آمیز دانشجویان شیرازى

شنیدیم که روز گذشته تعدادى از دانشجویان دانشگاه هاى شیراز در اعتراض به حکم بازداشت علیرضا جهانشاهى طلبه سیرجانى که از سوى دادگاه ویژه روحانیت استان فارس صادر شده و ۱۴ روز است اجرا شده است، در مقابل دادگاه این استان تجمع اعتراض آمیزى را برگزار کردند. طلبه سیرجانى پیش از این نیز بدون داشتن شاکى، در کرمان بازداشت بود.

 بهینه سازى طرح ۵۰ هزار تومانى کروبى

باخبر شدیم که اسماعیل گرامى مقدم سخنگوى حزب اعتماد ملى درباره بسته اقتصادى کروبى براى انتخابات ریاست جمهورى آینده گفته: برنامه هاى اقتصادى آقاى کروبى تدوین و تکمیل شده است و حتى براى اجرایى شدن آماده است. این برنامه و بسته اقتصادى، بهینه سازى شده برنامه اقتصادى آقاى کروبى در انتخابات نهم ریاست جمهورى است که با کار و بررسى هاى سخت و طولانى مشاوران ایشان تکمیل و آماده شده است.گرامى مقدم همچنین از اجماع نظر حزب اعتماد ملى بر کاندیداتورى کروبى خبر داده و درباره برخى نظرات پس از شکست اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهورى دوره نهم مبنى بر این که نامزدى کروبى باعث عدم اجماع اصلاح طلبان و در نتیجه شکست این جبهه در این انتخابات شده، افزوده: گروه ها و احزاب مختلف نظرات مختلفى در این مورد دارند و آزاد هستند آنها را مطرح کنند، اما باید تأکید کنم که در همان دوره بسیارى از کارشناسان و صاحبنظران سیاسى هم وجود داشتند که پس از آسیب شناسى انتخابات معتقد بودند اگر مصطفى معین از انتخابات کناره گیرى مى کرد، کروبى مى توانست در آن انتخابات موفق باشد.

 تأسیس دفتر حافظ منافع امریکا براى ارتباط بهتر با مخالفان نظام

خبر رسیده که روزنامه امریکایى بوستون گلاب در شماره اخیر خود طى یادداشتى درباره دلایل تمایل امریکا براى تأسیس دفتر حافظ منافع در تهران گمانه زنى کرده و نوشته: به دلیل فقدان روابط دیپلماتیک، افسران اطلاعاتى امریکا مجبور هستند بر منابع امنیتى انگلستان و دیگر متحدین راجع به روند سیاسى پیچیده ایران تکیه نمایند. در این بین در وزارت امور خارجه امریکا، تعداد افراد مسلط به زبان فارسى براى صحبت با ایرانیان و البته آشنایى با زمینه هاى ارتباطى با اهالى این کشور به طرز اسفناکى کاهش یافته است و اینها همگى به روند دیپلماسى امریکا براى به کارگیرى روش هاى مستقیم در تعامل با جمهورى اسلامى لطمه مى زند و وزارت امور خارجه امریکا باید با به کارگیرى نفراتى خاص با سیاستمداران، دانشجویان و رسانه ها و مخالفین جمهورى اسلامى در تماس باشد امرى که با تأسیس دفتر ، بسیار آسانتر خواهد شد.

 بازى با روابط ایران و کویت از سوى چند روزنامه نگار کویتى

دست آخر این که بررسى مطبوعات کویت طى چند ماه گذشته نشان داده که نگارش مقالات و مطالب ضد ایرانى به یک روال معمول و عادى تبدیل شده است و بیشتر مقالات علیه ایران توسط چهار مقاله نویس السیاسه و الوطن نگاشته مى شود. این دو روزنامه با طرح مطالب غیر واقعى و کذب درصدد ایجاد اختلاف در میان قومیت هاى متحد داخل کشور هستند و حمایت از گروهک تروریستى منافقین نیز از محورهاى دائمى این مطالب است. از سوى دیگر به رغم شکایت در ارتباط با اتهام برخى نویسندگان علیه ایران، این شکایات مورد رسیدگى محاکم قضایى این کشور قرار نگرفته است.

 جوان برداشت

اجماع روى خاتمى از سرناچارى است

یک عضو شوراى مرکزى سازمان مجاهدین انقلاب اسلامى با بیان این که براى پیروزى درانتخابات شرکت مى کنیم، ولى نمى توانیم تضمین کنیم که حتى با خاتمى پیروز مى شویم ، گفت: اگر مى گوییم خاتمى بیاید نه به این دلیل است که بیاید و تحولى بزرگ ایجاد کند چرا که شخصیت و مشى ملایم و معتدل او را مى شناسیم. بهزاد نبوى در جمع اصلاح طلبان مشهد در خصوص برنامه اصلاح طلبان براى انتخابات ریاست جمهورى دوره دهم افزود: اگر خاتمى نامزد شود و راى بیاورد، اگر ملایم تر از دوره قبل عمل نکند، قطعا تندتر عمل نخواهد کرد. وى این رویکرد خاتمى را نوعى مصلحت اندیشى بیان کرد وخطاب به اصلاح طلبان گفت: انتظار نداشته باشید که اگر خاتمى بیاید کولاک مى شود، چرا که خاتمى همان خاتمى قبلى است، با همان روش ها و مشى قبلى. نبوى همچنین دراین جلسه به صورت ضمنى به کروبى پیام داد: اکنون در بین اصلاح طلبان اگر بخواهیم کاندیدایى معرفى کنیم، هرچه بگردیم کسى را پیدا کنیم که اجماع روى وى حاصل شود و حتى الامکان راى هم بیاورد، باز مى بینیم که جز خاتمى به کسى نمى رسیم. عضو شوراى مرکزى سازمان مجاهدین انقلاب براى شوراى نگهبان نیز خط ونشان کشید وگفت: خط قرمز و شرط شرکت ما در انتخابات دور دهم تایید صلاحیت نامزد دلخواهمان از سوى شوراى نگهبان است و اگر نامزد مورد قبول ما تایید نشود مى فهمیم که حق ورود به عرصه را نداریم و نباید کاندیدا معرفى کنیم.

مشایى: تکذیب مى کنم

رییس سازمان میراث فرهنگى و گردشگرى روزگذشته در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به پرسش خبرنگارى که مطرح کرد، چرا در سخنان خود در همایش روز شنبه، بحث دوستى ملت ایران را با همه ملت ها، حتى مردم اسراییل مطرح کردید، اظهار داشت: اصلا بحث من این نبود شما خبرنگاران همیشه به دنبال چیزهاى خاصى هستید و شما این چیزها را منتقل مى کنید. او ادامه داد: عین جمله من در یک بحث کلى، این بود که عنوان کردم، امروز بین ملت هاى دنیا، افتخار ملت ایران این است که هیچ دشمنى ندارد، نه ایران دشمنى با ملتى دارد و نه هیچ ملتى در دنیا حتى اسراییل. مشایى اظهار داشت: مسایل جمهورى اسلامى ایران روشن  است و این روشن است که اسراییل به رسمیت شناخته نمى شود. اسراییل اساسا رژیم نیست. بنده دو روز پیش سخنرانى داشتم و عنوان کردم که رژیم اسراییل اصلا مرده است و تنها تشییع جنازه آن را عقب انداختند. وى تصریح کرد: به دروغ نوشتند و به جاى این که از قول من بنویسید که عنوان کردم، ما با کسى دشمنى نداریم، گفته اند که بنده گفته ام، ما با ملت اسراییل دوست هستیم که من اصلا چنین حرفى را نزده ام.

خاتمى: تصمیم خود را گرفته ام

سید محمد خاتمى در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات ریاست جمهورى سال آینده شرکت خواهد کرد یا خیر، اظهار داشت: گرچه تقریبا برایم روشن است که چه تصمیمى خواهم گرفت، ولى باید منتظر آینده بود. به گزارش باشگاه خبرنگاران ، خاتمى در دیدار با جمعى از اصلاح طلبان استان یزد با بیان این مطلب افزود: بایستى شرایط را بررسى کنیم، ببینیم که با حفظ اصول و موازینى که به آن پایبندیم و مصلحت کشور و مردم در آن است چه باید کرد.

اعتراض کامیون داران به ضعف خدمات پس از فروش ایران خودرو دیزل

تعدادى از خریداران خودروهاى کشنده هوو ( howo) به دلیل نقص فنى موتور خودروهاى تازه تحویل و عدم توانایى ایران خودرو دیزل در ارایه خدمات پس از فروش این خودروها، روز یکشنبه با تجمع در مقابل ساختمان فروش ایران خودرو دیزل ، دست به اعتراض زدند. یکى از معترضین در گفتگو با ایرنا با بیان این مطلب مدعى شد که تعداد خودروهاى معیوب به۱۰۰ دستگاه نیز مى رسد و این خودروها به محض تحویل به دست مالکان به دلیل نقص فنى دچار مشکل مى شوند که تنها راه اصلاح آنها، تعویض کامل موتور خودرو مى باشد که این امر هزینه سنگینى براى خریداران در پى دارد. معترض دیگرى نیز از عدم توانایى تامین سریع موتور این خودروها توسط شرکت سهامى گواه که عهده دار ارایه خدمات پس از فروش خودروهاى شرکت ایران خودرو دیزل است ، شکایت داشت.

وبا در قم کنترل ، اما برطرف نشده است

مدیرگروه مبارزه با بیمارى هاى مرکز بهداشت قم گفت: بیمارى التور (وبا) دراین استان تحت کنترل است، اما این به معناى برطرف شدن خطر شیوع بیمارى نیست. دکتر رامبد سلطان شاهى در گفت وگو با ایرنا، افزود: میکروب التور تا زمانى که رعایت مسایل بهداشت فردى و عمومى وجود داشته باشد گسترش نیافته و به اپیدمى تبدیل نمى شود. وى با اشاره به شناسایى مواردى از ابتلا به وبا در قم گفت: این موارد به صورت تک گیرى بوده و آمارها نیز نسبت به سال گذشته رشد نداشته است. مدیرگروه مبارزه با بیمارى هاى مرکز بهداشت قم موارد سال گذشته را زیر مورد اعلام کرد،اما اشاره اى به آمارهاى سال جارى نکرد. وى اضافه کرد: خطر بیمارى هاى منتقله از آب و غذا همیشگى است و با فصل گرما که قدرت انتشار میکروب بیشتر است احتمال گسترش بیمارى نیز افزایش مى یابد.

یک عضو گروهک موسوم به ملى - مذهبى: مشکل اصلاح طلبان سخن گفتن از خط (امام) خمینى است

یک عضو گروهک موسوم به ملى - مذهبى گفته است: مشکل اصلاح طلبان این است که هنوز از خط (امام) خمینى صحبت مى کنند! پس از آنکه چندى پیش محمدرضا خاتمى دبیر کل سابق حزب مشارکت از ضرورت نقد (!) امام خمینى (ره) سخن گفت و البته با واکنش شدید تمامى گروه هاى سیاسى کشور مواجه شد، روز گذشته سایت ضدانقلابى روزآنلاین متن مصاحبه با محمد ملکى از وابستگان گروهک موسوم به ملى - مذهبى و از حامیان سازمان تروریستى منافقین را منتشر کرد که طى آن ملکى ضمن انتقاد شدید از اصلاح طلبانى نظیر حجت الاسلام کروبى که هنوز بر آرمانهاى امام خمینى (ره) تاکید دارند مدعى شد: مهمترین مشکل اصلاح طلبان سخن گفتن از راه و خط امام خمینى (ره) است!

بیانیه کانون شیرین عبادى درحمایت از سایت هاى مروج فحشا

کانون مدافعان حقوق بشر به ریاست شیرین عبادى ،حقوقدان ایرانى، درباره تصویب لایحه مبارزه با جرایم اینترنتى در ایران هشدار داد. به گزارش عصر ایران ، این کانون هشدار داد: تصویب لایحه موسوم به مبارزه با جرایم اینترنتى در مجلس ایران به افزایش شمار اعدام ها در جمهورى اسلامى منجر خواهد شد. کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه خود ادعا کرد: در صورت تصویب این لایحه بیش از پیش از آزادى بیان تخطى خواهد شد، امنیت قضایى جامعه به خطر مى افتد و شمار اعدام ها افزایش خواهد یافت. بیانیه کانون عبادى مى افزاید: در این لایحه تاسیس وب لاگ ها و سایت هاى مروج فساد، فحشا و ارتداد همانند جرایمى چون تجاوز و سرقت مسلحانه، مستحق مجازات مرگ شناخته شده است.

 فرمانده نیروى مقاومت بسیج:سپاه، دربرابر تهدیدات مقاوم تر مى شود

فرمانده نیروى مقاومت بسیج گفت: سپاه با ساختار جدید در برابر تهدیدات بیگانگان مقاوم تر مى شود. به گزارش ایسنا حجت الاسلام و المسلمین حسین طائب طى سخنانى در مراسم معارفه فرمانده سپاه نینوا با تشریح عملکرد سپاه از بدو تاسیس تاکنون افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامى با توکل به خدا و پیروى از رهبرى توانست بر همه تهدیدات و توطئه هاى تفرقه افکنان و دشمنان فائق آید. وى تصریح کرد: امروز سپاه قدرتمند و بسیج جان بر کف با آمادگى کامل به همه تهدیدات دشمن جواب دندان شکن خواهند داد. حجت الاسلام و المسلمین طائب خاطرنشان کرد: سپاه تهدیدها و ترفندهاى دشمن را رصد و متناسب با آن برنامه ریزى مى کند و ایجاد ساختار جدید و تشکیل ۳۱ سپاه در کشور نیز در این راستا و با هدف انسجام تشکیلاتى، بهبود قدرت دفاعى و بازدارندگى صورت گرفته است. فرمانده نیروى مقاومت بسیج اظهار کرد: با اجرایى شدن تشکیلات جدید، فرماندهى واحدى در استان ها تشکیل مى شود که با برطرف کردن نقایص و ایجاد یکپارچگى و افزایش اختیارات استانى مستقل عمل کرده و بدون وابستگى به مرکز انجام وظیفه مى کند. حجت الاسلام و المسلمین طائب ابراز امیدوارى کرد: با تحول عمیق در سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، شاهد پایدارى همه جانبه در این نیرو باشیم.

 رئیس جمهور: هر جلسه مذاکره یک گام به جلو است

رئیس جمهور گفت: با کامل شدن ارزیابى ها درباره مذاکرت جلیلى با سولانا و نمایندگان گروه پنج به علاوه یک، موضع رسمى خود را به زودى اعلام مى کنیم.

دکتر محمود احمدى نژاد روز گذشته در حاشیه مراسم بزرگداشت سالگرد آیت الله مشکینى در جمع خبرنگاران افزود: هر جلسه اى که براى گفتگو تشکیل شود یک گام به جلوست. وى در پاسخ به سوال دیگرى درباره تهدیدات دشمنان نظام گفت: از دشمن انتظارى جز دشمنى نیست و دشمن همواره به هر ترتیبى که بتواند تهدید مى کند. رئیس جمهور با اشاره به اینکه تهدیدات دشمن همیشه وجود دارد گفت: از طرف دیگر، ملت ما به همت جوانان کشور روز به روز مقتدرتر و توانمندتر مى شود و در صحنه هاى مختلف رو به جلو حرکت مى کند. احمدى نژاد تصریح کرد: دوران تهدیدها به پایان رسیده است و تهدید در مقابل ملت ایران اثرى ندارد. رئیس جمهور در پاسخ به سوالى مبنى بر اینکه چه زمانى وزیر پیشنهادى امور اقتصادى و دارایى را به مجلس شوراى اسلامى معرفى مى کنید گفت: ان شاء الله به زودى. رئیس جمهور همچنین درباره مرحوم آیت الله مشکینى گفت: آیت الله مشکینى واقعا اسطوره اخلاق، تقوا، مجاهدت، ایمان و ایستادگى بر حقوق ملت، حقوق اسلام و آرمان هاى الهى بود. وى افزود: همه زندگى آیت الله مشکینى مجاهدت، صفا و مردمى بودن بود.

  لاریجانى: آمریکا از تروریست ها حمایت مى کند

رئیس مجلس شوراى اسلامى گفت: آمریکا در حالى شعار مقابله با تروریسم سر مى دهد که در پشت پرده از تروریست ها در عراق و افغانستان حمایت مى کند و این چیزى جز برخورد ابزارى با پدیده شوم تروریسم نیست. به گزارش فارس، على لاریجانى در دیدار آندرز بى جانسون دبیر کل اتحادیه جهانى بین المجالس آى پى یو با انتقاد از رویکردهاى آمریکا نسبت به گسترش دموکراسى در منطقه خاورمیانه به ویژه در عراق و افغانستان خاطر نشان ساخت: آمریکا با شعار گسترش دموکراسى و مبارزه با تروریسم به منطقه خاورمیانه وارد شد، اما با رویکردى نادرست اوضاع منطقه را به ویژه در این دو کشور همسایه ایران متشنج کرده است و این روند معلول سیاست هاى غلط و عدم شناخت صحیح این کشور از اوضاع منطقه اى است. رئیس مجلس شوراى اسلامى در ادامه به آسیب شناسى فرآیند معطوف به صلح و دموکراسى در منطقه خاورمیانه پرداخت و اظهار داشت: جمهورى اسلامى ایران در حالى به طور متوسط سالى یک انتخابات برگزار مى کند که برخى از کشورهاى منطقه یا با دموکراسى میانه خوبى ندارند و یا برخى از قدرت هاى بزرگ با برخورد دوگانه نسبت به این آرمان هاى بزرگ، آن را از حیز انتفاع خارج ساخته اند. لاریجانى عدم احترام غرب به فرهنگ و باورهاى دینى مردم منطقه را از دیگر مشکلات نام برد و گفت: با فضاى نظامى و نظامى گرى نمى توان فرهنگ نهادینه شده یک منطقه را عوض کرد و نفرت مردم منطقه از سیاست هاى دو گانه معلول همین تفکر است. رئیس مجلس شوراى اسلامى در بخش دیگرى از سخنان خود با اشاره به موضوع هسته اى کشورمان و مذاکرات جارى در این خصوص گفت: مساله هسته اى ایران با مذاکره قابل حل است و در مذاکرات هسته اى با مسئول سیاست خارجى اتحادیه اروپا هر گاه رسیدن به نتیجه ملموسى قابل انتظار بود، ظهور ناگهانى یک عامل بیرونى مانع تحقق این امر مى شد. وى افزود: مجلس شوراى اسلامى از رویکرد اتحادیه بین المجالس در ارتباط با صلح و دموکراسى در جهان حمایت مى کند و همکارى و مشارکت خود را در فعالیت هاى این اتحادیه همچنان ادامه خواهد داد. در ادامه این دیدار آندرز بى جانسون دبیر کل اتحادیه جهانى بین المجالس نیز با ابراز خرسندى از روند همکارى هاى مشترک مجلس شوراى اسلامى و این اتحادیه ابراز امیدوارى کرد این همکارى ها در مجلس هشتم نیز استمرار یابد. وى با اشاره به تلاش هاى اتحادیه بین المجالس در زمینه گسترش دموکراسى و کمک به گسترش صلح در جهان بویژه منطقه خاورمیانه گفت: بارها علنا اعلام کرده ام که انتخابات پارلمانى اخیر در فلسطین دموکراتیک بوده و جامعه بین المجالس باید به انتخابات مردم فلسطین احترام بگذارد. وى گفت: اتحادیه بین المجالس با تغییر کرسى ناظر فلسطین به دائم در این نهاد قصد دارد در جهت استقرار صلح در سرزمین هاى اشغالى گام بردارد.

 سخنگوى شوراى نگهبان:ابقاى سرپرست وزارتخانه بیش از سه ماه ممکن نیست

سخنگوى شوراى نگهبان درباره موضوع مهلت قانونى معرفى و تعیین وزیر اقتصاد و اظهارنظرهاى مختلفى که در این زمینه مطرح شده، گفت: شوراى نگهبان در مورد مصادیق اظهار نظر نمى کند.

به گزارش ایسنا، دکتر عباسعلى کدخدایى در نشست خبرى روزگذشته اظهار کرد: در مورد اصل ۱۳۵ قانون اساسى که ناظر به همین مساله است پیش از این در زمان مجلس هفتم رییس مجلس سوالاتى را داشت و شورا پس از بررسى پاسخ داد که متعاقب اصل،۱۳۵ تعیین سرپرست براى بیش از یک سه ماه امکان پذیر نیست لیکن در مدت سه ماه مذکور رییس جمهور مى تواند سرپرست تعیین کند. کدخدایى افزود: اگر درخواست تفسیر شود شورا سعى مى کند آن را در دستور کار قرار دهد. ما وظیفه تفسیرى داریم که همچنانکه گفته شد در زمان مجلس هفتم پس از بحث و بررسى شورا نظر خود را داد و بیشتر از این نیز به نتیجه نرسید. وى در پاسخ به این سوال که چه کسى باید به این مساله ورود کند، گفت: مساله میان دولت و مجلس است و امیدواریم دولت هرچه زودتر با معرفى وزیر به گمانه زنى ها و شایعات پایان دهد.

سخنگوى شوراى نگهبان در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه دو استان کرمان و سیستان و بلوچستان با یک استاندار اداره مى شود آیا از لحاظ قانونى مشکل دارد، گفت: از جهت قانون اساسى مشکلى ندارد اما باید قوانین عادى را مورد بررسى قرار داد.

سخنگوى شوراى نگهبان در باره اصلاح قانون انتخابات نیز گفت: انتظار ما این است که قانون جامعى به زودى تصویب شود و بسیارى از ابهامات و خلاء هایى که اکنون وجود دارد را حل کند و وظایف وزارت کشور از لحاظ اجرایى و شوراى نگهبان از نظر نظارتى و روند انتخابات را بهبود ببخشد.

 سراج تشریح کرد:جزییات طرح تحول در بسیج دانشجویى دانشگاه هاى سراسر کشور

وى با بیان اینکه بسیج دانشجویى به عنوان قشرى پیشرو و پیشگام حرکت بسیار جدى را براى عملیاتى کردن طرح تحول و تعالى انجام داده است، تصریح کرد: این حرکت ها از چهار ماه پیش با تشکیل کار گروه تحول و تعالى در بسیج دانشجویى سازماندهى شد و در طى این چهار ماه ضمن آسیب شناسى بسیج دانشجویى، سعى بر این شد که وضع مطلوب و راهبرد عملیاتى براى رسیدن به وضع مطلوب تدوین شود.

رییس سازمان بسیج دانشجویى با اشاره به اینکه در این طرح تحول و تعالى یک راهبرد کلان و ۱۲ راهبرد دیگر براى بسیج دانشجویى در نظر گرفته شده است که مجموعه اى از این راهبردها چگونگى رسیدن به وضع مطلوب را مشخص مى کند، تصریح کرد: این راهبردها در مجموع موجب تحول در حوزه رویکرد، نگرش، ساختار و رفتار بسیج دانشجویى خواهد شد. سراج در ادامه توضیحات خود در خصوص طرح تحول و تعالى بسیج دانشجویى دانشگاه هاى کشور افزود: در یک برنامه ریزى منظم و دقیق سعى بر آن شد که جلسات هم اندیشى با دست اندرکاران بسیج دانشجویى و به ویژه دانشجویان بسیجى در سراسر کشور برگزار شود، ضمن اینکه در سفرهاى استانى که به ۱۵ استان کشور صورت گرفت، مراحل مقدماتى این طرح به مسئولان بسیج دانشجویى توضیح داده شده و نقطه نظرات و انتقادات دانشجویان اخذ گردید و در کل سعى بر آن شد که این طرح به مرور تکمیل گردد. وى با بیان اینکه طرح تحول و تعالى در بسیج دانشجویى از سوى سپاه پاسداران مورد تصویب قرار گرفت و نقطه نظرات و انتقادات دانشجویان در این طرح اعمال شده است، خاطر نشان کرد: پس از جمع بندى هاى صورت گرفته این طرح بزرگ در کارگاه تحول و تعالى براى دانشجویان بسیجى دانشگاه هاى سراسر کشور ارائه خواهد شد.

رییس سازمان بسیج دانشجویى با اشاره به اینکه این طرح ۵ گام دارد که گام اول آن سازماندهى است، تصریح کرد: گام اول پیش از بازگشایى دانشگاه ها در ترم جدید عملیاتى خواهد شد. سراج با بیان اینکه بسیج دانشجویى در این طرح تحول و تعالى به سه موضوع اهتمام جدى دارد گفت: ارتقاء معنویت، معرفت، بصیرت و مهارت در میان آحاد بسیجیان دانشجو، عملیاتى کردن موضوعاتى از قبیل کمک به کارآمدى دولت، خدمت رسانى و ایده پردازى براى حل چالش ها و معضلات کشور که مقام معظم رهبرى از بسیج دانشجویى انتظار دارد و همچنین مخاطب محورى از موضوعات مهمى است که بر روى آنها اهتمام جدى وجود دارد. ضمن اینکه در این طرح برنامه هاى فرهنگى براى آحاد دانشجویان دانشگاه ها در نظر گرفته شده است.

وى با تاکید بر اینکه بسیج دانشجویى در این طرح براى کمک به اسلامى کردن دانشگاه ها، ایجاد شور و نشاط بیشتر میان جوانان دانشجو و همچنین تربیت نیروى لازم براى تحقق سند چشم انداز ۲۰ ساله تلاش همه جانبه اى را انجام مى دهد، تصریح کرد: بسیج دانشجویى در رویکرد جدید خود که یک رویکرد تحولى است، اهتمام ویژه اى به عمق بخشى به نظام و انقلاب خواهد داشت و در این مسیر جهاد علمى یکى از مهمترین راهبردهاى بسیج دانشجویى است.

 مدیر مسئول روزنامه جوان عنوان کرد:حزب الله پیروزنبرد دیپلماتیک با اسرائیل

مدیرمسئول روزنامه جوان گفت: دیپلماسى حزب الله در مقابل اسرائیل، عملا اولمرت را به شکست کشانید، چون اگر اسرائیلى ها وارد فرایند مذاکرات نمى شدند، شکست مى خورند و اگر وارد مذاکرات هم مى شدند که شدند، بازهم نصیبى جز شکست و ناکامى نداشتند. دکتر محمدرضا جمالى در گفتگوبا مهر، با تاکید بر اینکه تاکتیک حزب الله باعث افزایش شدید تشتت آراء و بى ثباتى سیاسى در اسرائیل شده است درپاسخ به این سوال که پیامدهاى پیروزى هاى حزب الله لبنان در معادلات لبنان و منطقه چه خواهد بود، گفت: حزب الله لبنان با رهبرى سید حسن نصرالله موفق شده است با یک استراتژى هوشمندانه وارد میدان پیروزى هاى زنجیره اى بشود، پیروزى هاى زنجیره اى حزب الله از جنگ سى وسه روزه آغاز شد، درمذاکرات قطر نیز ادامه یافت وامروزبا آزاد سازى اسراى لبنانى وتبادل پیکر ۲۰۰ نفراز شهداى لبنان با دو جنازه اسرائیلى وارد مرحله جدیدى شده است. وى افزود: مهمترین عوامل پیروزى حزب الله لبنان را مى توان در عدم به کار گیرى نگاه قومى و محدود حزب الله به مسائل لبنان، اتکاء حزب الله به جریان بیدارى اسلامى، شناخت دقیق توانایى ها و محدودیت ها براى تدوین مدل مبارزه و مقاومت توصیف کرد. مدیرمسئول روزنامه جوان با اشاره به شیوه برخورد سیاسى حزب الله لبنان با گروههاى داخلى لبنان گفت: حزب الله هیچ گاه در حد یک گروه و حزب سیاسى تنزل نکرد، صحنه سیاسى لبنان را هم خالى نکرد و این هوشمندى ظرفیت هاى استراتژیک حزب الله را مرتبا افزایش داد. وى با اشاره به اینکه پیروزى هاى حزب الله آثار فرامنطقه اى به دنبال آورد، افزود: مثلا سید حسن نصرالله بعد از جنگ سى و سه روزه به محبوب ترین شخصیت جهان عرب تبدیل شد و مى توانست با استفاده از این کاریزما در عرصه سیاسى لبنان، سهم طلبى کند، حزب الله نه تنها از این روش ها استفاده نکرد، بلکه از سهم خودش در کابینه لبنان گذشت و امروز فقط یک وزیر در کابینه لبنان دارد.

 کیهان

 تکفیر حزب صهیونیستی بهائیت از سوی شیخ الازهر(خبر ویژه)

شیخ الازهر مصر بهائیت را گروه ضاله مسمومی خواند که نباید زهر آن در جوامع اسلامی پخش شود.

«شیخ محمد سیدالطنطاوی» با اعلام این موضع افزود، فرقه بهائیت تماماً مخالف دین اسلام است و هیچ کس جایز نیست به عنوان یک دین آن را به رسمیت بشناسد، در غیر این صورت از دید ما این اقدام به معنای خروج از دین اسلام و تعالیم ادیان آسمانی است.

الطنطاوی تأکید کرد، نباید اجازه داد که لفظ بهایی در کارت شناسایی هرکسی که خود را بهایی می داند ذکر شود، زیرا این به معنای اعتراف به بهائیت به عنوان یک دین است.

الطنطاوی شیخ الازهر با استناد به فتوای سال 1986 «علی جادالحق» شیخ فقید الازهر، در ادامه سخنان خود به ماهیت صهیونیستی بهائیت اشاره کرد و گفت، بهایی ها برخلاف مسلمانان، شهر «عکا»ی فلسطین]اشغالی[ را به جای کعبه، قبله خود قرار داده اند.

یک کاسه ماست، یک دریا دوغ!(خبر ویژه)

احمد پورنجاتی پیشنهاد کاندیداتوری خاتمی را «دم دست ترین گزینه» و حاکی از «نوعی اعتیاد سیاسی» خواند. وی طی تحلیلی که در سایت بنیاد باران منتشر شده، می نویسد: به گمانم داعیه دارانی که حاضر نشدند در انتخابات شورای شهر و مجلس ائتلاف کنند، این بار که پای کاندیداتوری شخصی آنها در میان است، نسبت به تصمیم عقل جمعی کوتاه نخواهند آمد.

وی همچنین نامزد شدن خاتمی و «کوتاه نیامدن وی در صورت انتخاب شدن» و «داشتن برنامه و راهبرد» را جای تردید و شک و شبهه خواند و تصریح کرد بخش عمده ای از این پیش فرض ها دست نایافتنی به نظر می رسد. وی در عین حال خواستار تدوین یک منشور و سند برای برون رفت از وضعیت فعلی شد.

پورنجاتی که در انتخابات دوم خرداد 76، از آقای ری شهری حمایت می کرد، در مقاله خود انتخاب آقای خاتمی را دخالت بلاگردان، شفابخش و موثر در سرنوشت تاریخی می خواند اما توضیح نمی دهد که چرا آن روز از این شفابخشی بی خبر بود.

آخ جون بساط جاسوسی جور می شود!(خبر ویژه)

یک روزنامه آمریکایی نوشت: با تأسیس دفتر حافظ منافع در تهران بهتر می توانیم با مخالفین نظام در ایران رابطه برقرار کنیم.

بوستون گلوب می نویسد: به دلیل فقدان روابط دیپلماتیک، افسران اطلاعاتی آمریکا مجبور هستند بر منابع امنیتی انگلستان و دیگر متحدینش راجع به روند سیاسی پیچیده ایران تکیه نمایند. در این بین در وزارت امور خارجه آمریکا افراد مسلط به زبان فارسی برای صحبت با ایرانیان و البته آشنایی با زمینه های ارتباطی با اهالی این کشور به طرز اسفناکی افول یافته است و اینها همگی به روند دیپلماسی آمریکا برای به کارگیری روش های مستقیم در تعامل با جمهوری اسلامی لطمه می زند و وزارت امور خارجه آمریکا باید با به کارگیری نفراتی خاص با سیاستمداران، دانشجویان و رسانه ها و مخالفین جمهوری اسلامی در تماس باشد امری که با تأسیس دفتر این کار بسیار آسان تر خواهد شد.

گفتنی است برخی محافل ضد انقلاب داخلی هم از تسهیل ارتباط با دولت آمریکا از طریق ایجاد دفتر حافظ منافع استقبال کرده اند که قابل پیش بینی به نظر می رسد اما متأسفانه برخی مقامات از جمله یکی از مقامات داخلی در یک اظهارنظر نسنجیده از تأمین امنیت دیپلمات های آمریکایی! سخن گفت که تعجب آور است.

اضطراب ناشی از شکستن سد(خبر ویژه)

آشفتگی سیاست های آمریکا نسبت به ایران، اضطراب و اعتراض جمهوری خواهان را برانگیخته است.

روزنامه واشنگتن پست که به جمهوری خواهان نزدیک است دراین باره می نویسد: تغییر رویکرد دولت بوش برخی از جمهوریخواهان را به خشم آورد و این درحالی است که مذاکرات روز شنبه در ژنو با ایران بدون نتیجه پایان یافت. این رویداد نشان می دهد که دولت بوش تا چه اندازه از سال 2002 یعنی زمانی که ایران را محور شرارت نامید تغییر کرده است.

روزنامه مذکور می افزاید: اقدامات بوش شماری از محافظه کاران، از جمله برخی از مقامات اسبق دولت، را مضطرب کرده است. این مقامات معتقدند که بوش به منظور حمایت از نگرش انعطاف پذیرتر رایس و طرفدارانش، اصول دور اول ریاست جمهوری خود را کنار گذاشته است. جان بولتون، نماینده سابق بوش در سازمان ملل، که به یکی از صریح ترین منتقدان محافظه کار او تبدیل شده، این تحولات را به شکاف های یک سد تشبیه کرده که در آستانه شکستن است. او خاطرنشان می کند «به محض اینکه این شکستن آغاز شود، دشمنان یک فرصت واقعی برای برتری پیدا می کنند. این همه وارونگی درست در اواخر ریاست جمهوری بوش باعث بی اعتباری دولت می شود.»

واشنگتن پست می نویسد:فیلینت لورت مدیر سابق مسائل خاورمیانه در کاخ سفید که از دولت بوش به خاطر جنگ طلبی بیش از حدش انتقاد کرده ، می گوید: اقدامات مربوط به ایران و عراق نشانه هایی از «یاس تاکتیکی» هستند. وی خاطرنشان کرده است: «اعضای دولت بوش به این شناخت رسیده اند که اگر دست به این اقدامات نزنند، چیزی عایدشان نخواهد شد.» مقامات کاخ سفید از این قبیل انتقادها به خشم آمده اند و معتقدند که اعضای حزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا، تصمیمات تاکتیکی را با تغییر سیاست اشتباه گرفته اند.

روحانی، نیامده بایکوت شد(خبر ویژه)

طیف مشارکتی و سازمان مجاهدینی جبهه اصلاحات به طور تلویحی، نامزدی حسن روحانی را بایکوت کردند.

2 روز پیش از انتشار خبر قطعی شدن نامزدی حسن روحانی توسط نشریه شهروند امروز، رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، پیشنهاد برخی افراد کارگزارانی درباره ائتلاف مشترک با طیفی از جناح راست را رد کرد.

محمد سلامتی با بیان اینکه «کاندیدای جبهه اصلاحات باید تفکر اصلاح طلبی داشته باشد»، ائتلاف با بخشی از جناح راست را یک نظر و دیدگاه خواند و گفت: در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بحثی با عنوان ائتلاف ملی ]پیشنهاد مرعشی[ صورت نگرفته است و تصویب شده کاندیدای ما تفکر اصلاح طلبی داشته باشد. حال اگر برخی از دوستان ما در جناح راست هم پذیرفتند، ما استقبال می کنیم.

مخالفت طیفی از اصلاح طلبان با سرلیستی حسن روحانی در انتخابات مجلس هشتم- با وجود حمایت کارگزاران و آقای هاشمی- از جمله عوامل کناره گیری وی از انتخابات بود.

   گویانیوز: گویا حماقت کردیم (خبر ویژه)

رو شدن پیوند عناصر میداندار آشوب های تیرماه 78 با آمریکا، برخی محافل رسانه ای ضدانقلاب را به اقداماتی سردرگم در حد تخطئه تاکتیکی این رژیم واداشته است.

فرار احمد باطبی به آمریکا که از طریق آفتابی شدن و مصاحبه وی با تلویزیون صدای آمریکا آشکار شد، موجی از تبلیغات و شادی و ستایش را در رسانه هایی نظیر گویانیوز، روزآن لاین، رادیو زمانه و رسانه های اقماری دیگر برانگیخت و عموم این رسانه های اقماری به بازتاب گسترده مصاحبه باطبی با صدای آمریکا و بعضا حتی مصاحبه های اختصاصی روی آوردند. اما به تدریج با بررسی نتایج این اقدام در محافل ضدانقلاب که مشخصا با محور «رو شدن همدستی عوامل تشنجات تیر 78 با آمریکا» و «خودجوش نبودن» آن به اصطلاح «جنبش دانشجویی جمع بندی می شود، به تدریج تخطئه فصلی صدای آمریکا هم آغاز شده است.

در این باره و پس از آن که نهضت آزادی به گلایه از صدای آمریکا پرداخت و از انحصار آن در دست سلطنت طلبان انتقاد کرد، سایت گویانیوز به تخطئه صدای آمریکا پرداخت و یکی تلقی کردن باطبی و عناصر مشابه او در ایران با سیاست های آمریکا را مورد نکوهش قرار داد.

گویانیوز با اشاره به استقلال طلبی و حساسیت ملت ایران نسبت به تمامیت ارضی خود و اینکه شادی خروج باطبی از ایران باعث غفلت شده، می نویسد: رسانه های لس آنجلسی به جای اطلاع رسانی بی طرفانه، خوراک کافی را برای شاخه تبلیغاتی جمهوری اسلامی فراهم می آورند. متاسفانه بخشی از نیروهای مبارز هم فریب این دروغ بزرگ صدای آمریکا را می خورند که می توانند از فرصت این رسانه استفاده کنند اما از امری مهم غفلت می کنند و آن اینکه جوامع تحت سلطه چه منافع مشترکی با سلطه گران می توانند داشته باشند؟ مردم ایران با سیاست تجزیه کشورها چه اشتراک منفعتی دارند؟ حمایت گروه های مسلح از سوی آمریکا با کدام منافع ملی سازگار است؟ تناقض حاصل از هم کاسه کردن این رفتارهای آمریکا با اعتراض های مردمی را چه چیز جز تهیه خوراک برای کیهان و دارودسته شریعتمداری باید شمرد؟

این پرسش ها و تردیدها در حالی عنوان می شود که گویانیوز و سایت های مشابه، بیشترین همسویی ها را با سیاست های تروریستی، میلیتاریستی و ضدانقلابی دولت آمریکا نشان داده اند و گویانیوز ماه ها در صفحه اول خود آگهی استخدام رسمی سازمان سیا را منتشر می کرد و اکنون هم به سایت رادیو فردا (وابسته رسما اعلام شده سازمان سیا) لینک می دهد.

گفتنی است سؤال های جدی مشابهی از سوی برخی عناصر فعال در جریان های شبه دانشجویی غرب گرا مطرح شده و سران آن را به چالش کشیده که بالاخره تا کجا می توانیم با آمریکا همسویی نشان دهیم.

با توجه به وابستگی مطلق گویانیوز به رادیو فردا این احتمال در میان گروههای اپوزیسیون به طور جدی مطرح است که موضع اخیر این سایت فقط یک طرح فریب است و با هدایت رادیو فردا آغاز شده است.

 

سخنگوی حزب اعتماد ملی: در انتخابات ریاست جمهوری از مهدی کروبی حمایت خواهیم کرد

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: اگر کروبی در صحنه رقابت ها حضور یابد، این حزب به طور قطع از دبیر کل خود حمایت می کند، تحقیقات و بررسی ها نشان می دهد کروبی بهترین شرایط را در بین سایر کاندیداها دارد.

اسماعیل گرامی مقدم در گفتگو با خبرگزاری فارس، درخصوص زمان اعلام کاندیدای مورد حمایت این حزب برای انتخابات دهم ریاست جمهوری گفت: در حزب اعتماد ملی تیمی مشخص شده است که درخصوص نحوه حضور و فرد مناسب اعلام نظر خواهد کرد که این تیم تا شهریور ماه فرصت خواهد داشت.

سخنگوی حزب اعتماد ملی در پاسخ به این پرسش که آیا این حزب ریش سفیدی و محوریت ائتلاف اصلاح طلبان توسط مجمع روحانیون را پذیرفته اند، یا خیرگفت: حزب اعتماد ملی تاکنون دیدارهایی با مجمع روحانیون مبارز داشته است و اگر این مجمع بخواهد بانی اجماع شود باید به نحوی حرکت کند که میزان خطاها در جبهه اصلاحات کاهش یابد، در آن صورت اعتماد ملی نیز این محوریت را می پذیرد. وی افزود: مذاکرات حزب اعتماد ملی با مجمع روحانیون مبارز همچنان ادامه دارد. اسماعیل گرامی مقدم در خصوص برخی اظهارات مبنی بر اینکه اعلام زودهنگام کاندیدا از سوی برخی از احزاب اصلاح طلب برای عبور از کروبی است، گفت: این تحلیل صد در صد درست نیست، آقایان کروبی و خاتمی هم که اعلام آمادگی نکرده اند، این یعنی اینکه تنها یک بخش از قضایا حل شده است و آن حمایت چند گروه از یک کاندیداست.

وی همچنین افزود: تلاش هایی که برخی گروه ها برای حضور عبدالله نوری می کنند، حکایت از آن دارد که این گروه ها هنوز به اجماع نرسیده اند و یا اینکه کاندیدای اصلی مد نظر آنها از قبول کاندیداتوری صرف نظر کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات