صبح صادق >>  جبهه >> پرونده
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۶۳۸۲۲

تا آخر عمر بسیجی می‌مانم

شهید خبرنگار «مجید جباری شهیر» متولد سال 1339 در تبریز به صورت تخصصی در موضوع دفاع مقدس و در زمان دفاع مقدس تولید برنامه داشت و او را به عنوان خبرنگار لشکر 31 عاشورا می‌شناسند. برنامه تلویزیونی «جنگ فجر» و برنامه رادیویی «پاسدار سسی» شهید جباری مخاطبان زیادی داشت و بسیاری از مردم آذربایجان و تبریز پای ثابت آن بودند. او به همراه دو برادر خود، لباس سبز پاسداری به تن کرد و همزمان با عضویت در سپاه به دلیل علاقه‌اش به کارهای خبری در بخش‌های خبری صدا و سیما نیز به انجام وظیفه مشغول شد. 
شهید جباری افزون بر انجام کارهای خبری به عنوان معاون گردان المهدی (عج) انتخاب شده بود. وی در یکی از عملیات‌های سال 1364 در جبهه‌های جنوب در حالی که در کنار جنگ به ضبط وقایع عملیات مشغول بود، به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاک و مطهرش در گلزار شهدای تبریز آرام و قرار گرفت.
شهید مجید جباری در بخشی از وصیت‌نامه خود با اشاره به دلتنگی‌اش برای جنگیدن می‌نویسد:
«من در هر عملیات برای مصاحبه با فرزندان دلیر اسلام به جبهه می‌آمدم. این دفعه دیگر نتوانستم تحمل کنم که آنان با سلاح و تکبیرگویان برای عدالت‌خواهی به دشمنان هجوم برند و من میکروفن در دست گیرم، بدان جهت سلاحی تهیه کردم که در کنار این مردان خدایی جنگ کنم و اگر فرصتی یافتم، وقایع عملیات را ضبط کنم و می‌دانم که شهادت چنین فرصتی به من نمی‌دهد تا شما را از وقایع این عملیات سرنوشت‌ساز مطلع سازم.»
مادر شهید نقل کرده است: «در ایام مبارزات انقلاب اسلامی و در یکی از نخستین شب‌هایی که حکومت نظامی اعلام شده بود و پدر شهید به خاطر کشت و کشتار بی‌رحمانه عوامل رژیم، در را قفل کرده بود تا بچه‌ها بیرون نروند، مجید روی پشت بام خانه رفت و شروع به فریاد الله اکبر و شعار دادن کرد تا اینکه از پشت بام به کوچه پرید و هرطور شده رفت تا در مبارزات انقلاب اسلامی شرکت کند.
 در سال‌هایی که مأموریت پاسداری مجید در سنگر صداوسیمای مرکز تبریز به عنوان مجری و گزارشگر متمرکز بود و حتی علاوه بر برنامه صدای پاسدار برنامه سیمای صنعت را هم اجرا می‌کرد؛ برخی زنان محله می‌گفتند مجید دیگر رزمنده نیست و به دنبال شهرت دنیاست.  مجید وقتی این حرف‌ها را شنید، گفت حتماً با لباس پاسداری رفت و آمد می‌کنم تا همه بدانند تا آخر عمر بسیجی و رزمنده و عاشق شهادت هستم.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات